דירוג אשראי לטווח קצר למנפיקים

מהו דירוג אשראי?

דירוג אשראי למנפיקים הוא דרך לאמוד על טיב האשראי של המנפיק. כאשר מוכנת חוות הדעת ובה נקבע מהו דירוג האשראי, משכללים ובוחנים כמה מדדים מרכזיים שנמצאו לאורך השנים כמועילים ביותר לבחינת האמינות והאיתנות של מעניק האשראי.

החשיבות המרכזית של דירוג אשראי הוא שהוא כלי שניתן להסתמך עליו כאשר בוחנים האם להתקשר פיננסית עם המדורג או לאו. משום שמדובר במדד שמתבסס בעיקר על ההתנהלות הכלכלית מן העבר של המדורג, ניתן למצוא דפוסים מסוימים – ככל שהעמידה בהתחייבויות בעבר הייתה מוצלחת יותר כך הדירוג יהיה גבוה יותר.

דירוג אשראי לטווח קצר למנפיקים

במה מיוחד דירוג אשראי לטווח קצר?

על מנת שכלי דירוג האשראי היה כלי יישומי ישנו צורך לייצר כמה פילוחים בין דפוסים שונים של המדורג – המשמעותי שביניהם הוא טווח העסקאות הנמדדות. כאשר מדובר על עסקאות לטווח הקצר מדובר על עסקאות פיננסיות שלוקחות עד שנה.

נקודת המוצא היא שישנם פערים בהתנהגות כאשר מדובר על עסקאות קצרות וארוכות טווח מבחינת האסטרטגיות והיציבות הכלכלית – חשוב לבחון כל אחד מן הפרמטרים בנפרד ולבדוק כיצד הוא מיושם לעסקה הרלוונטית שנמדדת.

 

מהם הדירוגים השונים ומה המשמעות שלהם?

בדומה לדירוגי אשראי ארוכי טווח, גם כאן ישנם דירוגים רבים כאשר הגבוה ביותר הוא AAA והנמוך ביותר הוא D. ככל שהדירוג גבוה יותר אזי שיכולת הפירעון של המדורג גבוהה יותר והסיכון הנשקף ממנו נמוך יותר – מה שמעודד רבים להתקשר פיננסית עמו.

כאשר מדובר על "דירוגי הצמרת" AAA, AA וA, מדובר על מדורגים עם יכולות מאוד גבוהות, שיש בכל זאת שוני במשאבים הכלכליים שלהם ובאופן שבו הם התנהלו בסיטואציות שונות. עם זאת, שלוש הדירוגים האלו מצוינים ומאפשרים לישון בשקט.

לעומת זאת, "דירוגי התחתית" C וD הם דירוגים המטילים ספק על היכולת של המדורג לעמוד בהתחייבות השונות. מדובר בסטטוס מדאיג שיכול להיות מושפע מכל מיני אינדיקציות, למשל, אי-עמידה בפרעון חובות בעבר או אף חובות קיימים שיוצרים ריבוי התחייבויות פיננסיות – דבר שמוריד מאוד את הבטחון בהתקשרות עמם.

ככל שהדירוג הוא נמוך יותר, כך הסיכוי שבוא תנאי ההלוואה יהיו גבוהים יותר – נמוך. הרציונל מאחורי המדיניות הזו היא שישנו תמחור סיכונים, ככל שמדובר בסיכון גדול יותר שצריך לקחת – יש לכפר על כך בריביות גבוהות למשל, מה שטומן בחובו את האפשרות שהחוב לא יוחזר במלואו.

 

האם ניתן לשנות את דירוגי האשראי למנפיקים?

כאמור, מדובר בהיסטוריה של התקשרויות כלכליות שונות – המשמעות היא שככל שתהיינה יותר התקשרויות מוצלחות, כלומר כאלו שעמדו בהן במלואן, הדירוג יהיה גבוה יותר. כאשר מדובר על דירוג אשראי לטווח קצר, קל יותר לשפר את הדירוג הזה בזמן מועט שכן ממילא העסקאות המחושבות הן כאלו שנגמרות תוך תקופת זמן של שנה. לכן, התנהלות נכונה יכולה להוביל לעליית דירוג מהירה יחסית.

כרטיס פיקטיבי

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם