משכנתא כהוצאה מוכרת לעסק

יש לכם עסק בבית? ריבית המשכנתא כהוצאה מוכרת

עצמאים רבים בוחרים לתפעל את העסק שלהם מתוך ביתם הפרטי. בשנה האחרונה, בעקבות משבר הקורונה, הצורך לחסוך בהוצאות גדל. האם ידעתם כי באפשרותכם לחסוך סכום יפה אם רק תדווחו על ריבית המשכנתא שלכם כהוצאה מוכרת במס הכנסה? המשיכו לקרוא.

משכנתא כהוצאה מוכרת לעסק

מהי הוצאה מוכרת לעסק

בעל עסק המוכר כעוסק פטור/ עוסק מורשה, רשאי לדווח למס הכנסה על הוצאות הכרחיות לתפקוד העסק. במידה ומס הכנסה מכיר בהוצאות אלו באופן מלא או חלקי, ההכנסה החייבת במס מופחתת וכך הרווח של בעל העסק עולה. תשלום דמי השכירות של מקום העסק הינה אחת מההוצאות המוכרות השכיחות, אולם מה קורה במצב בו בעל העסק עובד מביתו הפרטי?

 

האם משכנתא מהווה הוצאה מוכרת לעסק?

אדם המפעיל את העסק שלו מביתו הפרטי, אינו זכאי לקיזוז בהכנסותיו החייבות במס בגין תשלומי המשכנתא החודשיים, כיוון שתשלומי המשכנתא אינם מוכרים ע"י מס הכנסה כהוצאה מוכרת. אולם, באמצעות דיווח על ריביות המשכנתא כהוצאה מוכרת (עד 80% מהריבית), באפשרותו לצמצם את ההכנסה החייבת במס וכך לקבל הפחתה בתשלום המס.

בחישוב גובה ההחזר נלקח בחשבון היחס בין גודלו של האזור המוקצה לעבודה בבית, לבין גודל שאר הבית. שימו לב כי בשנים הראשונות החזרי הריביות על המשכנתא גבוהים יותר ובהתאמה לכך תיהנו מניכוי מס גבוה יותר.

 

אז מה מגיע לי כבעל עסק עצמאי מהבית?

אם כן, באפשרותכם לדווח על ריביות המשכנתא כהוצאה מוכרת. בנוסף, אתם זכאים לדווח על חלק מהוצאות הבית השוטפות כהוצאה מוכרת, כגון: ארנונה, חשמל, מים, טלפון ואינטרנט. גם כאן, החישוב באמצעותו מחליטים כמה מגיע לכם, הוא בהתאם לשטח היחסי בו אתם עובדים לעומת הגודל הכללי של הבית.

בדרך כלל, מדובר בעד כ- 25% אחוזים המוכרים מהוצאות הבית. הטבה נוספת אותה תוכלו לדרוש הינה רישום הוצאת פחת על הנכס ממנו אתם מפעילים את העסק שלכם.

 

לא כל הנוצץ זהב- מה חשוב לקחת בחשבון

ראשית, התהליך כולל בירוקרטיה ודורש מכם להיות מאורגנים ולמלא דוח שנתי למס הכנסה (טופס 1301), ולצרף אל טופס זה את כל המסמכים הנדרשים. בנוסף, עליכם לוודא כי החזרי המס אותם תקבלו נשארים בטווח הכדאי לכם, כיוון שחישוב המס החדש שתשלמו עשוי להיות מס שולי, שהוא מדרגת המס הגבוהה ביותר.

כמובן שמסיבות אלו ואחרות רצוי שתתייעצו עם רואה החשבון שלכם, שיוכל לייעץ לכם ולעקוב ביחד אתכם אחרי התהליך עד לאישורו. סכומי ההחזר שתקבלו בעקבות כך אינם גדולים למדי, אך זה עשוי להיות משתלם לכם.

 

ובראייה לעתיד- האם זה משתלם לי?

אם בעתיד תמכרו את הבית שלכם, בשלב חישוב מס השבח תוכלו לדווח על ריביות המשכנתא כהוצאה מוכרת ולהזדכות על סכום נוסף, לאחר שינקו ממנו את מה שכבר הכירו לכם במהלך השנים. שימו לב, אולי תעדיפו לרשום את ריבית המשכנתא כהוצאה מוכרת רק כאשר תמכרו את הנכס ואז תוכלו להזדכות על כל הסכום בפעם אחת ולקזז אותו ממס השבח.

 

קדימה לעבודה!

אז אם אתם עצמאים שעובדים מהבית, כנראה שכדאי לכם לדווח למס הכנסה על ריבית המשכנתא שלכם כדי שיכירו לכם בה כהוצאה מוכרת. התהליך דורש מכם קצת עבודת ניירת, ורצוי להתייעץ לפני כן עם רואה חשבון מקצועי שאתם סומכים עליו כדי לוודא שזה אכן משתלם לכם. גם אם לא תרוויחו מכך סכום כסף גדול, אין ספק שהחיסכון עדיין שווה את המאמץ.

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם