בחירת מטבח בצורה כלכלית – המדריך המלא

לרוב, בעלי דירות משקיעים ברכישת מטבח חדש, כחלק מהעיצוב הכללי של הדירה.

הדבר נובע מכמה סיבות, כאשר העיקרית שבהן הינה מרכזיותו של המטבח עבור אנשים רבים ובפרט, במדינת ישראל.

מעבר לכך, הטכנולוגיה הולכת ומתפתחת עם השנים וכתוצאה מכך, בעלי דירות מעוניינים לשלב במטבח הבית גאדג'טים ואלמנטים

שישדרגו אותו ויגדילו את הנוחות שבו.

בחירת מטבח בצורה כלכלית – המדריך המלא

טווח המחירים

ככלל, מחיר מטבח המוגדר כ"זול" נאמד ב כ 12,000 ₪ וניתן אף למצוא מטבחים קטנים במחיר זול יותר. אולם, מחיריהם של מטבחים יוקרתיים יותר עשויים להגיע ל כ 70,000 ₪ ואף יותר, בהתאם לסוגי המטבח ולרכיבים הנכללים בהם.

 

אופן תכנון מטבח חדש

בבואכם לעצב מטבח חדש בביתכם, חשוב לתת את הדגש על שלב התכנון ההתחלתי, על מנת שהמטבח יהיה פרקטי וימלא פונקציות חשובות ולא רק יהווה אזור אסתטי ומעוצב בבית.

להלן כמה טיפים יעילים לתכנון כלכלי ונכון של המטבח:

  1. ראשית, יש לקחת מידו מדויקות של שטח המטבח ובהתאם לכך, לדעת איזה מטבח ואביזרים נלווים כדאי להזמין.
  2. שנית, חשוב לדאוג לנקודות חשמל באזורים מסוימים במטבח, באופן כזה שניתן יהיה להתקין תאורה בהירה וחזקה. בנוסף, יש לדאוג גם לנקודות חמל המיועדות לחיבור של מוצרי חשמל רלוונטיים, כגון: תנור אפייה, קומקום חשמלי, טוסטר אובן ועוד.
  3. יש לתכנן מקום להצבת שולחן, דלפק או אי במטבח, בהתאם לגודל שטח המתאים לכך.
  4. יש לקחת בחשבון את מחירי החומרים המיועדים להרכבת המטבח ולעיצובו ובהתאם לכך, לתכנן את התקציב הכללי, המיועד למטבח.
  5. מלבד ארונות מטבח, כדאי לבחור מראש גם חיפוי שיש למטבח, שכן, מדובר בחלקים יקרים בדרך כלל ולכן, יש לקחת בחשבון מראש, את התקציב המיועד לרכישתם.
  6. במידה ואתם מעוניינים להציב "אי" במטבח, חשוב לקחת בחשבון את התקציב המיועד לכך, שיתכן שיהיה לא זול. אם תרצו ללכת על משהו זול יותר, תוכלו לבחור בשולחן אוכל פרקטי ותואם למטבח.
  7. חיפוי קיר בין ארונות המטבח למשטח ניתן להשיג ב 100 – 60 ₪, עבור מ"ר, כאשר מדובר בשיש גרניט ופורצלן. אולם, מחירו של שיש מחומר יוקרתי יותר עשוי להיאמד ב כ 1,000 ₪ עבור מ"ר.
  8. בחירה של כיור הינה חשובה במיוחד, שכן, מדובר ברכיב מרכזי במטבח. מחירי כיורים עשויים להיאמד ב כ 2,800 – 300 ₪, בהתאם לגודל הכיור, לפירמה ולרמת הגימור שלו ו ב כ 3,000 ₪, כאשר מדובר בכיור גדול העשוי מנירוסטה.
  9. אלמנט מרכזי נוסף במטבח הינו הברז. כיום, נהוג להתקין במטבחים ברזים נשלפים, כאשר מחירם עשוי לנוע בטווח שבין 1,200 – 500 ₪, בהתאם לגודל הברז, לפירמה שלו ועוד. בחירה בברז העשוי מפלסטיק או מפליז עשויה להוזיל את מחירו, אשר לרוב ינוע ב כ 120 ₪ (עבור ברז נשלף). ההמלצה היא להתייעץ בנוגע לאיכותו לטיבו של ברז, שאותו תרצו למכור, על מנת להימנע מהתקנת ברז לא איכותי שעשוי לגרום לטפטופים או לנזילות עם הזמן.

 

לסיכום

בחירה של מטבח, במסגרת עיצוב דירה, הינה מהותית ויש לבצע אותה בקפידה ותוך שימת דגש לאלמנטים השונים הנכללים בו. כיום, ניתן לרכוש מטבח חדש קומפלט מחנויות רלוונטיות או לבצע הזמנה של מטבח מנגר ומומלץ לקחת בחשבון מראש את התקציב המיועד לכך ובהתאם, לדעת לבחור באלמנטים וברכיבים המתאימים למטבח.

 

חלל מעוצב

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם