האם ניתן לקבל החזר מס על תשלומי משכנתא לעסק?

מבין סעיפי התקציב של משק הבית, אין ספק שתשלום משכנתא הוא אחד המשמעותיים ביותר. גם כאשר מדובר על עסק, ובפרט עסק קטן או בינוני, תשלומי משכנתא הם הוצאות נכבדות שיש לקחת בחשבון. במאמר הבא נסביר האם ניתן לקבל החזר מס על תשלומי משכנתא לעסק.

 

החזר מס כללי למשכנתא

משכנתא לעסק או לא לעסק, קיים החזר מס שרלוונטי כמעט לכל לוקחי העסקאות באשר הם. על פי רוב, נטילת משכנתא אינה מסתיימת בהלוואה על הנכס, אלא מלווה בנוסף בדרישה של הבנק לשלם ביטוח משכנתא, המורכב מביטוח חיים ומביטוח מבנה. זאת על מנת לבטח את הבנק בעסקה ממושכת ובעלת סיכונים כמו משכנתא.

על מנת לעודד נטילת ביטוח חיים, מס הכנסה מאפשר לנכות מההכנסה החייבת במס בעבור רכישת ביטוח זה. התקרה המקסימלית לניכוי היא עד עשרים וחמישה אחוזים. חשוב לדעת כי החזר זה תקף גם רטרואקטיבית עד שש שנים אחורה, במידה והנישום שילם בתקופה זאת על משכנתא.

 

משכנתא לעסקים מהבית

עצמאיים רבים מבצעים את עבודתם מהבית. בין שמדובר בקליניקה או סדנה ביתית, עבודת פרילנסר עם המחשב או משרד בהיקף מכובד, העבודה הביתית הולך ונעשית נפוצה יותר ויותר. ניתן לזקוף חלק מההוצאות העסק הביתי, כהוצאה מוכרת לצורכי מס. מה זה אומר? אין מדובר בהחזר מס "קלאסי" אבל כן בניכוי משמעותי של הסכום החייב במס.

זאת מכיוון שמס הכנסה בישראל מושת על רווחים נטו ולא על הכנסות. משמעות הדבר היא שהוצאות שנעשו עבור העסק יכולות להתקזז מחישוב המס הסופי ולהקטין את הרווח השנתי. איך המשכנתא נכנסת לתמונה? תשלומי משכנתא לעסק אמנם לא נחשבים כסעיפים שניתן לרשום כהוצאות מוכרות אך הריביות על הלוואת המשכנתא כן, עד לתקרה של שמונים אחוזים מגובה הריבית הריאלית.

בנוסף, חשוב לדעת כי ישנן הוצאות נוספות הקשורות במשק הבית אותן ניתן לזקוף לטובת יכולת הייצור של העסק, כגון חשבונות אינטרנט, טלפון, חשמל ומים. ניתן לרשום כהוצאה מוכרת גם את החלק היחסי של הארנונה, המתייחס לשטח הבית בו פועל העסק.

 

החזרי מס מקצועיים

ניהול עסק עצמאי בישראל הוא לא משימה פשוטה, ועל אף שעצמאיים מבינים בירוקרטיה הרבה יותר טוב משכירים, הם בטוח לא מחפשים להעמיס על עצמם עוד קצת ניירת. לכן במקרים רבים מוטב לפעול להחזר מס עם חברה מקצועית אשר מתמחה בתחום זה ומעסיקה צוות רואי חשבון ועורכי דין מנוסים לענייני מיסים.

 

דעו מה הזכויות שלכם

ידיעת הזכויות שלכם בכל הקשור למיסים (וחשוב להדגיש כי מאמר זה הוא רק קצה הקרחון מבחינת הטבות מיסוי אפשריות) יכולה להביא לכוח משמעותי בידיכם ולחיסכון כספי ניכר, אשר עשוי להצטבר במהלך הזמן לאלפי ועשרות אלפי שקלים. לכן אל תתביישו לחקור, לשאול ולהבין מה הזכויות שלכם.

עֵסֶק

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם