איך נקבע סכום הכיסוי בביטוח המשכנתא

קניית דירה זו התרגשות גדולה, אם כי בישראל כמעט כל אדם שירצה לקנות דירה יצטרך גם לקחת משכנתא. אם זה נשמע לכם מוכר, אתם בוודאי גם מודעים לכך שעליכם לעשות ביטוח משכנתא, אך מה זה בדיוק אומר ולמה זה חובה? עיינו במאמר שלפניכם וקבלו את כל התשובות הכי חשובות בעניין.

איך נקבע סכום הכיסוי בביטוח המשכנתא

 מה מרכיב את ביטוח המשכנתא שלכם?

ראשית, צאו מנקודת הנחה שהיום אף בנק לא ייתן לכם משכנתא אם לא תעשו ביטוח משכנתא, כלומר, זה לא עניין של בחירה אלא עניין של חובה. הביטוח הזה מהווה תנאי הכרחי מבחינת הבנק ולכן בלעדיו אין לכם סיכוי לקבל את האישור להלוואה הדרושה לכם. שנית, כדאי לדעת שכאשר מדברים על הביטוח הזה, מדברים למעשה על ביטוח שיש בו שני מרכיבים: ביטוח חיים וביטוח דירה. מבחינת ביטוח החיים, הבנק רוצה לדעת שאם חלילה יקרה לכם משהו לפני שתסיימו לשלם את כל ההחזרים, יהיה מי שיעביר לו את הכסף. מבחינת ביטוח הדירה, הבנק מבטיח לעצמו בעזרת הביטוח הזה שאפילו אם ערך הדירה ירד בצורה משמעותית, הוא לא יאבד את ההשקעה שלו בעניין.

 

מה יהיה גובה הסכום?

כאשר מדברים על המרכיבים השונים שקובעים את גובה ביטוח המשכנתא, צריך להבין שיש כמה נושאים שיש להתייחס אליהם בהקשר הזה. ראשית, גובה המשכנתא ישפיע על סכום הכיסוי ושנית, משך הזמן לפירעון לאורך השנים. מעבר לכל אלה, גם הערכת שווי הנכס תשפיע כמובן על כיסוי ביטוח המשכנתא וכך גם הערכות סיכון למבוטח. לכן, אם לדוגמה אתם אנשים חולים, מבוגרים ומעשנים, הרי שהמחיר של הפוליסה עצמה יהיה הרבה יותר גבוה עבורכם לעומת אנשים שנמצאים בקבוצות סיכון אחרות והרבה פחות חמורות.

 

אצל איזו חברה כדאי להיות מבוטחים?

אם יש משהו בטוח, זה שאף אדם שעושה ביטוח משכנתא לא רוצה להגיע לשלב שבו הוא צריך להפעיל את הביטוח כזה. אם אנחנו פונים אל חברת הביטוח כדי לקבל פיצוי או כיסוי עבור ביטוח משכנתא, זה אומר שאו שאנחנו אישית נפגענו או שקרה משהו לדירה. לכן טבעי שאיש לא ירצה להגיע לשלב שבו הוא מפעיל את הביטוח הזה, אך מצד שני, רצוי שתכינו את עצמכם לכל מצב ולכל צרה שלא תבוא. לכן נשאלת כמובן השאלה: איפה באמת כדאי להיות מבוטחים? אנחנו לא רוצים להפעיל את הביטוח הזה, אבל אנחנו כן רוצים לדעת שאם יקרה משהו לפחות נקבל מענה ופיצוי. לכן, אם יש לכם דילמה בנושא הזה ואם אתם מחפשים חברת ביטוח טובה, אפשר להבין ללבכם. זו הסיבה שבגללה אנחנו ממליצים לכם לבדוק את הדברים לעומק ולבחור רק חברת ביטוח שיש לגביה כמה שיותר המלצות. כך תוכלו לישון בשקט ולדעת שאם, חלילה, משהו יקרה, תהיה לכם אפשרות לקבל מענה.

משכנתא

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם