אילו מסלולי משכנתא לבדוק כאשר קונים דירה

רכישת דירה מחייבת כמעט כל אדם לקחת משכנתא.

לרובנו אין סכום כסף נזיל המספיק לרכישת דירה, וכאן המשכנתא נחלצת לעזרתנו.

משכנתא היא הלוואה גדולה, אותה נותן לכם הבנק.

את ההלוואה אתם תחזירו לאורך שנים, בריבית מסוימת.

מסלולי המשכנתא שונים זה מזה בריבית שלהם, וכל אחד יכול לבחור את מסלול המשכנתא שמתאים עבורו.

במאמר זה נסקור עבורכם את מסלולי המשכנתא שאתם חייבים לבדוק כשאתם קונים דירה.

אילו מסלולי משכנתא לבדוק כאשר קונים דירה

ריבית משתנה על בסיס הפריים

ריבית משתנה על בסיס הפריים היא ריבית שתלויה בריבית הפריים, אותה קובע בנק ישראל מדי חודש. ריבית הפריים היא הריבית המשמשת כבסיס לעסקאות פיננסיות שונות. הבנקים השונים יוסיפו אחוז מסוים, קבוע, על ריבית הפריים, על מנת שיוכלו להרוויח מביצוע העסקה. כלומר, אם הריבית של הבנק שלכם היא 1.5%, וריבית הפריים היא 1.25%, אז הריבית החודשית שאותה תצטרכו לשלם היא 2.75%

 

ריבית משתנה על בסיס האירו

ריבית משתנה על בסיס האירו היא ריבית שתלויה לחלוטין בשער האירו. כלומר, הריבית שתשלמו תלויה בשינויים בשער האירו. הריבית שתשלמו קבועה למשך 6 חודשים, ואחר פרק הזמן הזה, היא תתעדכן ותשתנה בהתאם לשינויים בשער האירו. ריבית מסוג זה מתאימה בעיקר לתושבי חוץ ולאנשים שהכנסתם נמדדת באירו, אבל לא רק. אם יש לכם מספיק ידע, ואתם חושבים שהתנודות בשער האירו יבואו לטובתכם בתקופה שבה תחזירו את ההלוואה, ריבית על בסיס אירו היא הריבית בשבילכם.

 

ריבית משתנה על בסיס הדולר

ריבית משתנה על בסיס הדולר היא דומה מאוד לריבית משתנה על בסיס האירו. ראשית, נדגיש כי מדובר בדולר ארה"ב. בדומה לריבית משתנה על בסיס האירו, ריבית המבוססת על הדולר תלויה בשינויים ובתנודות בשער הדולר. אם שער הדולר יעלה, הריבית שתשלמו תעלה באותו שיעור, ולהפך. הבדל משמעותי נוסף בין הריביות הללו הוא עמלת היוון. ריבית המבוססת על האירו אינה מחייבת תשלום עמלת היוון במקרה של פירעון מוקדם. ריבית המבוססת על הדולר אינה מחייבת עמלת היוון במקרה של פירעון מוקדם כל עוד מתקיים מסחר בדולר, ובתנאי שהודעתם 10 ימים מראש.

 

ריבית קבועה שאינה צמודה למדד

מדובר בריבית שאינה משתנה כלל. הבנק שלכם יקבע את הריבית, והיא תהיה הריבית שאותה תשלמו עד לתום תקופת ההלוואה. הלוואה מסוג זה מתאימה לאנשים שמחפשים יציבות מוחלטת, ורוצים לדעת כמה הם הולכים לשלם בכל חודש. אם אתם חושבים שזה סוג המשכנתא שמתאים עבורכם, כל שניתן לכם לעשות הוא לחפש דירות למכירה.

 

סיכום

הבחירה במסלול משכנתא שמתאים לכם היא חשובה מאין כמוה, משום שמדובר בבחירה שתלווה אתכם עד 30 שנה קדימה. בחרנו להציג לכם דווקא את מסלולי המשכנתא שצוינו במאמר זה, משום שכל אחד מהם פונה לקהל אחר. אם אתם מתלבטים, כדאי לכם לבדוק את מסלולי המשכנתא המשתלמים שהצגנו במאמר זה.

 

דבשת מהירות

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם