מה זה דירוג אשראי

מה זה דירוג אשראי וכיצד הוא ישפיע על חיינו? או יותר נכון, כיצד דירוג אשראי ישפיע על התקדמותנו והתפתחותנו בחיים? לצורך העניין, לקיחת הלוואה תצריך ממכם לקבל דירוג אשראי גבוה וחיובי. אם כך, בואו נסביר מה זה דירוג אשראי ומהו חוק נתוני אשראי.

אם אתם מעוניינים לדעת מה זה דירוג אשראי, אתם צריכים קודם להכיר את חוק נתוני האשראי בישראל. החוק נוסד בשנת 2016, ומאז, נתוני האשראי שלכם בעצם חשופים בפני גורמים המספקים אשראי. בואו נבין במה מדובר, מה זה דירוג אשראי חיובי, שלילי, נמוך או גבוה? וכיצד זה מתקשר לנטילת הלוואה, או משכנתא?

מה זה דירוג אשראי

מה זה דירוג אשראי וכיצד ישפיע על חיינו וצעדינו?

האם נתקלתם במושג הנקרא ניקוי BDI שלילי? והאם נתקלתם במושג דירוג אשראי נמוך? בואו נעשה סדר בבלגן, נבין במה מדובר. קודם כל, ניקוי בי די איי שלילי הוא מושג מטעה ומוטעה. ה-BDI של לקוח לא יכול להיות שלילי. BDI היא לשכת אשראי, לכן היא לא יכולה להיות שלילית.

מה שיכול להיות שלילי, זה בעצם דירוג האשראי שלכם, שלמעשה נגזר מדוחות ריכוז הנתונים. אם כך, כאשר מדברים על ניקוי BDI שלילי, למעשה מתכוונים לכך שאדם קיבל דירוג אשראי שלילי ונמוך. לידיעתכם הכללית, בימינו נהוג לדרג את דירוג האשראי של לקוח מ-0 עד 1,000 נקודות.

 

מה זה דירוג אשראי שלילי והאם ניתן להפוך אותו לחיובי?

אם קיבלתם 0 נקודות בדירוג האשראי שלכם, ייתכן שמדובר בטעות. דירוג של 0 הוא דירוג מאוד נדיר, זה בדרך כלל כמעט ולא קורה. יחד עם זאת, חשוב לזכור שאת דוחות ריכוז הנתונים ניתן לשנות ותקן. כמו שאמרנו, דירוג אשראי הוא נגזרת מדוחות ריכוז הנתונים שלכם. כאשר דוחות ריכוז הנתונים אינם מעודכנים, אתם בעצם נפגעים בדירוג האשראי שלכם.

בכדי לתקן BDI שלילי (לתקן  את הדירוג של האשראי), אתם צריכים בדרך כלל לפנות אל עורך דין לתיקון בי די איי שלילי. עורך דין לאיפוס ותיקון BDI, הוא בדרך כלל עורך דין אשר בקיא בדינים פיננסיים שונים. אמנם לא מדובר באיש פיננסי, אך כמובן שניתן להתייעץ עמו לגבי תיקון BDI. כמו כן, לקבל שירות של מחיקת BDI שלילי.

 

עד כמה זה מלחיץ אם דירוג האשראי נמוך?

בשורה התחתונה, הכי חשוב לא להילחץ. דירוג האשראי אמנם עשוי להשפיע על היכולת שלכם לקבל הלוואה. אבל יחד עם זאת, אם לא קיבלתם הלוואה או משכנתא, אפשר לשנות את המצב. אתם יכולים לשנות את דירוג האשראי שלכם, כלומר לתקן אותו.

באופן כללי, דירוגי אשראי של החל מ-450 נקודות ומעלה, הם בדרך כלל דירוגים של לקוחות אשר יכולים לקבל הלוואות. יחד עם זאת, חשוב לזכור שדירוג אשראי נמוך גם יניב לכם הלוואות עם תנאי החזרים לא אטרקטיביים במיוחד. ככל שדירוג האשראי שלכם יהיה גבוה יותר, תנאי ההלוואה יהיו טובים יותר.

דירוג אשראי

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם