למי מתאים תיקון 190

רבים האנשים העובדים במדינת ישראל אשר מפרישים מכספי המשכורת שלהם לקרנות חיסכון או לקופות גמל מדי חודש. אותם אנשים, ודאי יודעים עד כמה ההשקעה בקופת הגמל משתלמת במחשבה לטווח ארוך, אך עם זאת ידוע להם גם כי מדובר בהשקעה שאינה מהנה כל כך בזמן החיסכון.

אם כן, לפני כעשור יצא תיקון 190, תיקון בפקודת המס אשר מספק הטבות עבור תכנית החיסכון, ומאפשר לבצע פעולות ביתר קלות ובפשטות. עם זאת, הוא לא מיועד לכל אחד, ועל כן אם אתם חושבים לפתוח קופת גמל, מומלץ לקרוא את המאמר הבא לפני כן.

למי מתאים תיקון 190

אז מה זה בכלל תיקון 190?

ראשית כל נבין מה זה בכלל אומר תיקון 190. ובכן תיקון 190, הוא למעשה תיקון בפקודת המס, אשר נועד להקל על קהל החוסכים ובעלי קופות הגמל, וכן ולצמצם נזקים שנגרמו בעבר לחיסכון לטווח בינוני בשל עצירת האפשרות לחסוך כסף בקופת הגמל תוך אפשרות ליצור רווח מכך.

אם כן, תיקון זה הוא למעשה הגדלה של החסכונות, כלומר קופות הגמל, לטווח בינוני עד ארוך. הגדלת חסכונות זו, הגיעה לצד הטבות ואפשרויות נוספות אשר מקלות על ניהול קופת הגמל, ועליהן יפורט מיד.

 

מהם היתרונות של תיקון 190?

כאמור, חיסכון באמצעות קופת גמל, בהתאם לתיקון 190, הופך את החיסכון לקל, גמיש ופשוט הרבה יותר. כל זאת ועוד, בזכות היתרונות אשר הביא תיקון 190 לחוסכים:

  1. הקלות במס בזמן פירעון הפיקדון – פירעון של קופת גמל ולקיחת הכסף שנחסך ונצבר, מלווה בתשלום מס על הרווחים. עם זאת, תיקון 190 מספק הקלות במס זה.
  2. דמי ניהול נמוכים – כלי חיסכון רבים מלווים בדמי ניהול כאלו ואחרים, כך גם בקופת גמל, אך הודות לתיקון 190 מדובר על דמי ניהול נמוכים יותר.
  3. מסלולי השקעה שונים – תיקון 190 מאפשר לחוסכים להשקיע את כספם במגוון דרכים, אשר יתאימו להם בוודאות.

 

חשוב לומר כי ישנם יתרונות נוספים כמובן, אך אלו הם המרכזיים ביניהם.

 

למי מתאים תיקון 190?

כעת, לאחר שהבנו את המידע הרפקטי בנושא תיקון 190, נוכל לענות על השאלה למי מתאים תיקון 190. ובכן באופן כללי, ניתן לומר כי השקעת חיסכון בקופת גמל, מתאימה לכל אדם באשר הוא. עם זאת, כאשר יורדים לרזולוציות נמוכות יותר, ניתן להפריד את כלל האנשים לכדי שתי קבוצות.

  1. עובדים מתחת לגיל 60 – קבוצה זו, מתאפיינת בכך שהיא יכולה ואף כדאי לה ברוב המקרים לפתוח קופת גמל. עם זאת, היא אינה זכאית להטבות בגין תיקון 190.
  2. עובדים בגילאי 60 ומעלה – קבוצה זו היא למעשה קהל היעד המרכזי של תיקון 190. עובדים לקראת גיל הפרישה, בגילאי 60 ומעלה, זכאים למעשה לניהול קופת הגמל בעזרת ההטבות והאפשרויות שמציע תיקון 190.

חסכונות

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם