כמה יעלה לכם בדק בית שיקבע את גובה המשכנתא

תהליך של רכישת נכס, בין אם בית פרטי או דירה, כלול בתוכו הוצאות רבות.

בתוך כל התהליכים, החל מעיצוב הבית, קניית הרהיטים והזמנת אנשי מקצוע, יש אחד חשוב יותר מכולם והוא תהליך בדק הבית.

בדק בית לא רק מהווה תעודת ביטחון לתקינות הנכס, אלא אף עשוי לסייע במשא ומתן על מחיר הנכס, ומתוך כך ישפיע גם על גובה המשכנתא.

כמה יעלה לכם בדק בית שיקבע את גובה המשכנתא

בדק בית יסודי כמדד לקביעת מחיר הנכס

כאשר אנו מחליטים לרכוש דירה מקבלן, חשוב להבין כי בדק הבית יסייע לנו מאוד עוד בטרם רכישתה, כלומר להתחיל את התהליך יחד עם תחילת תהליך הבנייה. ליווי צמוד של בדק בית באמצעות חברה חיצונית עשוי לסייע לאיתור ליקויים שונים שעשויים להוריד את ערך הדירה, ומתוך כך לספק לרוכשים טיעונים מנצחים שיורידו את מחיר רכישת הדירה ויחסכו עשרות אם לא מאות אלפי שקלים. חיסכון זה מגמד לעומתו את זה שיגבה תהליך בדק בית מחיר מסוים, דרך חברת בדק בית מקצועית ששמה את רווחת הלקוחות בראש מעייניה.

 

משכנתא לדירה מקבלן

משכנתא לקניית דירה מקבלן נחשבת למעט מורכבת יותר ממשכנתא רגילה על דירה בנויה. במעמד רכישת דירה מקבלן, יש להיערך אחרת מאשר אם הוחלט לרכוש דירה רגילה. זאת מפני שרכישת דירה מקבלן גוררת עלויות גבוהות מאוד עוד בטרם הכניסה לדירה, שכן על הרוכשים יהיה לשלם משכנתא ושכירות בו זמנית למשך כמה שנים, משימה שעלולה להכביד מאוד על אורח החיים.

 

קביעת עלויות בדק בית

על אף שמדובר בבדיקה מורכבת ביותר הכוללת בחינה יסודית של כלל המערכות בדירה ובבניין, החישוב של עלות בדק הבית הוא דווקא פשוט יחסית. הפרמטרים לבדיקת בדק הבית הם מספר החדרים, וכן סוג הנכס, בין אם מדובר בדירה או בית פרטי. דירה חדשה או ישנה, הם לא דברים שעשויים לשנות בצורה דרמטית את מחיר הנכס.

 

עלות בדק בית לדירה

מחירו הממוצע של בדק בית לדירה של שלושה עד ארבעה חדרים לא יעבור סכום של 1,500 שקלים. מחיר של דירה עד חמישה חדרים לא יהיה גבוה בהרבה יותר, ויגיע עד ל1,600 שקלים. דירה הדורשת בדק בית גם של גג או חצר תוסיף לבדק הבית תוספת מינימלית של בין 200-300 שקלים.

 

עלות בדק בית פרטי

מחיר בדק בית לבית פרטי נע בין 1,500-2,000 שקלים, כאשר הבדק כולל גם את חלקיו החיצוניים כמו גג, מרפסת או חצר. מחיר זה מתייחס לבית סטנדרטי ששטחו לא עולה על 200 מ"ר. באם אכן מדובר בבית גדול במיוחד, המחיר יכול להגיע לאזור ה-2,500 שקלים.

לסיכום, ניתן לראות שבתוך ים ההוצאות בתהליך רכישת דירה, בדק הבית הוא לא רק ההוצאה החשובה ביותר אלא גם המינימלית ביותר. היחס בין עלות הבדיקה לגודל השפעתה על מחיר הנכס, ובכך גם על גובה המשכנתא, הוא לא פחות מעצום. מומלץ לעבור תהליך זה עם חברת בדק בית מקצועית ובליווי יועץ משכנתאות.

מטבעות

 

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם