קניתם דירה? 4 טעויות שאתם רוצים להימנע מהן בקניית דירה

מזל טוב! אתם עומדים בפני אחד הצעדים הגדולים בוהמרגשים ביותר שתעשו בחיים שלכם.

קנייה של דירה היא ממש לא עניין של מה בכך, ולצד ההתרגשות והשמחה הגדולה – כדאי להימנע ממספר טעויות שעלולות לקרות לרוכשים צעירים וחדשים בתחום.

קניתם דירה 4 טעויות שאתם רוצים להימנע מהן בקניית דירה

מוותרים על בדיקת הדירה

במבט ראשון הדירה יכולה להראות לכם מושלמת, בדיוק מה שחיפשתם! בדיקה מקיפה יותר של הנדסאי ובודק מוסמך עשויה לחשוף פגמים נסתרים שעין מקצועית פשוט לא יכולה לזהות. בדירה קיימות תשתיות מורכבות של חשמל, אינסטלציה, מים וכיו"ב, וכל אחת מהן טומנת בחובה תקלות אפשריות שרובן אינן גלויות בכלל עד שהן צפות ועולות, לאחר מעט שחיקה, עם בוא החורף, או אפילו מיד עם הכניסה לדירה. בדיקה מקצועית תחשוף גם פגמים שקשורים באיכות החיים בדירה, אבל גם עלולה לחשוף לקויות שמהוות סכנה בטיחותית ממשית. בכל אופן, למרות העלות שלה – היא יכולה לחסוך לכם הון תעפות בהמשך החיים שלכם בנכס,

 

מוותרים על ביטוח דירה

חשיבה על ביטוח דירה היא חשיבה מושכלת על העתיד ועל דברים שלמרות שהיינו מעדיפים מאוד שלא יקרו – בהחלט יכולים לקרות, וכדאי להיות מוכנים לקראתם. הביטוח נחלק לביטוח על המבנה, וביטוח על התכולה. כשרק קונים את הדירה או עומדים לקנות אותה, קשה להעלות על הדעת את התסריטים הפחות נעימים שעלולים להתרחש בה. הכל נראה זוהר ומבטיח, ואיתן במקומו. המציאות לצערנו יכולה להיות שונה בהמשך הדרך, ובעיתות של משבר רצוי שתהיה לכם פוליסה טובה שמכסה את מה שנדרש, כוללת מינימום של השתתפות עצמית, ומספקת לכם שקט נפשי מול ההתמודדות הלא פשוטה.

 

לא משווים משכנתאות

טעות נפוצה של אנשים שקונים את הדירה הראשונה שלהם היא לקחת את המשכנתא הראשונה שמציעים להם. שוק המשכנתאות מלא באפשרויות רבות ובספקים רבים שמתחרים על ליבם של הלקוחות. השוואה נכונה בין האפשרויות העומדות בפניכם יכולה לחסוך לכם בסופו של חישוב מאות אלפי שקלים. במקרה הצורך, כדאי לשקול להיעזר בשירותיו המקצועיים של יועץ משכנתאות, שמכיר לעומק את התחום ויוכל לעשות את המחקר הנדרש ולספק לכם המלצות מבוססות וסיוע טכני.

 

לא נעזרים בליווי משפטי הולם

בעת קניית דירה אתם חותמים על התחייבות רצינית וכובלת, שיש לה השלכות עצומות על החיים שלכם. אל תקלו בכך ראש, ותשאפו לקבל עזרה מקצועית מעורך דין שמומחה בתחום ונמצא בצד שלכם. בעל הנכס יכול להיות אדם טוב לב ואדיב, והוא יכול גם שלא להיות כזה. בכל אופן, האינטרסים שלו הם לא בהכרח האינטרסים שלכם, וכדאי שיהיה לצידכם מישהו בקיא בכל ההיבטים המשפטיים. גם המצב המשפטי של הדירה הוא עניין שיכול להיות די מסובך, ויחד עם זאת חשוב מאוד.

 

לסיכום

בהתחלה החדשה והמרגשת הזו לא הייתם רוצים לעשות טעויות שתמשיכו לשלם עליהן שנים אחר כך. היעזרו בטיפים שלנו ובצעו את התהליך ביסודיות ובתשומת לב לפרטים.

 

בית

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם