אילו דברים חייבים לקחת בחשבון בעת תכנון פרישה?

גיל היציאה לפנסיה הולך ומתקרב, ואחרי שנים שבהם התכוננתם לכך כלכלית, הגיע הרגע לשאול את עצמכם האם אתם אכן ערוכים לכך. האם אתם יודעים היכן כל ההפקדות? ואיך מומלץ לנהל את רווחתכם מעתה והלאה? תכנון הפרישה הוא עניין רציני וכבד משקל, ויש לו השפעות מרובות על עתידכם.

אילו דברים חייבים לקחת בחשבון בעת תכנון פרישה?

איך מתכוננים לפרישה?

בראש ובראשונה, תכנון פרישה עם יועצים מקצועיים הוא ההמלצה החשובה ביותר. היוועצו באנשים המומחים בתחומם שיוכלו לעזור לכם לחשוב על כלל הנקודות ולא לפספס דבר. יועץ מקצועי ידע להכווינכם בצורה סבלנית, אמינה ואחראית, לתת מענה לשאלותיכם וללוות אתכם בצעדים השונים שיש לעשות. במידה שאתם מתקרבים לגיל הפרישה, זה הזמן להתחיל לתכנן את תהליך הפרישה ולדאוג לרווחתכם בשנים שלאחר מכן.

 

על פי החוק, מהו גיל הפרישה?

החוק בישראל מאפשר לאזרחים לצאת לפנסיה במספר נקודות לאורך הקריירה שלהם. גיל 60 הינו גיל הזכאות המינימלי לשימוש בכספי קצבת הפנסיה שנחסכו לאורך השנים. מדובר ב"פנסיה מוקדמת", אשר משפיעה על גובה הקצבה היות שתקופת החסכון התקצרה.

גיל 67 הוא גיל הפרישה לגברים, ואילו גיל הפרישה לנשים נקבע בהתאם לשנה בה נולדתן (ראו הסבר המצורף בפסקה הבאה). בגילאים אלו תקבלו את קצבת הביטוח הלאומי לה אתם זכאים וזכאיות, לצד הקצבאות שנחסכו על ידם לאורך השנים. יש לציין שבגיל 67, המעסיק יכול לחייב אתכם לפרוש.

 

גיל הפרישה לנשים

  • לנשים שנולדו עד 1966, גיל הפרישה ינוע בין 62 ל- 64.
  • לנשים שנולדו בין 1966 ל- 1969, גיל הפרישה ינוע בין 64 ל- 65.
  • לנשים שנולדו לאחר 1970, גיל הפרישה יעמוד על 65.

 

אילו דברים ניקח בחשבון בעת תכנון הפרישה?

מומלץ, כאמור, להיפגש עם מתכנן פרישה אשר יכווין אתכם לנקודות החשובות עבורכם בהתאם להכנסותיכם, הוצאותיכם וחסכונותיכם. יועץ הפרישה המומחה יוכל לבחון לצידכם את התיק הפנסיוני שלכם, תוך שקלול תנאי הפרישה וכלל המשתנים הרלוונטיים עבורכם, ולאחר מכן למצוא לכם את התכנון הנכון והמותאם עבורכם לניהול הוצאות, הכנסות, מענקי יציאה לגמלאות וכדומה.

 

במה עוד יוכל מתכנן הפרישה לסייע לכם?

התנהלות מול רשויות המס; סקירת ובחירת מסלולי חיסכון מתאימים בבנקים השונים; קביעה עם יועץ פנסיוני אשר ידע להשיב לכל התהיות הקשורות לצרכים פיננסיים שלכם; ארגון וסידור החסכונות השונים לקראת הפרישה; הכרת זכויותיכם על פי התכניות הקיימות ברשותכם, ומימוש הזכויות, ועוד.

 

תכנון הפרישה מחייב שירות מיטבי

מומלץ להיוועץ בנו, כסוכנות ביטוח וותיקה, מומלצת ומקצועית – אנו מבטיחים תהליך אחראי, אמין וסבלני, אשר יראה לנגד עיניו את שביעות רצון הלקוחות וטובתם בשלב חשוב זה של חייהם.

 

צרו קשר, ונחזור אליכם בהקדם

משימת הליווי וההכוונה לאלו העומדים בפני גיל הפרישה צריכה להיעשות על ידי סוכנים אשר מומחים בתחומם, ויעשו את המיטב למען הלקוחות – אנחנו מתחייבים לכך!

זוג ותיק

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם