4 סוגי ההשקעות שמומלץ להכיר בשוק

שוק ההון הוא תחום מורכב ומרתק. אנשים יכולים להרוויח בו מיליוני דולרים בתוך דקות, ולפשוט את הרגל באותה המהירות. השקעה חכמה בשוק ההון היא דרך מצוינת לבסס את העתיד הכלכלי שלכם.

אבל מה זה ברוקר? ומה זה נאסדק? ולמה המנייה של טוויטר קופצת כל פעם שאילון מאסק מעלה ציוץ? ואכן, עולם ההשקעות מורכב מהמון חוקים ומושגים שלצופה מן החוץ יכולים להישמע כמו בלגן אחד גדול.

 

4 סוגי ההשקעות שמומלץ להכיר בשוק ההון

כדי לעשות לנו סדר בדברים, ביקשנו מהמומחים של חברת Meny Group להסביר לנו באופן בסיסי 4 סוגי השקעות שמומלץ להכיר בשוק ההון. שימו לב, אלו לא עצות להשקעה! זו רק היכרות בסיסית עם עולם המושגים העצום של שוק ההון. כדי להשקיע בחוכמה, חייבים להתייעץ עם מומחה פיננסי מקצועי ומוסמך.

 

ללכת על בטוח – השקעה באגרות חוב

מה מדינות עושות כשהן רוצות להכניס עוד כסף, אבל יודעות שהן לא יכולות לגבות עוד מיסים? הן לוקחות הלוואות. את ההלוואות המדינות יכולות לקחת מגופים מוסדיים פיננסיים גדולים כמו בנקים וחברות מימון, או ממשקיעים בשוק ההון. ההלוואות הללו נקראות "אגרות חוב", והן נחשבות השקעה מבוססת משום שהסבירות שתקבלו את הכסף שלכם בחזרה היא מאוד גבוהה.

 

יותר מזל משכל – השקעה ב"שורט"

השקעה בעסקה מסוג "שורט" היא עניין קצת מורכב, והיא לא מתאימה לכל אחד. אם ננסה להסביר במילים פשוטות, הברוקר (סוחר המניות) לווה מניה, ומוכר אותה לפני שהיא יורדת. לאחר מכן, כעבור זמן, הברוקר קונה את הנכס מחדש במחיר הנמוך יותר ומחזיר את המניה לחברה. עבור מי שלא בקיא בתחום ההשקעות, מדובר בסוג של הימור. אולם, ניתן לעשות רווחים נאים מ"שורט".

 

להתחבר לשורשים – השקעה בזהב ונפט

עוד סוג של השקעה היא קנייה של מניות חברות נפט, או השקעה דרך קרנות סל. קרנות הסל עוקבות אחרי מחירי החוזים על חביות נפט ואונקיות זהב, ומשנים את השווי שלהם בהתאם. היתרון של השקעה בנפט וזהב הוא שהביקוש לשניהם כמעט ולא פוחת. יחד עם זאת, שינויים פוליטיים בכל העולם יוצרים מספיק תנודתיות בשוק כדי שגם משקיעים קטנים יחסית יוכלו "להיכנס למשחק".

 

מיליון ברוקרים לא טועים – השקעה ב"לונג"

כמובן שתמיד אפשר להשקיע במניות בצורה הכי קלאסית – קונים בזול ומוכרים ביוקר. לכאורה נשמע כמו עניין לא מתוחכם, נכון? האמת היא, שמדובר בעסק מורכב מאוד. אנשים לומדים במשך שנים לקרוא את התנודות של השוק, בשביל להבין איך משקיעים, מתי ואיפה. השקעה רגילה, או "לונג", היא ככל הנראה צורת ההשקעה הכי נפוצה בישראל נכון לחציון הראשון של שנת 2022.

 

סיכום

לסיכום, יש לא מעט דרכים להרוויח כסף משוק ההון. כמובן שניתן להרוויח כסף גם משוק הנדל"ן, ממסחר ויזמות ועוד. אנו ממליצים לכם לפנות ליועצים פיננסים מקצועיים.

מטבעות ושעון

 

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם