מדריך פרקטי איך לבקש החזר מס על ריבית משכנתא

כשמדובר בתשלומי משכנתא, רוב האנשים מתייחסים לתשלום החודשי שלהם כאיזושהי הוצאה קבועה, כמו לתשלומי ביטוח או דלק.

התחושה הרווחת היא שזהו המצב, ושאין איך להפחית את הסכום הזה.

גובה המשכנתא מותאם לגובה הסכום שנלקח ולפריסה השנתית שלה (השנים שעל פניהן המשכנתא נפרשת).

לידיעתכם, ייתכן ועבור המשכנתא ששילמתם, בין אם מדובר במשכנתא שנלקחה לטובת רכישת מגורים ובין אם משכנתא עסקית, תהיו זכאיים לקבלת החזרי מס.

הכנו לכם מדריך פרקטי שמספר כיצד לבקש החזר מס על ריבית משכנתא.

מדריך פרקטי איך לבקש החזר מס על ריבית משכנתא

בכללי- מאיפה נובעים החזרי המס?

לצד התשלום שמועבר מדי חודש עבור המשכנתא, ישנו סכום קטן, המהווה מעין החזר סמוי, והוא התשלום שהלווים מחויבים לשלם עבור ביטוח המשכנתא. ברוב המקרים, הלווים חתומים על חוזה בו כתוב במפורש שצריך לקיים ביטוח חיים וביטוח מבנה. מאותם הביטוחים נולדים החזרי המס, כאשר התשלומים מצטברים במהלך השנים והופכים לסכומי עתק. באשר לביטוח החיים שנחתם במסגרת החתימה על המשכנתא, מס הכנסה מתיר ניכוי של כעשרים וחמישה אחוזים מהתשלומים. בכך המס המחייב מההכנסה פוחת. המשמעות היא שלזכות הלווה, עצמאי או שכיר כאחד, תעמוד זכאות לקבלת החזר עבור המס ששילם במהלך התקופה שהיה משועבד בה למשכנתא. כחלק מכך, אדם יוכל לקבל גם כן החזרים עבור הריבית ששילם.

 

הוצאות מוכרות עבור משלמי המשכנתא

בעבר נעשה ניסיון להכיר בהוצאות הריבית על משכנתא עבור כל משלמי המשכנתאות, בין אם מדובר בשכירים ובין אם בעצמאיים, אולם הדבר כשל לבסוף וזה לא אושר לכלל הציבור. מי שיוצא מהכלל בנושא הזה הם עצמאיים שמקום עבודתם הוא בבית, ולכן ישנן הוצאות ביתיות שמוגדרות באיזשהו אופן גם כהוצאות עבור העסק. אותם העובדים מהבית מנכים מההכנסה החודשית חלק מהוצאות החשמל בבית, שכירות וריביות.

 

מהי הדרך האולטימטיבית לבקש החזרי מס בגין ריבית?

במידה ואתם עצמאיים שעובדים מהבית, מלכתחילה ההוצאות שלכם עבור הריבית של המשכנתא יעלו בקנה אחד עם ההוצאות הנוספות שמושקעות עבור העסק. במצב שכזה, תוכלו להפחית מראש את התשלום שלכם עבור מס הכנסה. במידה ואתם לא עובדים מהבית, כדאי לפנות מראש לגורם מומחה שעוסק בעולם המיסוי, כך שיבצע עבורכם את הבדיקה.

 

בעלי תפקידים רלוונטיים להגשת בקשה להחזרי מס

לשם הגשת בקשה להחזרי מס על ריבית משכנתא, תוכלו להיעזר באחד מהגורמים הבאים:

  1. רואה חשבון
  2. יועץ מס
  3. חברה מתמחה

 

הדרך הפופולרית ביותר כיום היא פנייה לחברה מתמחה, כמו אינדיגו פיננסים החזרי מס, המטפלת בהחזרי מס עבור לקוחות. הגשת הבקשה דרך חברה מתמחה תחסוך מכם הרבה זמן יקר ועיסוק בירוקרטי. החברות מורכבות לרוב מקשת רחבה של בעלי מקצוע, המחזיקים בניסיון רב שנים בעולם המס. הנתון הזה יבטיח את טיב התהליך.

 

בית ומטבעות

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם