אילו חברות נחשבות להייטק?

עבודה בענפי ההייטק השונים נחשבת לעבודה המבוקשת והרווחית ביותר בשנים האחרונות, והדרישה להשתלבות בשוק ההייטק עולה בהתמדה ככל שעוברות השנים. עם זאת, ההגדרה של המונח "הייטק" עלולה להיות מבלבלת, ולא תמיד אנו יודעים אילו תחומים וחברות אכן נחשבים כתחומי הייטק, ואילו לא. אז מהי ההגדרה הנכונה לחברות הייטק? וכיצד תוכלו לנהל את העובדים שלכם בצורה יעילה בענף ההייטק?

אילו חברות נחשבות להייטק?

אילו תחומים נחשבים לחלק מענף ההייטק?

"הייטק" זהו אולי מונח רחב ידיים, אך לכל התחומים שהוא כולל ישנו מכנה משותף – אלו תחומים שחלק ניכר מהוצאותיהם מיועד למחקר ופיתוח (או בקיצור – מו"פ). אלו הן חברות שעוסקות בטכנולוגיה מתקדמת – בתחומי המחשוב, האלקטרוניקה, הביוטכנולוגיה ועוד.

במילים אחרות, חברה שעוסקת רבות במחקר ופיתוח, ועושה שימוש נרחב בטכנולוגיה מתקדמת, יכולה להיחשב כחברת הייטק.

 

אילו שיטות לניהול עובדים קיימות בהייטק?

העסקה ישירה

השיטה הקלאסית והרווחת ביותר לניהול עובדים שחברות הייטק, היא בצורה של העסקה ישירה. במודל זה העובד מועסק אצל המעסיק שלו, והמעסיק הוא זה שדואג לכל צרכיו וזכויותיו של העובד (לרבות הוצאת משכורת, ימי חופשה ומחלה, תנאים סוציאליים מלאים ועוד).

למודל ההעסקה הישירה יש לא מעט חסרונות, שבעיקרם מתבטאים בצורך להקצות משאבים רבים ולהקים בחברה מחלקות של הנהלת חשבונות ומשאבי אנוש – שאמונות על הוצאת המשכורות לעובדים ועל הדאגה לרווחתם לכיבוד כל זכויותיהם.

 

פיירול

על מנת לתת מענה על החסרונות של מודל ההעסקה הישירה, יותר ויותר חברות הייטק משתמשות בשירותי פיירול. בשיטת העסקה זו חברת ההייטק אמנם מגייסת בעצמה את העובדים שבהם היא מעוניינת, אך מרגע גיוסם לחברה – כל האחריות על השמירה על זכויותיהם, על הוצאת המשכורת ועל הדאגה לרווחתם, מוטלת על חברה חיצונית.

החברה החיצונית לרוב תהיה כזאת שמתמחה בניהול פתרונות עסקיים, ותהיה מסוגלת לספק לעובדי החברה ששכרה אותה את כל שירותי הנהלת החשבונות ומשאבי האנוש שדרושים להם.

 

מיקור חוץ

מיקור חוץ דומה לשיטת ההעסקה בדרך של פיירול, אך מעניקה שירותים מורחבים יותר. גם בדרך זו האחריות בנוגע לעובדי החברה מוטלת על חברה חיצונית, אך בשונה מפיירול – במיקור החוץ החברה החיצונית אחראית גם על גיוס העובדים וההשמה שלהם, ומלווה את חברת ההייטק בכל שלבי העבודה שלה, עד לקבלת התוצר הסופי.

מיקור החוץ מיועד בעיקר לחברות שבהן יש פרויקטים חד פעמיים, שלמענם דרוש גיוס כוח אדם ייעודי. אם אתם זקוקים לשירותים שכאלו, תוכלו לפנות לחברת אדקו ישראל – מיקור חוץ לחברות. חברת אדקו היא חברה גלובלית ומובילה, שפועלת ב- 66 מדינות בכל רחבי העולם, ומעניקה שירותי פתרונות עסקיים שונים ומגוונים.

בין השירותים שאדקו מציעה ניתן למצוא שירותי פיירול (לאומי ובינלאומי), מיקור חוץ, ייעוץ פיננסי, שירותי השמה וגיוס עובדים, שירותים פיננסיים ומנהליים, סקרי שוק ועוד.

הייטק

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם