סוגי ביטוח בריאות: מה צריך ומה לא

במדינת ישראל יש חוק ביטוח בריאות ממלכתי הקובע שכל תושב במדינת ישראל זכאי לקבל שירותי בריאות מסוימים גם אם הוא לא שילם את תשלום החובה. בנוסף, כל תושב ישראלי זכאי להירשם לביטוח משלים של קופות החולים בתמורה לתשלום. למרות זאת אחוז גדול מהישראלים לא סומכים על מערכת הבריאות הציבורית ובוחרים להוסיף לביטוחים אלו גם ביטוח בריאות פרטי דרך חברות הביטוח השונות.

ביטוח בריאות פרטי הוא ביטוח בריאות שכולל בתוכו היקף שירותים, תרופות ותשלומים כספיים גבוהים יותר המוענקים למבוטח בעת הצורך עקב מחלה כלשהי. הכיסוי המוענק במסגרת הביטוח הפרטי מתווסף לכיסוי של המבוטח דרך חוק ביטוח בריאות ממלכתי ולא במקומו.

באופן כללי יש שני סוגים של ביטוחי בריאות פרטיים המוצעים על ידי חברות הביטוח: ביטוח בריאות אישי וביטוח בריאות קבוצתי.

סוגי ביטוח בריאות מה צריך ומה לא

ביטוח בריאות אישי

ביטוח בריאות פרטי-אישי הוא ביטוח בריאות הנרכש על ידי המבוטח באופן ישיר מחברת הביטוח. אופי הביטוח משתנה בהתאם למצב הבריאותי של המבוטח. חברת הביטוח קובעת את המחיר והיקף הכיסוי של הביטוח פר מבוטח על פי נתוניו האישיים.

הביטוח האישי הוא בדרך כלל לכל ימי חייו של המטופל כל עוד הוא משלם את דמי הביטוח.

אשת ביטוח

 

ביטוח בריאות קבוצתי

ביטוח בריאות קבוצתי או ביטוח בריאות קולקטיבי הוא סוג של ביטוח בריאות פרטי המוצע על ידי חברות הביטוח רק למבוטחים הנכללים בתוך קבוצה מסוימת, בדרך כלל מקום עבודה.

מספר האנשים בקבוצה חייב להיות גדול מ-50 איש על מנת שחברות הביטוח יציעו לכם את סוג הביטוח הזה.

היקף הביטוח נקבע על פי ההסכם שנקבע בין המעסיק לחברת הביטוח וכך גם המחיר. אך המחיר של סוג ביטוח זה הרבה יותר נמוך מהמחיר של ביטוח בריאות אישי.

העובד המצטרף למקום עבודה מסוים המעניק ביטוח ביראות קבוצתי, זכאי לקבל את הביטוח ללא תלות במצבו הרפואי. גם אם הביטוח מכסה טיפול בבעיה בריאותית שיש לאותו מבוטח, חברת הביטוח חייבת לבטח אותו כחלק מההסכם שלה עם המעסיק.

ביטוח בריאות קבוצתי הוא לא לכל החיים. הביטוח מוגבל בזמן, בדרך כלל עד 5 שנים ולאחריו אפשר לחדש את הביטוי או לא. בנוסף, כאשר המבוטח עוזב את מקום העבודה הוא כבר לא שכאי לתנאי להמשיך להיות מבוטח תחת הביטוח הקבוצתי.

 

איזה ביטוח בריאות עדיף?

לשני הביטוחים האלו יתרונות וחסרונות. כמובן שאם אתם עובדים עצמאים או שמקום העבודה שלכם לא כולל בתנאי העסקה שלו ביטוח בריאות קבוצתי, נחסכה מכם ההתלבטות.

אם יש באפשרותכם לבחור בין ביטוח בריאות קבוצתי או אישי עליכם לקחת בחשבון את ההבדלים בין הביטוחים ולהחליט איזה מהם מתאים לכם לפי הצרכים שלכם ומה כל ביטוח המוצע לכם מכסה.

ביטוח בריאות קבוצתי תקבלו במחיר מאוד נמוך יחסית לביטוח אישי אך הוא יהיה לזמן מוגבל. בדרך כלל גם אם אינכם ממשיכים במקום עבודתכם כן תהיה לכם אפשרות לדאוג להמשכיות הביטוח שהיה לכם אך התנאים והמחיר שלו ישתנו.

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם