עצמאי או שכיר? למה לא שניהם

רבים מנסים להגדיל את ממונם על ידי שילוב של מספר עבודות.

כששוק העבודה מלא במשרות לא מתגמלות, יש מי שמנסה למנף את יכולותיו ולנצל את זמנו הפנוי כדי להגדיל את הכנסותיו ובין היתר כדי להבטיח קרקע יציבה, שתוך הישענות עליה אפשר יהיה להבטיח צמיחת קריירה כלשהי.

ישנם שני סוגים של עובדים- עובד שכיר ועובד עצמאי, כאשר השכיר מועסק על ידי חברה, ואילו עצמאי הוא בעל עסק משל עצמו.

הסטטוס הזה משפיע בין היתר על אופן ההתנהלות הנדרש מול רשויות המס.

מעבר להיבט של שילוב בין עבודות, ההתנהלות המחייבת של העצמאיים למול רשויות המס עלתה בעבר על המוקד, כאשר נפלה ההבנה שהיא דורשת המון זמן ובירוקרטיה.

כיום אפשר לעבוד כעצמאי בסטטוס של שכיר, ולחלופין לשלב בין עבודה כשכיר לבין עבודה כעצמאי.

איך ניתן לשלב בין השניים? כאן התשובות!

עצמאי או שכיר למה לא שניהם

מה ההבדלים בין עצמאי לשכיר?

כמו שנאמר, ההבדל בין ההגדרה של שכיר לבין ההגדרה של העצמאי טמון בסוג ההעסקה. השכיר מועסק על ידי חברה מסוימת, כאשר ישנו גורם מטעמה שאחראי על התנאים הסוציאליים שניתנים לו ועל הדיווחים למול רשויות המס, כך שלא צריך להתעסק עם זה כלל. לעומת השכיר, העצמאי כשמו כן הוא- "הבוס של עצמו" והאחראי הבלעדי על העסק. כחלק מהאחריות רבת הענפים הזו, הוא זה שאמון על ניהול העסק ועל כל הכרוך בכך- הוצאת חשבוניות, דיווחים שוטפים לרשויות המס והוצאה של דו"חות כאלה ואחרים. מי שמשלב בין עבודה כשכיר לבין עבודה כעצמאי, עדיין יידרש לפעול כעצמאי במסגרת עבודתו הנוספת, ולהיצמד להגדרה של עצמאי. כמענה לקושי המפורט, נוצר מעין מעמד חדש המכונה עצמאי שכיר.

 

עצמאי? שכיר? עצמאי שכיר!

המעמד החדש של עצמאי שכיר נוצר על ידי חברות שונות שקמו בארץ, אשר תפקידן הוא לספק שירות של חשבוניות לשכיר. בעבר, כל עובד בארץ שלא היה תחת הגדרה של שכיר, צריך היה להירשם ברשויות המס כעצמאי ולהיות זה שמוציא חשבוניות עבור כל הכנסה שלו מעסקאות שקיים. הרישום מול הרשויות היה כולל פתית תיקים מול שלוש רשויות- ביטוח לאומי, מס הכנסה ומס ערך מוסף, לדווח באופן שוטף על ההכנסות של העסק וכן להגיש דו"חות שנתיים. כמו כן, היה עליהם להעסיק רואה חשבון או יועץ מס שיוכל לתפעל באופן שוטף את הקשר מול רשויות המס. כל ההתעסקות הזו עשויה הייתה להיות מעט מייגעת ומאיימת, מאחר והיא כרוכה בבירוקרטיה רבה, בזמן ולעתים גם בכסף שאין לכל אחד. כמענה לכל אותם בעלי עסק מיואשים קם השירות המדובר, אשר מאפשר לעובדים רבים לעבוד כעצמאיים לכל דבר, אך מול רשויות המס להתנהל כשכירים. השירות מאפשר לעבוד בנחת גם כעצמאי וגם כשכיר, ומפחית התעסקות בירוקרטית.

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם