האם ניתן לקחת משכנתא בתהליך של פינוי בינוי

כן.

אם זה כל מה שחיפשתם שמחנו לעזור לכם בתחילת המאמר ולא להוביל אתכם לתשובה שחיפשתם באמצעות התפתלות במידע שלא רלוונטי עבורכם.

ובכל זאת, אם אתם רוצים לקרוא על תהליך תמ"א 38 או פינוי בינוי וכמובן איך עובד התהליך של לקחת משכנתא עבור דירה בתהליכי פינוי בינוי, אנחנו

ממליצים לכם מאוד להישאר.

אז מה זה תמ"א 38

האם ניתן לקחת משכנתא בתהליך של פינוי בינוי

על תמ"א 38/פינוי בינוי

בישראל יש תוכנית הנקראת תמ"א 38 שבאה לשדרג דירות לא בטוחות ולא משופצות בעליל ברחבי ישראל ואנחנו מניחים שהדירה שאתם שוקלים לקנות באמצעות הלוואת משכנתא גם עומדת בקריטריונים של תמ"א 38. יש שכונות מוגדרות ובנוסף לכך ניתן להגיש בקשה לבניינים מסוימים.

כחלק מתהליך הפינוי בינוי הבניין עובר תהליך שיפוץ מאסיבי הכולל בניית תשתיות בניין עמידות מאסונות טבע ורעידות אדמה, ממ"ד, חנייה, מרפסות ושיפוץ כללי של הבניין. זה יכול להיות שווה הרבה כסף, במיוחד עבור מי שרכש דירה וכעת היא הולכת לעבור את התהליך של פינוי בינוי. האם אפשר לקחת משכנתא על דירה שהולכת לעבור פינוי בינוי?

 

לקחת משכנתא עבור דירה בתהליך פינוי בינוי

התשובה היא כן אבל אם החלטתם לקרוא עד כאן, כנראה שאתם רוצים להבין יותר מה כרוך בתהליך. אז התשובה היא חיובית אך לא כזה פשוט. כשהבנק נותן לכם משכנתא הוא משקלל עבור עצמו את הסיכונים ביכולת שלכם להחזיר בסופו של דבר את סכום ההלוואה שלקחתם.

דירה שאמורה לעבור פינוי בינוי כביכול יש סיכון כי התהליך לא יושלם בסופו של דבר או שיהיו בעיות שיקרו כתוצאה מהשיפוץ המאסיבי. הכל תלוי בקבלן, למשל אם רשם הערת אזהרה על הבניין.

מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות שמנהל עבור לקוחותיו הפרטיים את תהליכי המשא ומתן עבור המשכנתא מה שבהחלט עשוי לחסוך כסף בריביות שתשלמו ולא רק, הוא פשוט יכול לעזור לכם לקבל משכנתא, מה שבעייתי מעט לעיתים במקרה של דינה שהולכת לעבור תהליך פינוי בינוי.

ניתן להסיר למשל את האזהרה ששם הקבלן על הנכס, ובתהליך הזה מומלץ להיעזר עם דיירים נוספים של הבניין, רוכשים פוטנציאלים (קבוצת רכישה בהחלט תוכל לסייע לכם כאן שכן זה מעלה את כוח הקנייה והמיקוח שלכם משמעותית) והיעזרות כמובן ביועץ משכנתאות.

 

סיכום – האם ניתן לקחת משכנתא בתהליך של פינוי בינוי

אז כן, התשובה היא חיובית אבל זה לא כזה פשוט. במידה ואתם באזור ירושלים ואתם צריכים סיוע עם דירה שהולכת לעבור פינוי בינוי בירושלים אנחנו ממליצים לכם להסתייע בגורמים מקצועיים כגון יועצי משכנתאות או עורך דין שמכיר את התחום ויוכל לסייע לכם בבירוקרטיה מלאת המהמורות הכלולה בכל מה שקשור לקבלת משכנתא עבור דירה שהולכת לעבור פינוי בינוי.

אנחנו מקווים שמצאתם כאן במידע ערך, תהליך המשכנתא יכול להיות מורכב ומפרך אך היא בהחלט אפשרית ובעזרת הסיוע המקצועי והנכון תוכלו לצלוח זאת בלי יותר מדי כאב ראש.

 

חתימה על חוזה

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם