אילו טפסים חייבים לפני פינוי בינוי

בשנים האחרונות אנחנו רואים שאחד מהפרויקטים הכי מבוקשים באזורים שונים בארץ עונה לשם פינוי בינוי. כפי שמעיד השם: מפנים את הבניין הישן על כל דייריו, הורסים אותו ובמקומו בונים בניין חדש. תוהים מדוע זה כדאי? פשוט מאוד – גם היזמים וגם בעלי הדירות מרווחים מהעניין זה, ובגדול. מה שכן, חשוב לדעת שיש לא מעט בירוקרטיה, טפסים ונהלים שבתאם להם צריך לפעול, ועל כך במאמר שלפניכם.

אילו טפסים חייבים לפני פינוי בינוי

כל השלבים בדרך לפרויקט של פינוי בינוי

זה לא משנה אם מדובר על פינוי בינוי בירושלים או על פרויקטים דומים שמתקיימים באזורים אחרים בארץ. מה שבטוח זה שיש כמה שלבים שתמיד חוזרים על עצמם בפרויקטים כאלה ולכן, אם גם אתם מתעניינים באופציה הזאת, כדאי שתכירו את התהליך כולו. השלב הראשון בפרויקט יהיה שלב ההתארגנות אשר במסגרתו כדאי יהיה גם לבחור את עוה"ד שיוכל לייצג אתכם, הדיירים. כמובן שצריך לחתום אתו על חוזה ולהבטיח שהכול יתנהל בהתאם לכל הסעיפים. יש צורך ליצור קשר עם העירייה ולקבל מידע תכנוני עבור המקום, פעולה שנעשית לרוב על ידי מהנדס העיר. בהמשך יהיה צורך לחתום על מסמכי טרום-הסכם. השלב הבא יהיה בחירת היזם, וכאן אין ספק שצריך לעצור ולבחון את הדברים לעומק. יש הרבה מאוד יזמים שעוסקים היום בפרויקטים שונים של פינוי בינוי בירושלים, אך לא כולם מספיק אמינים וטובים. לכן חשוב מאוד לבדוק במי אתם בוחרים, כי אין כאן מקום לטעויות. בנוסף לכל אלה, אתם חייבים לוודא שיש לכם את הטפסים הבאים:

  • הזמנת נסח טאבו
  • הזמנה לאספת דיירים
  • פרוטוקול הסכמת דיירים לביצוע פרויקט פינוי בינוי
  • אישורים נוספים מהעירייה במידת הצורך

חתימה על הסכם

בשלב שבו אתם עומדים לחתום על הסכם עם יזם כזה או אחר, מאוד מומלץ לבדוק שיש גם תאריכים שכוללים פרקי זמן סבירים לביצוע כל שלב בפרויקט. אתם לא רוצים להיות עוד מקרה מצער של פרויקט פינוי-בינוי שהיה אמור להסתיים לפני שנים אך עדיין תקוע באמצע. חשוב להבין שלכל אורך ימי הפרויקט אתם תגורו בדירה חלופית ולכן טבעי שתרצו לקצר את הזמן הזה לכמה שפחות זמן אפשרי. אין ספק שאחד מאנשי המפתח בכל הנושא של חתימה על הסכם פינוי בינוי, בין אם זה בירושלים ובין אם זה בכל עיר אחרת בארץ, הוא עוה"ד שאליו אתם פונים. לכן יש טעם לברר שאתם בוחרים באדם אמין שיש לו לא מעט ניסיון. חשוב לשים לב: זה שמדובר יהיה על עו"ד עם הרבה ניסיון בתחום הנדל"ן זה טוב ויפה, אך אם לא מדובר על ניסיון ספציפי בתחום של פינוי בינוי זה לא באמת יעזור לכם. לכן שווה לברר את כל הפרטים אודות עוה"ד שילווה אתכם לכל אורך הפרויקט כי חבל לקחת סיכונים מיותרים.

בית בהתחדשות

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם