3 דרכים לתמלול הקלטות קביל לבית משפט

שימוש בהקלטה קולית במסגרת תביעה משפטית, הפכה נפוצה מאוד הודות לזמינותם של אמצעים לביצוע הקלטות.

כיום, כמעט כל אדם מחזיק ברשותו טלפון חכם המאפשר הקלטת שיחות טלפון ושיחות המתקיימות פנים אל פנים.

הגשת הקלטת קול בהליך משפטי כרוכה בהכנת תמליל כתוב שיאפשר לבית המשפט עיון נוח בתוכן ההקלטה.

ישנן מספר דרכים לתמלול הקלטות באופן שיאפשר את הגשת התמלול בהליך שיפוטי.

3 דרכים לתמלול הקלטות קביל לבית משפט

תמלול הקלטה לבית משפט – עקרונות יסוד

כל ראיה שאחד הצדדים להליך מעוניין לעשות בה שימוש בהליך משפטי, צריכה להיות מוגשת לבית המשפט על ידי אדם מסוים שיצר אותה. כך, במידה שאדם מגיש הקלטה במסגרת הליך משפטי, עליו לדאוג לכך שהגורם שיצר את ההקלטה יצהיר על כך ויאשר כי לא ביצע בה כל עריכה או שינוי.

בדומה לכך, במקרה של הגשת תמלול הקלטות קול, על הגורם המתמלל להזדהות בשמו. בנוסף, עליו להצהיר על כך שהתמלול אשר הוכן על ידו וכי הוא תואם באופן מדויק את האמור בהקלטה, לרבות דיוק באופן ייחוס המלל למי מהגורמים הנשמעים בהקלטה. בהתאם לעקרונות אלו, ישנן מספר דרכים לתמלול הקלטה, אשר יהפכו אותו לקביל משפטית.

 

1 – תמלול על ידי חברת הקלטות

אדם המעוניין לתמלל הקלטת קול לשם הגשתה במסגרת תביעה, יכול לעשותו זאת על ידי פניה לחברת תמלול העוסקת בתחום זה ומציעה את שירותיה. מדובר בתמלול הנעשה באופן המקצועי ביותר. זאת משום שהוא נערך על ידי אנשי מקצוע העוסקים באופן שוטף בהכנת תמלולים עבור הליכים משפטיים.

חברות תמלול דואגות להעביר את התמלול דרך מספר מנגנוני ביקורת על מנת לוודא כי הוא מהימן ומדויק. כמו כן, חברת התמלול תדאג כי על התמלול הסופי יצוין הגורם שתמלל אותה, וזאת במקרה שאותו מתמלל יידרש להשיב על שאלות אודות אופן עריכת התמליל במסגרת ההליך המשפטי.

 

2 – תמלול עצמי

בעל הדין המגיש את ההקלטה כראיה לתמיכה בטענתו, יכול לתמלל את ההקלטה בעצמו. תמלול עצמי אינו דבר המונע ממנו להיחשב כקביל, במיוחד במצב שבו הצד שכנגד אינו חולק על תוכן התמלול. יחד עם זאת, תמלול עצמי עשוי להוביל ליצירת מוצר רווי טעויות צורניות ומהותיות שמקורן בהיעדר מערך הגהה וביקורת מקצועיים, בשונה מתמלול על ידי חברת תמלול.

 

3 – תמלול מטעם בית המשפט

קיימים מקרים בהם דיונים משפטיים מוקלטים על ידי חברת הקלטה המוזמנת מטעם בית המשפט. חברת ההקלטה שולחת את הקלטת הדיון לחברת תמלול אשר מתמללת את הדיון על פי כללים הייחודיים לדיונים משפטיים.

תמלול מסוג זה נערך בצורה המאפשרת קריאה שוטפת תוך השמטת גמגומים. בנוסף, על התמלול לכלול התייחסות לאירועים המתרחשים במהלך הדיון כגון יציאה להפסקה, חזרה מהפסקה ותחילתה של חקירה נגדית. במידה שמי מהצדדים חלוק על אופן הכנת התמליל, נתונה בידו האפשרות לבקש את תיקון התמליל, תוך תמיכת טענתו בהפניה להקלטת הדיון עצמה.

 

תמלול משפטי – עדיפותו של הגורם הניטרלי

מהות התמלול הוא יצירת פלטפורמת עיון נוחה בהקלטת הקול. מאחר שהקלטות קוליות הן ראיות מרכזיות בהליכים משפטיים, על התמלול לעמוד בכללי הקבילות המהותיים והצורניים הנהוגים על ידי בתי המשפט. לשם כך, מומלץ להסתייע בחברת תמלולים מנוסה ומקצועית.

מאזניים

 

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם