משכנתא לפרויקט תמ"א 38 – מה חשוב לשקול לפני

השקעה בנכס המוצע למכירה בפרויקט תמ"א 38 היא משתלמת אך המעבר לנכס עלול לקחת שנים רבות.

זו הסיבה שהבנקים חששו לתת לדירות בפרויקט זה משכנתא.

כיום הבנקים משתפים פעולה ומעניקים את המשכנתא הרצויה.

המאמר יפרט מה חשוב לשקול לפני שלוקחים משכנתא לפרויקט תמ"א 38.

משכנתא לפרויקט תמ''א 38 – מה חשוב לשקול לפני

למה משתלם לקנות נכס בפרויקט תמ"א 38?

תמ"א 38 היא תכנית מתאר ארצית שנועדה לחזק מבנים בני 40 שנה בפני רעידות אדמה. מי שקונה דירה בפרויקט משקיע מעט כסף ומקבל דירה ששוויה גבוה יותר. כלומר, ניתן למכור אותו לאחר גמר הפרויקט ולהרוויח. אופציה אחרת היא לשדרג את רמת ואיכות המגורים לדירה חדשה לאחר שמסתיים השיפוץ. המחיר האטרקטיבי של דירה בתמ"א 38 מוצע עד להתחלת השיפוץ. לאחריו המחיר עולה פי כמה עשרות מונים ולכן זוהי השקעה כלכלית בטוחה ושיפור חיים משמעותי. עם זאת, השיפוץ יכול לקחת מספר שנים מכיוון שהבירוקרטיה בכל הנוגע אליו גדולה והבנייה של תוספות כמו ממ"דים אורכת זמן. עובדה זו עלולה למנוע מאנשים שרוצים לעבור באופן מידי לדירה משופרת לרכוש אותה בתמ"א 38. אם בכל זאת הקניה אפשרית כדאי לקחת משכנתא וללכת על זה.

 

מה חשוב לשקול לפני שלוקחים משכנתא לתמ"א 38?

רכישת דירה בפרויקט המיועד לתמ"א 38 יכולה ליצר חששות שהבנק לא ימהר לתת את ההלוואה הרצויה. הסיבה לכך נעוצה ברישום של הערת אזהרה בטאבו הנעשית על ידי הקבלן או היזם של הפרויקט. הבנק המשעבד את הדירה כנגד המשכנתא מעדיף שהערת האזהרה תהיה רשומה על שמו. לפיכך, כשאין הערת אזהרה של הקבלן או היזם בטאבו יהיה קל יותר לקבל משכנתא מהבנק. קבלת המשכנתא מחייבת מסמכים רבים כמו: נסח טאבו, הסכם לפרויקט מטעם הדיירים בבניין, אישור על יחידות הדיור הקודמות והעתידיות, אישור זכויות מטעם הקבלן, הפרויקטים אותם בנה עד כה, הפרופיל העסקי שלו, שלבי הבנייה המתוכננים, סוגי הדירות ואלו יחידות נמכרו עד לקניית הדירה המבוקשת ועוד. כדי להפחית את הבירוקרטיה הרבה קל יותר לבקש משכנתא מהבנק המלווה את הפרויקט.

 

משכנתא מהבנק המלווה

כאשר קבלן או יזם מתכננים לבנות פרויקט תמ"א 38 או פרויקט אחר הם צריכים לגייס אשראי של בנק כדי להתחיל לבנות. אדם שרוצה לקנות דירה בפרויקט צריך לבקש או להגדיל את המשכנתא הקיימת ולכן יהיה לו קל יותר לקבל אותה מהבנק המלווה שנותן בטחונות לקבלן. כדי לדעת איזו משכנתא מתאימה לו ביותר במיוחד אם אלו מקרים מורכבים בהם רוכשים גם תוספות בנייה והאם עדיף לקחת את המשכנתא מהבנק המלווה של הפרויקט, חשוב לפנות ליועץ משכנתאות המומחה ברכישת דירות בפרויקט תמ"א 38. ניתן לפנות לחברה בה כל יועצי המשכנתא במקום אחד ולבדוק את כל הנדרש לפני לקיחת המשכנתא.

 

קניית דירה

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם