מהם חוזים עתידיים ואיך דואגים לכך

המסחר בשוק ההון הפך לפלטפורמת השקעה מועדפת על ישראלים רבים, הנהנים מנזילות כספית גבוהה ביחס להשקעות אחרות, כמו גם מתשואות גבוהות

במיוחד.

 אחת מאפשרויות ההשקעה בשוק ההון היא באמצעות חוזים עתידיים.

מהם חוזים אלו ואיך דואגים לכך?

מהם חוזים עתידיים ואיך דואגים לכך

אפשרויות ההשקעה והמסחר בשוק ההון

הריביות האפסיות שהבנקים מציעים לנו עבור הכסף הנמצא בפק"ם, הביאו אנשים רבים להבנה כי אין טעם להניח לכסף 'לשכב' בחוסר מעש בחשבון הבנק, כאשר קיימות מגוון אפשרויות השקעה יעילות ואטרקטיביות במיוחד, עם אחוזי תשואה גבוהים בהחלט. אחת מהאפשרויות הללו היא מסחר בשוק ההון, אשר הפך בשנים האחרונות לפופולארי במיוחד.

הפופולאריות הרבה של השקעות ומסחר בשוק ההון נובעת בעיקרה, מלבד הנזילות הרבה של הכסף והאפשרות ליצור תשואות גבוהות, מהאפשרות לסחור בכל מקום ובכל זמן בצורה נוחה ופשוטה. מבין מגוון אפשרויות ההשקעה והמסחר בשוק ההון, נמצא המסחר בחוזים עתידיים, המושך אליו משקיעים רבים.

 

מהם חוזים עתידיים?

כאמור, חוזים עתידיים מהווים מכשיר פיננסי כחלק משלל אפשרויות המסחר הקיימות בבורסה. למעשה, חוזה עתידי הוא התחייבות בין המוכר לבין הקונה, לספק מוצר כלשהו – נכס, מניות, מטבעות וכדומה, במועד עתידי, בעוד שהמחיר בגין העסקה נקבע מראש והתשלום מתבצע במועד מסירת המוצר.

חוזים עתידיים אלו מאפשרים לצדדים המעורבים בעסקה להגן על ערך המוצר מפני תנודות השווקים השונות ולהבטיח בפועל הוצאה או הכנסה ידועה. המגוון הרחב – חוזים עתידיים על מניות, מטבעות, ניירות ערך ועוד, הפכו את פלטפורמת המסחר הזאת לפופולארית במיוחד בקרב משקיעים וסוחרים בשוק הון.

 

חוזים עתידיים – איך דואגים לכך?

המסחר בחוזים עתידיים מתחלק לאנשים בעלי אינטרס ונגיעה ישירה להשקעות ולסוחרים בשוק ההון, אשר הסחורה עצמה אינה מעניינת אותם, אלא יצירת הרווחים עצמם. את המסחר עצמו והתחזיות עליהן מבססים המשקיעים את החלטותיהם ניתן לבצע באמצעות פלטפורמות המסחר השונות, המאפשרות מסחר בזמן אמת וגישה למגוון בורסות ברחבי העולם.

 

הסוגים העיקריים של חוזים עתידיים

היות וההתחייבויות בין הצדדים המעורבים בעסקה הינם מול הבורסה והם אינם נשלטים ומושפעים מגורמים שונים היכולים להשפיע על מחירם, אפשרות השקעה זו נחשבת לאמינה ובטוחה למדי. המסחר בחוזים עתידיים נחלק בעיקרו לכמה סוגי חוזים עיקריים:

  1. Future

סוג של חוזה סטנדרטי, בעל תנאים ורכיבים קבועים הנוגעים לסוג הנכס, זמן ההתקשרות החוזית, המחיר ועוד. הנכסים היכולים להיסחר תחת חוזה זה הם מגוונים, כאשר שני הצדדים נדרשים להפקיד בטחונות וערבויות למימוש החוזה.

 

  1. Forward

זהו חוזה הנערך בהתאמה אישית, אשר תנאיו מוסכמים באופן אישי בין הצדדים. המט"ח מהווה בסיס לעסקאות אלו, הנסחרת דרך חדרי העסקאות בבנקים השונים.

 

השקעות בחוזים עתידיים

בסופו של דבר, השקעות בחוזים עתידיים מאפשרות לסוחרים לזהות מגמות מחירים של סחורות שונות בשווקים העולמיים ולנצל את פערי המחירים לטובתם, באמצעות מכירה או קנייה של החוזים, כאשר מלבד המסחר עצמו, החוזים הללו מהווים גם פלטפורמה להגנה וצמצום החשיפה של ההשקעות השונות מפני התנודתיות של השוק.

מדדים

 

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם