איך ניתן לחשב אחוזים

הצורך בחישוב אחוזים הוא משהו שכל אחד מאיתנו פוגש כל הזמן. לא צריך ללמוד מתמטיקה כדי להבין עד כמה חשוב להכיר דרכים נוחות לחישוב אחוזים, לאור העובדה שמדובר על פעולה שכיחה. אם תדעו לחשב אחוזים בקלות, במקרים רבים תחסכו זמן יקר, ותבינו האם קנייה מסוימת כדאית או לא. אנחנו כאן כדי להסביר לכם כיצד בדיוק לחשב אחוזים.

 

  1. חישוב אחוזים על ידי מחשבון

עבור מי שרוצים לדעת בצורה המהירה ביותר אחוזים, וגם להיות בטוחים שהם לא טעו בחישוב, הכלי הנכון ביותר לשימוש הוא כמובן מחשבון אחוזים. בעזרת המחשבון הזה כל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט להכניס את הערך השלם, את האחוז שאותו אתם רוצים מתוך אותו ערך, ובלחיצת כפתור המחשבון הזה יחזיר לכם את הערך המדויק שאתם מחפשים.

הדרך הזו טובה כמובן במקרים שבהם יש לכם גישה למחשבון, אולם לא תמיד יש לנו גישה כזו, במיוחד אם אנחנו צריכים לבצע את החישוב באופן מהיר ללא סיוע. עבור המקרים הללו יש עוד כמה דרכים טובות.

 

  1. חיפוש אחר מספר קרוב ומוכר

האפשרות הראשונה היא פשוט לחפש מספר שקרוב למספר שאותו אנחנו צריכים לחשב, בתנאי שאנחנו יודעים את חישוב האחוזים המבוקש עבור המספר החדש. השיטה הזו אמנם לא מדויקת כמו המחשבון, אולם היא יכולה לתת לנו סדר גודל יחסית טוב של הערך אותו אנחנו מחפשים.

כדי שהשיטה הזו תהיה יעילה עבורכם מומלץ להחזיק בראש כמה מספרים ולדעת את האחוזים המרכזיים שלהם באופן מהיר, וכך ברגע שתצטרכו לבצע חישוב של אחוז מסוים, מיד תדעו מה התוצאה שאמורה לצאת לכם בקירוב.

 

  1. מכפלת שברים

חישוב אחוזים נשמע כמו פעולה מורכבת, והיא אכן כזו, אולם אם אנחנו רוצים לבצע אותה בצורה ידידותית יותר אפשר פשוט להמיר את האחוזים לשבר. כפל של שברים הוא משהו שכל אחד מאיתנו יודע לבצע, במיוחד אם מדובר על כפל של שבר במספר שלם. לצורך זה אנחנו צריכים לדעת לבצע המרה מאחוזים לשברים, ומשם הדרך לפתרון תהיה קצרה.

 

  1. חלוקה במאה

בבסיס השיטה הזו עומדת למעשה הבנה עמוקה יותר של מהם בדיוק אחוזים. אחוז הוא למעשה חלק אחד מתוך מאה, וכדי לענות על השאלה מה הערך של אחוז מסוים מתוך מספר כלשהו, עלינו פשוט לבצע המרה של השאלה לסביבה שנוחה יותר, כלומר למקום שבו יש את המספר מאה.

כל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא פשוט להכפיל את המספר שלנו באחוז המבוקש ולבצע חלוקה במאה. חלוקה במאה היא פשוט העברה של הנקודה העשרונית בשתי צעדים, כך שלא מדובר על פעולה מסובכת בכלל.

 

לסיכום

כדי לחשב אחוזים כדאי לעשות שימוש במחשבון שמציע חישוב מדויק, אבל גם בלעדיו קיבלתם מספר שיטות יעילות שיעזרו לכם להגיע לערך המבוקש בצורה מהירה.

מאה אחוז

 

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם