האם ניתן לקחת משכנתא על בסיס עסק לייצור שמן זית

תעשיית שמן הזית בישראל לא יודעת שובע.

אנו מהווים כחצי אחוז מכלל התפוקה העולמית של שמן זית! האקלים הישראלי מתאים במיוחד לגידול זיתים.

לא פלא שיש כאן יותר מ-134 בתי בד קטנים, רובם בצפון הארץ.

אם רוצים להגדיל את העסק יש דרך לעשות זאת: משכנתא לעסק לייצור שמן זית.

 

משכנתא – לא רק לדירה

נכון, רובנו מתייחסים למשכנתא כאל הלוואהל צורך רכישת דירה. בל למעשה, משכנתא היא הלוואה שעשויה להינתן עבור כל נכס נדל"ני, בתנאי שהנכס משועבד ועל סמך הון עצמי מסוים.

אם יש לכם עסק של ייצור שמן זית ואתם מעוניינים להגדיל אותו ולרכוש בית בד או משרד לעסק, אתם יכולים לקבל הלוואת משכנתא עבור נדל"ן מסחרי.

 

מי לוקח את המשכנתא?

האם העסק כעסק משקיע בנדל"ן, או שמדובר במשקיע פרטי עבור עסק? יש משמעות לכך. למשקיע פרטי יש מיסוי נמוך משמעותית לעומת חברה, ותנאים שונים בריבית המשכנתא.

 

משכנתא לעסק לעומת משכנתא לדירה: מצא את ההבדלים

שיעור המימון

מלכתחילה, רוב הבנקים מעניקים משכנתא לעסק בשיעור מימון נמוך מעט יותר לעומת משכנתא לדירה. המימון עומד על 50 – 70%. אך בשנים האחרונות ניכרת מגמה של הגדלת המימון לנדל"ן מסחרי.

 

הריביות

הריביות על משכנתא לרכישת דירה הן נמוכות במיוחד, ונעות בממוצע על 1%-2%. זאת כיוון שהנדל"ן למגורים הוא השקעה בטוחה במיוחד, יותר מאשר נדל"ן מסחרי. עדיין, גם במשכנתא להגדלת עסק מדובר בריביות משתלמות למדי, שכן גם זו השקעה בטוחה יחסית.

 

פרישה ותקופת תשלומים

את תשלום המשכנתא הניתנת לדירה ניתן להחזיר בתקופת זמן ארוכה מאוד, עד ל-30 שנה. במשכנתא לעסק לעומת זאת, התשלום מתפרש על פני תקופה מקסימלית של 10 שנים. עם זאת, יש לזכור שבמקרים רבים השקעה בנדל"ן כמו בית בד בעסק לייצור שמן זית, מייצרת תשואה גבוהה הרבה יותר, מה שאומר שקל יותר להחזיר את התשלום באופן מהיר.

 

האם כדאי לקחת משכנתא לעסק לייצור שמן זית?

התשובה לשאלה הזאת מורכבת, אבל באופן כללי אנו רואים מגמה של יותר ויותר משקיעים בשוק הנדל"ן המסחרי. זה אומר שעסקים כבר פחות שוכרים משרדים, מפעלים ואולמות תצוגה, אלא קונים את כל סוגי הנכסים הללו.

 

למה?

  • נסו לחשוב על עלות השכירות החודשית, לעומת עלות ההחזר החודשי למשכנתא. השכירות לא מניבה דבר, והחזר המשכנתא דווקא כן.
  • בנוסף, התנאים המעולים למשכנתא לעסק משכנעים משקיעים רבים. יש כאן ריביות הוגנות, מימון גבוה, פרישת תשלומים נוחה. זאת לא עוד הלוואה.

מעוניינים להגדיל את העסק שלכם לייצור שמן זית? ניתן לקחת משכנתא ולהשקיע בנכס נדל"ני מבטיח עם תשואות גבוהות במיוחד, ובתנאים מעולים! בדקו את זכאותכם למשכנתא ותתחילו לייצר שמן זית בכמויות.

מחשבון ובית

 

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם