איך בוחרים פוליסת ביטוח?

מחפשים לרכוש ביטוח אבל הפעם חשוב לכם שהתהליך יבוצע כמו שצריך? הגעתם למידע הנכון. כאן ריכזנו עבורכם מידע על הדרך לבחירת פוליסת ביטוח. כי ברכישת ביטוח יש דברים שחשוב לשים לב אליהם. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

מה חשוב לבדוק לפני רכישת ביטוח?

ענף הביטוח מלא תחרות וכל חברת ביטוח מעוניינת למשוך כמה שיותר לקוחות. אתם יכולים לנצל את המצב לטובתכם וליהנות מביטוחים משתלמים. אבל כדי לעשות זאת. צריך לדעת לערוך השוואת ביטוחים בצורה נכונה.

 

איתור ביטוחים קיימים

השלב הראשון שכדי לבצע לפני בחירת ביטוח, היא בדיקת הביטוחים הקיימים. אין סיבה שתרכשו ביטוח נוסף, שכבר יש לכם, רק בגלל שאתם לא זוכרים שיש לכם אחד כזה. כפל ביטוחי הוא מצב נפוץ והוא לא נותן יתרון למבוטח, להפך הוא רק מפסיד כסף מכפל שכזה. תוכלו להזין את פרטיכם באתר https://thesafeharb.co.il ולקבל שירות הפקת דו"ח של כל פוליסות הביטוח הקיימות.

אמנם ניתן להפיק דו"ח פחות מקיף גם באמצעות אתר הר הביטוח הממשלתי, אך ההמלצה הגורפת היא לפנות למומחים בתחום. לאחר שאיתרתם את הביטוחים שלכם ואתר יודעים שאין לכם ביטוח כמו שאתם רוצים, אתם יכולים להתקדם הלאה בבחירת פוליסת הביטוח המתאימה לכם.

 

מה פוליסת הביטוח כוללת?

חשוב לבדוק מה כוללת פוליסת הביטוח. ישנם ביטוחים בהם הרשות לשוק ההון אמנם קבעה סל אחיד אותו הפוליסה חייבת לכלול, אך חברות הביטוח רשאיות להוסיף עליו כטוב בעיניהם. כך המגוון גדול וכדי לבחור פוליסה מתאימה יש לבדוק נקודות מסוימות.

 

הנקודות שחשוב לבדוק בבחירת ביטוח

 

  • גובה דמי השתתפות עצמית

על כל מימוש מקרה ביטוחי החברה המבטחת דובה מהמבוטח השתתפות עצמית שגובהה משתנה מחברת ביטוח אחת לשנייה. כדאי להתייחס לנקודה זו שיכולה להיות משמעותית.

 

  • גובה הכיסוי שינתן

בדקו מה כוללת הפוליסה והאם יש פוליסת ביטוח שנותנת כיסוי רב יותר. האם הביטוח הוא מקיף ומה תקרת הכיסוי שתקבלו במקרה ביטוחי. חשוב לבדוק גם מהם המקרים החריגים בהם חברת הביטוח לא תשתתף בעלויות.

 

  • אורך תקופת האכשרה

כל ביטוח מצריך תקופת אכשרה ראשונית בה המבוטח לא יוכל להפעיל את הביטוח גם אם קרה מקרה ביטוחי מזכה פיצוי. אורך התקופה משתנה בהתאם לתקנון כל חברה ולכן חשוב לשקלל גם נתון זה.

 

  • שיפוי או פיצוי

קיימות 2 שיטות תשלום לכיסוי מקרים ביטוחיים. שיפוי הוא החזר על הוצאות כך שכדי לקבל החזר תצטרכו להציג קבלה בדרך כלל. ולעומת זאת, פיצוי לא כפוף לקבלה אלא אך ורק להגדרות החברה המבטחת.

 

  • בחירת חברה מבטחת

החברה המבטחת צרכיה להיות שירותית, זמינה ואמינה. אתם לא מעוניינים לבטח את עצמכם בחברת ביטוח שמתנערת מאחריות ולא מעוניינת לשלם תביעה. כדי להתרשם ממדד השירותיות של החברה, תוכלו לראות את מדד שירותי חברות הביטוח באתר משרד האוצר.

פוליסת ביטוח

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם