הפרשות לקרן הפנסיה – כך תוודאו שאתם נמצאים במקום בטוח

ההחלטה לאן תפרישו את כספי הפנסיה שלכם סביר להניח תהיה אחת מהמשמעותיות שתבצעו במהלך חייכם.

אמנם, יתכן כי כעת הפרישה לפנסיה נראית לכם כמו אירוע שיקרה בעתיד המאוד לא קרוב ומשהו שעדיף לא לחשוב עליו.

אולם, עליכם להבין כי ההחלטה שתקבלו בשלב הזה תשפיע על כלל הכספים שתקבלו לאחר פרישתכם ואשר יאפשרו לכם לחיות בכבוד.

הפרשות לקרן הפנסיה – כך תוודאו שאתם נמצאים במקום בטוח

תשואה

בבואכם לבחור קרן פנסיה, בין הדברים החשובים ביותר אם לא הכי חשוב הוא לבדוק את ביצועי הקרן ומנהליה לאורך זמן. ככל שהתשואה שהניבו גבוהה יותר, כך הכסף שתקבלו בעת הפרישה יהיה גבוה יותר. היות ובקרן פנסיה אנחנו מדברים על השקעה ארוכת טווח, עדיף לבחור בקרן המציגה תשואה מקסימלית לאורך זמן ולא תשואה גבוהה בזמן קצר, דבר שלרוב לא מצליח להחזיק מעמד.

 

אמינות

בבדיקתכם, ודאו כי אתם בוחרים בקרן אמינה ומומלצת על מנת שתוכלו להיות בטוחים שהכסף שלכם מופקד אצל אנשים מהימנים. חפשו המלצות קודמות ואל תתפשרו על בירור מעמיק כולל מול הקרנות עצמן. זכרו שעדיף לבחור בחברה המנהלת סיכונים בצורה זהירה ושתוכל להבטיח לכם תשואות גבוהות לזמן ארוך ללא סיכון הכסף בהשקעות מפתות.

 

השקעות

מומלץ לבדוק מי יהיו מנהלי ההשקעות של הקופה העתידית שלכם, ממה מורכבות השקעות הקרן, כמה מהנכסים מושקעים במניות וכמה מההשקעות מפוזרים בענפים שונים. ככול שהשקעות הקרן מפוזרות כך הסיכון שהיא לוקחת על עצמה הוא יותר קטן.

 

שירות ומידע

כדאי לדעת כי בשוק הפנסיות קיימת תחרות רבה בין החברות השונות. נצלו תחרות זו לטובתכם. לפני הבחירה בקופה מומלץ לבדוק את רמת השירות הניתנת, שימו לב לזמינות במוקדי השירות גם לא כלקוחות פוטנציאליים, בדקו איזה סיוע ניתן במקרה הגשת תביעה, האם ניתן לכם מענה מפורט לשאלות, כיצד מתבצע משיכת הכספים ושאתם מקבלים מידע מפורט ועדכני כל תקופה. בכל אופן זכרו כי תמיד באפשרותכם לעבור קופה במידה והשירות לא מוצא חן בעינכם.

 

מעקב כל תקופה

שימו לב כי במהלך החיים יחולו שינויים רבים בסטטוס המשפחתי והמקצועי שלכם. בנוסף, גם בקופות הפנסיה השונות יחולו שינויים. על מנת להתאים את החיסכון הפנסיוני לצרכים האישיים שלכם, כדאי אחת לתקופה לעשות בחינה דרך הקופה ולוודא שאתם אכן חוסכים במסלול המתאים לכם. שימו לב כי פעמים רבות אנשים כלל לא מודעים לחסכונות פנסיונים ששוכבים להם מעבודות עבר. לדוגמא, אנשים נוטים לשכוח הפקדות לקרנות פנסיה מעבודה שעבדו בה כצעירים. דעו כי יש לכם את האפשרות לבקש איחוד כספים ולהוסיף את הכסף הנשכח לקופה העכשווית. כדי לבדוק אם בכלל קיים לכם חיסכון אבוד באפשרותכם דרך אתר הר הכסף דף הבית, לבדוק את מצב כל החסכונות שלכם ואת הקופות בהם הם נמצאים.

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם