הוטרדת מינית? 3 פעולות שיש לעשות

בושה, חרדה, גועל, פחד, עלבון וצער, אלו רק חלק מהתחושות המורכות העולות באופן קשה אצל אלו שהוטרדו מינית. בשנים האחרונות, אנחנו עדים למגמה מבורכת של ניתוק מעגל הבושה ושיתוף אמיץ מצידם של אלו שנפגעו מינית.

יחד עם זאת, המגמה החשובה לא הביאה להפסקה של תופעת ההטרדות המיניות והיא עדיין מנת חלקם של רבים. במידה והוטרדת מינית, הרגשות הקשיים יקשו עלייך להבין מה הפעולות שצריך לעשות, ריכזנו 3 פעולות חשובות שיש לעשות.

 

מה היא בכלל הטרדה מינית?

לפני שנגיע לפעולות החשובות שכדאי במקרה שנפלתם קורבן למטרידים מינית, כדאי להבין ראשית מה היא ההגדרה של הטרדה מינית. בעבר, נהוג היה לחשוב שהטרדה מינית בהכרח חייבת לטמון בחובה מגע פיזי ישיר.

היום אנחנו נמצאים בעידן של מהפכה דיגיטלית, אחד מיתרונות המפכה הוא המידע שניתן לציבור הרחב, בין השאר דרך הרשתות החברתיות. הרשתות לקחו חלק חשוב בחשיפת מידע אישי של מוטרדים וכך מובן היום שישנם מקרים רבים של הטרדה מינית שאינם כוללים בתוכם מגע פיזי.

למעשה, הטרדה מינית יכולה להתבטא גם אופן מילולי והתנהגותי. כדי לדעת אם המקרה הספציפי שלכם אכן עונה להגדרה החוקית של הטרדה מינית, כדאי להתייעץ בעורך דין מומחה, לדוגמה הטרדה מינית עורך דין דורון ויינרייך, וכך תוכלו לקבל ייעוץ מקצועי ואמין.

 

3 פעולות שיש לעשות במידה והוטרדת מינית

כאמור, הטרדה מינית מביאה להשלכות רגשיות והתנהגותיות קשות ומורכבות. בהתאם, קשה מאוד לקבל החלטות שקולות בנוגע לפעולות לאחר אירוע קשה שכזה. תגובה רגשית כמו פחד עלולה לשתק את הנפגעים ובהתאם להביא לניסיון לטאטא את האירוע מתחת לשטיח, יחד עם זאת חשוב לנקוט בפעולות הבאות כדי למנוע הטרדות עתידיות ולהביא לצדק:

 

    1. פנייה לעורך דין הטרדה מינית

הצעד הראשון שכדאי לעשות הוא לפנות לעורך דין הטרדה מינית אמין ומקצועי. כאמור, ישנה הגדרה בחוק להטרדה מינית, ההגדרה היא חש משמעית ואם מקרה ספציפי אכן עומד בהגדרה החוק עומד לצד הנפגעים. יחד עם זאת, אדם שאינו בקיא בכתבים משפטיים יתקשה להבין את החוק ולהתאים מקרים נקודתיים להגדרת החוקית, לכן כדאי להיעזר באיש מקצוע שייתן מענה משפטי איכותי.

 

    2. הגשת תלונה במשטרה

במידה ואכן החלטתם להיעזר בעורך דין, הוא ימליץ לכם איך כדאי לפעול שלב אחר שלב. הצעד החשוב הבא יהיה הגשת תלונה במשטרה נגד המטרידים, זה עלול להיות צעד קשה ומורכב אך אין חשוב ממנו. רק באמצעות תלונה ניתן יהיה למצות את הדין עם המטרידים, למנוע הטרדות עתידיות ולהביא לצדק אמיתי.

 

    3. קבלת מענה נפשי

כאמור, נפגעים של הטרדות מיניות עלולים לסבול מתחושות קשות במיוחד עקב ההטרדה. אל תתביישו לפנות לקבלת טיפול, במידה והוטרדתם חשוב שתדעו שאתם לא אשמים ואין שום בושה בקבלת טיפול כדי להקל על התחושות הקשות.

הטרדה מינית

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם