מבזבז אלפי שקלים בחודש על האפי אוואר לחברה? אפשר גם אחרת

מנהל בארגון או בעסק? חשוב שתקראו את הכתבה הבאה! הרבה פעמים מנהלים מוצאים את עצמם מנסים לדאוג לרווחת העובדים שלהם באופן חד פעמי כמו אירועי חברה או האפי האוור בשעות הצהריים, אך הדבר עלול לפעמים סתם להוציא כסף מיותר מבלי להשיג תוצאות. רוצים לשמוע על דרך אחרת? המשיכו לקרוא!

 

ייעוץ ארגוני – מה זה אומר?

ייעוץ ארגוני הוא תהליך שמלווה את הנהלת החברה בכל הקשור לאופן תפקוד, התנהלות והמבנה החברתי של הארגון. תפקידה של יועצת ארגונית הוא לאפשר להנהלה לקבל נקודת מבט על החברה ואופן ניהולה תוך שימת דגש על הגורמים השונים כמו המבנה הארגוני של החברה, האורגנים השונים שמרכיבים אותה ויחסי הגומלין ביניהם. כל אלו מאפשרים לחברה להבין טוב יותר מה הן מטרותיה ולקבל יעוץ והכוונה עבור הדרכים השונות שבהן ניתן להשיג את המטרות האלו.

 

האם באמת צריך האפי האוור כדי לגרום לרווחת העובדים?

אימת אנשי משאבי האנוש היא מה עושים כאשר אפשרות ה-Happy Hour מוצתה לחלוטין כי פשוט כבר עשיתם הכל. האפי האוור מקסיקני, כדורגל שולחן בירה עם נקניקיה ועוד. הפואנטה העיקרית היא לא מה אתם שמים לעובדים על השולחן אלא העובדה שכל המבחר הזה הרבה פעמים לא מעניק בפועל תחושת שביעות רצון וכן גם הערכת עובדים מה שמוביל לאפקטיביות פחותה יותר מצדו של העובד. הדבר מוביל אותנו לשאלה הבאה והיא כיצד ניתן להשיג את התחושה הזאת?

 

מתן תחושת אוטונומיה לעובד

לעיתים רבות, דווקא הענקת תחושה של עצמאות ובחירה לעובד היא המפתח האמיתי להשגת תחושת שביעות רצון. עצם העובדה שהעובד מרגיש שיש לו שליטה ועצמאות על התנהלותו בעבודה מאפשרת לו חופש רב יותר אשר מגביר את רווחתו ואף מביא את ביצועיו להישגים טובים יותר.

 

מומחיות

כל עובד היה רוצה להרגיש שהוא מומחה במה שהוא עושה. אחת הדרכים הטובות לעשות זאת הוא להתייעץ עם העובדים באשר לתחומי האחריות שלהם בפועל. כך ניתן לשדר לעובד שסומכים על דעתו וכי הוא בעל השפעה בתחומו. תחושת השפעה היא חלק בלתי נפרד מתחושת ההגשמה העצמית של העובד מה שמאפשר לו להיות מסופק יותר ממקום עבודתו ולהנות מרווחה גבוהה יותר. הדבר גם ניתן למימוש באמצעות שיחות משוב והערכה עבור העובדים אשר מעניקות להם פידבק על התנהלותם וביצועיהם מה שעשוי להעלות בקרבם את תחושת ההערכה.

 

משמעות

כל עובד רוצה לדעת שמה שהוא עושה זה חשוב וכי הוא מהווה חלק ממטרה גדולה וחשובה שהיא למעשה הארגון. לשם כך חשוב להזכיר לעובדים מהי הסיבה שהם עושים את מה שהם עושים ולהדגיש בפניהם שהעבודה שלהם הכרחית ומשמעותית על מנת שהספינה שהיא למעשה הארגון תשוט אל עבר המרחקים.

 

לסיכום

אם אתם רוצים להגביר את תחושת הרווחה של העובדים, כדאי שתדעו שיש דרכים משתלמות ומשמעותיות הרבה יותר מהאפי האוור! ייעוץ ארגוני היא הדרך הטובה ביותר ללמוד כיצד לעשות זאת.

לחיצת יד

 

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם