הצגת מודל ירושה עצמית מול משכנתא הפוכה

כולם יודעים כי השלב הראשון לפני רכישת דירה עבור מי שאין לו היכולת לשלם את מלוא מחיר הדירה בעת הקנייה הוא לקיחת משכנתא. רובנו מכירים סוג משכנתא אחד אך חשוב לדעת כי ישנם כמה סוגי משכנתאות, אחד מהם הוא משכנתא הפוכה, זהו מצב בו יש בעלות על דירה או בית ובעלי הנכס משעבדים אותו לטובת משכנתא. ברוב המקרים במצבים של משכנתא הפוכה יהיו דורשי המשכנתא אנשים בני 60+ הזקוקים לכסף נוסף, אז מה זה ירושה עצמית ומשכנתא הפוכה? על כך נענה במאמר.

 

מה זה משכנתא הפוכה?

בכדי לענות על השאלה מה זה משכנתא הפוכה נסביר כי היא ניתנת בעיקר לבני 60 פלוס על מנת לאפשר להם סכום כסף נזיל כתוצאה משעבוד של נכס נדל"ן בבעלותם. את פתרון המימון מציעות חברות ביטוח וחברות מימון בנקאיות אשר יעבירו סכום חודשי קבוע אל חשבון בעלי הנכס. משכנתא הפוכה מאפשרת להשיג בצורה מהירה סכום כסף גדול שזקוקים לו, המשכנתא מתאימה גם לבעלי נכס שיש להם יורשים. בכדי להתחיל את ההליך ישנן חברות שונות העוסקות בתחום וניתן להיוועץ עם יועץ משכנתאות.

 

מה זה ירושה עצמית?

ירושה עצמית כמו משכנתא הפוכה נועדה עבור אנשים בגיל השלישי שיש להם נדל"ן בבעלותם, אבל חסר להם כסף נזיל.

לרוב יהיו אלו בני 60 פלוס או בני גיל הזהב שרוצים לשפר את איכות חייהם בלי לעזוב את ביתם.

במודל ירושה עצמית מתבצעת מכירה, המאפשרת לבעלי הנכס להמשיך לגור בבית ללא הגבלה, למרות שהבעלות של הדירה עברה לאדם אחר.

בכדי לממש את הזכות להמשיך לגור בנכס כל החיים, מוכרים בעלי הנכס את הבית לפי שווי של דירה תפוסה, במחיר נמוך יותר ממחיר השוק.

מודל זה מאפשר לבעלי דירות בגיל השלישי, שלא מעוניינים לגור בבית אבות וזקוקים לכסף להמשיך לחיות בביתם בנוחות ובביטחון כלכלי.

 

מהם יתרונות משכנתא הפוכה וירושה עצמית?

יתרונות משכנתא הפוכה – המשכנתא ההפוכה נותנת פתרון עבור בני הגיל השלישי, שלעתים נתקלים בקשיים בלקיחת הלוואות בשל הגיל וכושר העבודה שלהם. משכנתא הפוכה מאפשרת להורים המעוניינים לעזור לילדיהם בגיוס הון עצמי להעניק להם את סכום הכסף בעקבות שיעבוד הבית, לעתים הנכס שילדיהם רוכשים מניב תשואה גדולה יותר מדירתכם כך שזו אפילו יכולה להיות הזדמנות עסקית עבורכם.

יתרונות ירושה עצמית – בירושה עצמית ישנם מספר יתרונות, ניתן לקבל סכום כסף גדול יותר מהלוואת משכנתא הפוכה – וזאת בעקבות המכירה שמאפשרת לבעלי הנכס להמשיך ולגור בדירתם מבלי לשלם שכירות. בירושה עצמית בעלי הנכס אף זכאים להשכיר את דירתם לאדם אחר ולקבל את סכום דמי השכירות בתמורה.

 

לסיכום

פתרונות ירושה עצמית ומשכנתא הפוכה יכולים להתאים לבני הגיל השלישי המעוניינים לשפר את רמת חייהם מבלי לעזוב את הבית שלהם אליו התרגלו ולסביבת מגוריהם. בכדי להעמיק את הידע בשתי הקטגוריות אנו ממליצים לכם להיכנס לאתר https://yerusha-atzmit.co.il ולקרוא את המידע הרלוונטי, בהצלחה!.

דולרים

 

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם