איך לחשב את עלויות המשכנתא על הנכס

המשכנתא היא קרוב לוודאי ההלוואה הגדולה ביותר שניקח במהלך החיים שלנו, והיא זו שאמורה לעזור לנו לגשר בין ההון העצמי שאותו אנחנו מחזיקים לבין הדירה.

העלות של משכנתא משתנה לפי מספר פרמטרים, וכדי לחשב אותה במדויק אתם צריכים לקחת בחשבון את כל המשתנים הללו.

איך לחשב את עלויות המשכנתא על הנכס

משכנתא

המשכנתא היא הלוואה שאותה אנחנו לוקחים כדי לקנות נכס. הערב המרכזי להחזר המשכנתא הוא הנכס עצמו, כאשר במקרה של אי החזרה הנכס נלקח. המשכנתא היא הלוואה למשך זמן רב, ואת העלות המדויקת שלה אתם יכולים לחשב בעזרת מחשבון משכנתא.

אבל כדי לדעת מה העלות המשוערת של המשכנתא על הנכס, הנה כמה נתונים שאתם צריכים להתייחס אליהם:

 

  1. שינוי הריבית

הנתון הראשון שעליו נדבר הוא נתון שלמעשה אי אפשר לדעת מה תהיה ההשפעה שלו מראש על המשכנתא אבל חשוב לקחת אותו בחשבון. בנק ישראל מגדיר מידי פעם את הריבית, וכמובן שגם אחוז האינפלציה משפיעים על הסכום שאותו אתם נדרשים להחזיר. הסכום שאותו הבנק קבע לכם עבור החזר נכון לנתונים של אותו הזמן, אולם אין בו כדי לנבא מה יהיה בעתיד.

עם הזמן השינוי בריבית או באינפלציה יכול לבוא לידי ביטוי גם בגובה ההחזר שאותו תדרשו להחזיר, ולכן צריך לקחת בחשבון את השינויים הללו. בעת חישוב של משכנתא ניתן לחשב לפי המצב הנוכחי. שינויים לא דרסטיים בריבית לא משפיעים בצורה דרמטית על ההחזרה שלכם.

איך לחשב את עלויות המשכנתא על הנכס
איך לחשב את עלויות המשכנתא על הנכס
  1. סכום החזר חודשי וזמן ההחזר

הנתון השני הוא מה הסכום שאליו התחייבתם בכל חודש, ואתו אתם צריכים להכפיל במספר החודשים הצפויים לכם. למעשה זוהי הדרך הטובה ביותר להעריך כמה כסף בסופו של דבר אתם אמורים להחזיר עבור המשכנתא שלכם, בלי לקחת בחשבון את השינויים שיכולים לחול על הריבית.

לעיתים תוכלו להחזיר בבת אחת סכום כסף גדול שיקצר לכם את תקופת ההחזרה, ואתה כמובן גם את הסכום הכולל של המשכנתא.

 

  1. ביטוח משכנתא

ביטוח משכנתא הוא ביטוח שנועד לוודא שגם במקרה של מוות או הרס של הנכס, הבנק לא יפסיד את ההלוואה שלו. הביטוח הראשון הוא ביטוח חיים למשכנתא והוא מכסה מקרה של מוות, ואילו הביטוח השני הוא ביטוח על הדירה עצמה ועל נזקים שהיא עלולה לספוג. שני הביטוחים הללו הם חובה ואינם נתונים לבחירה שלכם.

ביטוחי המשכנתא השונים הם עלות שיש לקחת בחשבון כאשר מחשבים את הוצאות המשכנתא, אך חשוב לציין שבעזרת איש מקצוע תוכלו להוזיל את העלויות שלהם באופן משמעותי.

 

לסיכום

חישוב מדויק של משכנתא לנכס צריך להיעשות באמצעות מחשבון משכנתא. הנתונים שאליהם יש להתייחס הם גובה ההחזר החודשי וכמובן התייחסות לריבית המשתנה. מלבד זה, יש לבדוק גם את העלות של הביטוחים השונים וכך תוכלו לקבל את העלות המדויקת של המשכנתא שאותה אתם משלמים.

מחשבון ובית

 

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם