האם חייבים לעשות ביטוח דירה לפני שלוקחים משכנתא?

ביטוח דירה הוא ביטוח אשר כדאי מאוד לעשות כדי למנוע מצב של פגיעה בערך הדירה, או חורבן כלכלי ואובדן הדירה בשל מוות של מפרנס ראשי. הדרישה לעשות ביטוח דירה לפני שלוקחים משכנתא היא דרישה נפוצה מאוד, אשר רוב הבנקים וספקי המשכנתא דורשים מלקוחותיהם כתנאי לחתימה על החוזה. מאמר זה יפרט על הסיבות לבחירה בביטוח דירה, גם אם לא מדובר בחובה.

האם חייבים לעשות ביטוח דירה לפני שלוקחים משכנתא?

מניעת אובדן הדירה בעקבות אסון

ביטוח דירה סטנדרטי מכיל שני רבדים עיקריים, ביטוח מבנה וביטוח חיים למשכנתא.

ביטוח המבנה מגן למעשה על הדירה כולה מפני אבדן ערך בשל פגיעה פיזית, כאשר נזק לנכס יכול להוביל להרס ההשקעה.

ביטוח החיים מאפשר ללוקחי המשכנתא לדעת שגם במקרה שיתרחש אסון שיפגע ביכולת ההשתכרות או בחיי המפרנס הראשי, הביטוח יכסה חלק ניכר מעלות שארית המשכנתא, ולמעשה יגן עליהם מפני אבדן הדירה.

מאחר וגובה הסכום של יתרת המשכנתא פוחת ככל שעובר הזמן בו אתם משלמים, ביטוח החיים למשכנתא דורש סכום כסף קטן יותר ככל שעובר הזמן.

ההגנה על המשפחה מאסון כלכלי עקב אסון אישי, היא חיונית, ותעניק לכם כהורים ראש שקט בידיעה שילדיכם בטוחים.

לפרטים נוספים ולסגירת ביטוח דירה במהירות וביעילות, היכנסו לאתר https://www.hommie.co.il.

 

הבטחת החזר על ההשקעה

כאשר נכנסים להשקעה אגרסיבית, בין אם מדובר על תכנית חיסכון או על מניות, לעיתים קרובות יש חשש מאבדן הכסף המושקע. בשוק המניות, אין יכולת לאבטח את סכום ההשקעה הראשונית מפני נפילת ערך פתאומית, אך בשוק הדיור יש אפשרות לעשות זאת בעזרת ביטוח מבנה. הרכישה של דירה חדשה, וההתחייבות למשכנתא הן מההוצאות הגדולות ביותר וההשקעה העיקרית של משק בית ישראלי ממוצע. כאשר לא עושים ביטוח מבנה, יש אפשרות שכל ההשקעה שלכם תאבד נתח ניכר מערכה עקב פגיעה פיזית במבנה, בין אם בשל תקלת תשתית אשר לא אותרה בזמן, טעות בנייה במהלך שיפוצים בדירה אחרת, או פשוט תהליך בנייה לקוי. ביטוח המבנה מפצה אתכם ואת הבנק על אבדן הערך. הבנקים דורשים זאת, מאחר וערך הדירה הוא למעשה מנוף הלחץ היחיד שיש להם על הלקוח כדי שיסיים לשלם את חובו.

 

חתימה על מדיניות החזרים נוחה יותר

לעיתים רחוקות מאוד, הגוף אשר מעניק לכם את הלוואת המשכנתא לא ידרוש מכם לחתום על ביטוח דירה לפני קבלת ההלוואה. גם במקרים אלו, כדאי מאוד לבדוק את האפשרות לעשות ביטוח. לעיתים קרובות, גם הגופים אשר לא דורשים את הביטוח, יעדיפו לעבוד עם לקוחות שעשו אותו, ויציעו כתוצאה מכך תנאי החזרים יותר נוחים. הסיבה לכך היא שביטוח הדירה מגן לא רק עליכם, הוא מגן גם על המלווה, ולכן מאפשר לו להציע לכם תנאים משופרים בגלל הסיכון הקטן יותר שהוא לוקח.

חתימה על טופס

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם