וילות ובתי יוקרה בשרון: כל מה שחשוב לדעת

ההיצע והמגוון שמתקיימים באזור השרון הם קרקע פורייה לסוגי בניה שונים. מצד אחד אפשר לראות בניה של בניינים לגובה בערים המרכזיות בשרון, כמו למשל רעננה והרצליה, אך באותן ערים אפשר גם למצוא שכונות שמורכבות רק מווילות יוקרתיות ורחבות ידיים. מן הצד השני יש לנו מספר יישובים חקלאיים שנמצאים בקביעות בדירוג היישובים היוקרתיים והיקרים ביותר בישראל כך שאם אתם מחפשים בתי יוקרה בשרון כנראה שתוכלו למצוא בה את הנכס המועדף עליכם.

 

מעט פרטים על שוק בתי היוקרה בשרון

"שוק בתי היוקרה בישראל זוכה בשנים האחרונות לעדנה מחודשת ואפשר לראות כי מספר העסקאות שמבוצעות מדי שנה צומח בצורה קבועה" כך מספר לנו תובל מלכה, בעלים של חברת Y.T.M , מומחים במכירת בתי יוקרה בשרון כבר למעלה מ – 30 שנה. עד לפני כחמש שנים, בשנת 2017, מצב השוק ידע עליות ונפילות והיה לא אחיד.

למעשה אפשר להגיד כי התופעה הכללית הייתה של נפילה חדה במספר עסקאות בתי היוקרה בשרון בפרט ובארץ באופן כללי. כשבוחנים את בתי היוקרה שנמכרו באותה תקופה אפשר לראות כי כדי שעסקה תיחשב כמכירה של דיור יוקרה המחיר המינימלי שלה עמד על 4 מיליון שקל וברבעון הראשון של 2017 עמד מספר העסקאות על כ – 300 בתי יוקרה שנמכרו.

לעומת הזאת כיום, בשנת 2022, אנחנו עומדים על ממוצע של יותר מאלף בתים ונכסים שנמכרים ברבעון וסכום הרכישה המינימלי שהופך נכס ליוקרתי עלה גם הוא וכיום מדובר על עסקאות בגובה של לא פחות מ – 5 מיליון שקל. "גם בתקופות שבהן שוק דירות היוקרה היה בשפל, אזור השרון הצליח לשמור על הביקוש שלו באופן יציב".

"החלוקה של אזור השרון לערים ומושבים היא חלק מהגורמים הטבעיים לביקוש היציב באזור זה. מדובר על ערים מודרניות ומתקדמות שמתחרות זו בזו על תואר מערכת החינוך הטובה בישראל, בנוסף אפשר להגיע בנסיעה של כחצי שעה לכל מקום מרכזי בישראל – ירושלים, תל אביב, חוף הים, חיפה ועוד המון ולכן מדובר על מיקום אסטרטגי שהביקוש בו רק ימשיך לגדול".

 

איפה הכי כדאי לרכוש בתי יוקרה בשרון?

"אני חושב שקצת קשה לענות על השאלה הזו בלי הקשר ובלי להבין מי האדם שמחפש לרכוש בית. אבל אם בכול זאת ננסה לענות על השאלה אז אציע להסתכל על הנתונים הסטטיסטיים ולבחון איפה כמות העסקאות היא הגבוהה ביותר והיכן ממוצע הרכישות הוא הגבוה ביותר. באופן קבוע יש כמה ערים שתמיד נדמה שאנשים מבקשים לגור בהן ומדובר על רעננה, הרצליה ורמת השרון.

אבל מלבד הערים האלו אפשר לראות כי בשנים האחרונות כל אזור דרום השרון זוכה לתנופה אדירה ומחירי המגרשים שם מרקיעים עם עליות של 50% בשווי הקרקע"."בבתי יוקרה, ובעיקר בבתי יוקרה בשרון, מחיר הנכס הוא ממש לא הפקטור המכריע או היחידי.

למעשה אם היינו מסתכלים רק על מחירי דירות ונכסים אז כנראה שערים כמו רעננה וכפר סבא לא היו נכנסות לרשימת הערים היוקרתיות בארץ, אבל בזכות תנאי המחייה והדירוג הסוציו – אקונומי הגבוה שערים אלו מציעות הן מקבלות נקודות זכות. כשמדברים על בתי יוקרה בשרון חשוב להבין שמחיר הנכס הוא פקטור אחד מני רבים וכדי להכריע בסוגיית היוקרה או אי היוקרה של נכס ישנם עוד פרמטרים נוספים הקשורים לסביבת הנכס עצמו".

 

רשימת המועצות והערים היוקרתיות בשרון

  • כפר שמריהו
  • ארסוף
  • בני ציון
  • בצרה
  • רמות השבים
  • הרצליה
  • רעננה
  • כפר סבא
  • כפר מל"ל
  • הוד השרון
  • ירקונה
  • געש
  • שפיים
  • רשפון
  • אבן יהודה

בכל אחת מהערים ומהיישובים המצוינים בטבלה זו תוכלו למצוא מגון עשיר של בתי יוקרה. מדובר על הערים והיישובים המובילים באזור השרון באיכות החיים ובדירוגים השונים, בין שמדובר על דירוג סוציו אקונומי או בין שמדובר על דירוג היציבות הפיננסית וחוזק המועצה המקומית.

התחזיות לשנים הבאות מראים כי שוק בתי היוקרה בשרון צפוי להמשיך ולגדול בזכות גל עלייה של יהודים עשירים ומשכילים מחו"ל שמחפשים להשתקע בישראל, אך לא מוכנים לוותר על איכות החיים וחיי קהילה מגוונים, לצד המשך התחזקות המגמה של מתעשרי ההייטק אשר מביאים עימם סכומים גדולים שהם מבקשים להשקיע בחזרה בארץ בדמות דירת יוקרה כזו או אחרת.

אנחנו רוצים להודות לתובל מלכה על השיחה ונשמח להמשיך ולהציע לכם מידע חיוני על השלב הבא הנדרש לצורך קניית הדירה שלכם, כל הטיפים החשובים ללקיחת משכנתא, כל השאלות, כל הדילמות וכל הדגשים שיעזרו לכם לקחת את ההחלטה הנכונה.

בתי יוקרה

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם