משכנתא לדירה להשקעה

דירות להשקעה הם הטרנד העולה של השנים האחרונות, יותר ויותר ישראלים החלו להשקיע את הונם בנדל"ן במטרה להרוויח הכנסה חודשית קבועה. אם גם אתם הייתם שמחים להכנסה חודשית קבועה אך אין ברשותכם את ההון הדרוש לקניית נכס, משכנתא עבור דירה להשקעה עשויה להיות הפתרון. למי זה מתאים, כמה רווח זה מניב, מה הסכנות ולמה באמת חשוב לשים לב.

משכנתא לדירה להשקעה

מה זה בכלל משכנתא?

משכנתא זוהי הלוואה גדולה לטווח ארוך הניתנת על ידי הגופים הפיננסים. ההלוואה כרוכה בריבית שיכולה להיות קבועה או משתנה, ריבית זו בעצם מהווה את הרווח של הגופים הפיננסים. חלק מהמשכנתאות צמודות למדד או ערך פיננסי אחר וחלקן לא והן גם נבדלות אחת מהשנייה במשך זמן ההלוואה ובנקודות היציאה.

 

משכנתא לדירה להשקעה – למי זה מתאים?

ראשית, אם אין ברשותכם הון כלל, אינני ממליץ לכם לקחת משכנתא, משכנתאות תפקידן לסייע לנו במימון נתח מהנכס, לא לממן את הנכס כולו. שנית, אם יש לכם הון מסוים והחלטתם שאתם רוצים לקחת משכנתא חשוב לוודא כי יש לכם יציבות כלכלית התאפשר לכם לשרוד במקרה של הרעה במצב הכלכלי. דמיינו לעצמכם מה יקרה אם יפטרו אותכם או אם האוטו יתקלקל ותצטרכו להחליף אותו ותשאלו את עצמכם האם אתם תוכלו לעמוד בזה?

חשוב לציין שדירות להשקעה הם השקעה לטווח הארוך ולכן עליכם להיות מחויבים לתקופה ארוכה עד שההשקעה שלכם תוחזר ותוכלו לראות ממנה רווחים.

 

כמה רווח זה מניב?

כדי לחשב כמה רווח נכס יכול להכניס יש לקחת את ההכנסה הגולמית ולהחסיר ממנה את כלל ההוצאות. בצד ההכנסות, נבחן נכסים דומים באזור ונעריך את ההכנסה החודשית של הנכס ונזכור שלאורך זמן ערך הנכס עולה.

בצד ההוצאות, יש לנו הוצאות קבועות והוצאות חד פעמיות, כיוון שאנו מסתכלים על נכס זה כהשקעה לטווח הארוך, ההוצאות החד פעמיות זניחות לאורך זמן. נערוך חישוב גס, נניח כי הנכס מכניס לנו 5000 שקלים בחודש ואנו משלמים עבור המשכנתא 3000 שקלים ועבור ההוצאות הקבועות עוד 500 שקלים. על פי החישוב הגס, הרווח הנקי שלנו על נכס כזה הוא 1500 שקלים.

כמובן שאת חישוב ההוצאות וההכנסות יש לערוך בצורה רצינית ומקצועית טרם לקיחת המשכנתא אך הרעיון הכללי הוא רכישת נכס שהכנסותיו מכסות את ההוצאות שלו ואף משאירות לנו מעט רווח. כעבור כמה שנים, כאשר נסיים את תשלומי המשכנתא נישאר עם נכס שמניב לנו 5000 שקלים והוצאותיו הקבועות הם 500 שקלים, משמע הרווח הנקי שלנו הוא 4500 שקלים.

 

מה הסכנות?

הסכנה הגדולה ביותר היא אי עמידה בתשלומים, במקרה בו התשלומים יתעכבו ניתן יהיה לעכל את הנכס, כלומר, תאבדו את הנכס ואת הכסף שכבר שולם. סכנה נוספת היא תנודה חדה בשוק הנדל"ן כפי שקרה בארה"ב ב2008, ירידה בביקוש לדירות תוביל לירידת הערך של הנכס, במצב זה תשלומי המשכנתא ישארו זהים אך ההכנסה שלכם מהנכס תקטן וייתכן שתוציאו יותר על הנכס מכפי שתכניסו.

 

נקודות חשובות נוספות

לקיחת משכנתא תשפיע על המשך החיים שלכם ולכן לפני לקיחת משכנתא יש לערוך סקר שוק מקיף. הפרמטרים אותם נרצה לבחון בבחירת משכנתא הם: גובה הריבית, האם הריבית קבועה או משתנה, אם קיימת הצמדה, נבדוק את סוג הצמדה ונראה מה הן נקודות היציאה של המשכנתא.

 

איפה ניתן למצוא עוד מידע?

למידע על בחירת נכס להשקעה תוכלו להיעזר בלוחות נדל"ן ועיתונים פיננסים בהם מופיעים הטרנדים החמים של הנדל"ן בארץ. למידע שיעזור בהבנת מסגרת המשכנתא המתאימה לכם, גופים רבים מציעים ללא עלות מחשבון משכנתא בו ניתן להזין את גודל המשכנתא הרצויה, משך הזמן והריבית, לאחר ההזנה המחשבון יראה את התשלום החודשי הצפוי. בנוסף, גופים אלו עשויים להציע פגישת ייעוץ חינם כדי לנסות למשוך אתכם לקחת משכנתא אצלם.

לסיכום, אם אתם רוצים ליהנות מהכנסה חודשית קבועה אך חסר לכם הון לרכישת דירה להשקעה, בחנו את האפשרות לקחת משכנתא. לקיחת משכנתא בצורה אחראית ומתוכננת יכולה לעזור לכם להגשים את חלומכם ולהיות הבעלים של נכס מניב!

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם