מה ההבדל בכמות הפיצויים בין תביעת נכות לתביעת אובדן כושר עבודה?

לצערנו במהלך חיינו אנו עלולים להיתקל במצב בו אין אנו מסוגלים להמשיך לעבוד במשרתנו בעקבות מצב רפואי, באופן זמני או

מתמשך.

במקרה זה נוכל לתבוע לקבלת כספי ביטוח שבעצם יחליפו את משכורתנו, ויאפשרו לנו להמשיך ולהתקיים בכבוד.

אך איזה סוג תביעה יש להגיש על מנת שנקבל את ההחזר הגבוה ביותר?

חשוב לזכור כי כאשר מדובר בתביעה מכל סוג שהיא, חברת הביטוח דרכה אנו מבוטחים לא תהפוך את התהליך לפשוט וחלק. חברות הביטוח, על מנת להימנע מרמאים והוצאת כספים מיותרים, נוטה לבצע בדיקות קפדניות בנוגע להיקף הנכות. בנוסף, היות ומדובר בחברת ביטוח פרטית, לרוב, היא רשאית להכתיב את תנאי הפוליסה ואף לשנות אותם.

מה ההבדל בכמות הפיצויים בין תביעת נכות לתביעת אובדן כושר עבודה

מה ההבדל בין תביעת נכות לתביעת אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה

פוליסת ביטוח זו ניתן לעשות דרך חברת ביטוח פרטית. מטרתה להגן כלכלית במידה ואנו נקלעים למצב בו אנו לא מסוגלים לעבוד למחייתנו. שימו לב, כי ביטוח זה מותאם להיקף המשכורת בעת הקמת הביטוח. אך לרוב נוצרות בעיות כאשר גובה ההכנסה משתנה, אך היקף הפוליסה לא.

 

נכות

פוליסה המכסה מקרי נכות היא לא במסגרת ביטוח, למרות שכמובן ניתן לבטח דרך חברה פרטית. כיסוי זה הוא במסגרת קרן פנסיה או קרן מנהלים. כיסוי זה לרוב מכסה גם שארים ופנסיית זקנה.

 

קצבת נכות כללית

חשוב להפריד בין קרן המכסה מקרי נכות לבין קצבת נכות. קצבת נכות מוענקת על ידי ביטוח לאומי. על פי בדיקותיהם, נקבע אם הנכות היא קבועה או זמנית, ובהתאם לגיל התובע, מוחלט אם זכאי לקצבה חודשית או מענק חד פעמי.

 

מה כמות הפיצויים שנקבל במסגרת תביעת אובדן כושר עבודה?

פוליסת במסגרת זו אמורה לספק תשלום של 75% מגובה השכר של העובד. אך כאמור, השכר המדובר עומד על סכום שעליו הפוליסה הוקמה, ולא הסכום שגדל במשך השנים. לכן, על מנת להימנע ממצב זה יש להכיר את המושג "גג חתם" אשר דרכו אפשר להגדיל את הכיסוי הקיים עד 20%, בהתאם לעלייה בשכר.

 

מה כמות הפיצויים שנקבל במסגרת תביעת נכות?

בהתאם לוותק הפוליסה נקבל 70%-75% מהשכר הנקבע, אך כאן באופן אקטיבי עלינו לעדכן את היקף הפוליסה כל פעם ששכרנו עולה. אם כן, במקרה זה הכיסוי מושפע לא רק מהיקף הפוליסה אלא גם מהגיל בו החלטנו להצטרף, ומדד בריאותנו באותו שלב.

 

לסיכום

במידה ונרצה להגיש תביעת נכות או אובדן כושר העבודה הכיסוי יהיה עד 75%, אך לרוב פחות מכך. טרם נחליט לתבוע מומלץ, ואף חובה, להתייעץ עם עו"ד יואב רונקין, על מנת לדעת באמצעות איזו תביעה נקבל את היקף הפיצוי הגבוה ביותר, ועל מנת לקבל ליווי לאורך כל התהליך.

 

מאזניים

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם