משלמים פחות: כך תבדקו האם אתם משלמים יותר מדי על קרן הפנסיה

כל שכיר או עצמאי מחוייב להפריש עבור קופת הפנסיה שלו על פי חוק. השכירים פחות מתעסקים בקופת הפנסיה שלהם, הם רק צריכים לבחור קופת פנסיה משתלמת, לפתוח קופה ולהפנות אליה את הפרשות המעסיק. שכיר שלא יעדכן את מעסיקו באיזה קופה הוא מעוניין, המעסיק יפתח לו קופה באחת מקרנות המחדל וכך העובד יקבל את כספו. ההעדפה תהיה לחפש אחר קופת פנסיה בה דמי הניהול הם נמוכים והתנאים משתלמים.

 

איך מגדילים את חיסכון הפנסיה?

ההפרשה שאתם מפרישים לקרנות הפנסיה מופקדת לטובתכם, אך היא מושקעת להנבת רווחים עד לזמן הפנסיה שלכם. וכך, חברת הניהול גובה דמי ניהול, היא משקיעה את כספי הפנסיה שלכם במקומות שונים שיכולים להיות בעלי סיכון משמעותי עבורכם ולכן חשוב לבדוק מה קורה עם קופת הפנסיה שלכם.

הדרך המובילה להגדלת חיסכון הפנסיה נעשית באמצעות השוואת דמי ניהול קרן פנסיה. הרי לכל חברת ניהול יש תעריף אחר לדמי ניהול וככל שגובה דמי הניהול גבוה יותר, כך פחות כסף נשאר להשקעה. כשרוצים לחסוך בעלויות דמי ניהול בודקים על מה משלמים והאם ניתן להוזיל את דמי הניהול (במרבית הפעמים ניתן לנהל על כך משא ומתן).

 

מה חשוב לבדוק בבחירת קופת פנסיה?

בדרך למציאת קופת פנסיה משתלמת, חשוב להכיר את כל נתוני הקופה. הנקודות המרכזיות שחשוב לבדוק הן:

 

גובה דמי הניהול

מה גובה דמי הניהול והאם אתם יכולים לקבל את אותו שירות בחברה אחרת בה דמי הניהול זולים יותר. במקרה כזה יתכן שכדאי לעבור לחברה אחרת…

 

גובה הסיכון הנלווה

כל קופת פנסיה מלווה בסיכונים. רמת הסיכונים מותאמת לכל לקוח. בדקו שאכן אתם מרוצים מרמת הסיכון של כספי הפנסיה שלכם. אתם לא אמורים להסתכן יותר מידי… מדד שארפ יעזור לכם להתרשם מהעניין.

 

אמינות החברה

חברת הביטוח צריכה להיות חברה אמינה. אף אחד לא מעוניין למצוא את עצמו נאבק על זכויות וכספים שמגיעים לו ביושר. לצד האמינות חשוב לבדוק גם את המקצועיות והותק שיש לחברה המבטחת.

 

נשארים עם היד על הדופק

חשוב לבדוק לאורך כל התקופה כי אתם אכן מקבלים את ההפרשות לפנסיה כפי שנכתב בתלוש. אולי תתפלאו לשמוע, אך יש מעסיקים שמצהירים בתלוש על סכום מסוים ובפועל מפקידים סכום אחר. מדובר בעבירה על החוק, אך הבעיה היא שמרבית העובדים כלל לא מתייחסים לעניין וכך העניין נבלע.

חשוב להשקיע בקופת הפנסיה. בחרו את קופת הפנסיה המשתלמת ביותר. לצורך כך תוכלו לפנות אל סוכנות ביטוח נטולת אינטרסים לחיפוש אחר הקופה המשתלמת ביותר עבורכם. סוכן ביטוח מקצועי ידע לערוך עבורכם השוואת ביטוח פנסיה בצורה מקצועית ויעילה מתוך סקירה מקיפה של כל הנתונים הכוללים. אין סיבה לשלם מחיר יקר.

 

מטבעות

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם