עשה ואל תעשה בביטוח המשכנתא

אחרי שנים של מגורים בדירות שכורות החלטת שהגיע הזמן לקנות דירה? אתה רוצה לקבל משכנתא מהבנק ותוהה במה בדיוק דברים אמורים? שמעת על ביטוח משכנתא מכל עבר אבל אין לך מושג מה זה אומר? עיין במאמר שלפניך לקבלת כל התשובות.

עשה ואל תעשה בביטוח המשכנתא

 איזה מרכיבים יש בביטוח משכנתא ולמה הוא חובה?

הדבר הכי חשוב שאתה צריך לדעת היום על ביטוח משכנתא, זה שלמעשה לא אתה מחליט האם לעשות את הביטוח הזה או לא. כלומר, הביטוח הזה משמעותי מבחינת הבנק, ולמעשה, מי שלא יעשה ביטוח כזה לא יקבל מהבנק את ההלוואה הגדולה שבה הוא מעוניין. בנוסף, חשוב להבין שיש בדרך כלל שני מרכיבים לביטוח הזה, והם: ביטוח חיים וביטוח דירה. ביטוח החיים מבטיח לבנק שאם אתה תלך לעולמך או תאבד את כושר העבודה שלך לפני שתסיים לשלם את המשכנתא, הבנק לא יאבד את הכסף שלו. זה נשמע ציני, זה ציני, אבל כך מתנהלים הדברים. הבנק נותן לך הרבה מאוד כסף כדי לקנות דירה והוא רוצה להבטיח שגם אם יקרה לך משהו, הוא בכל זאת יקבל את הכסף שלו. המרכיב השני של הביטוח הזה זו הדירה עצמה. אם פתאום הדירה תאבד את הערך שלה בגלל סיבה כזו או אחרת, עדיין יהיה מי שישלם את החזרי המשכנתא ולכן יש לכך חשיבות אדירה.

 

אל תבחר חברת ביטוח רק בגלל המחיר

אחת מהטעויות שהרבה אנשים עושים כשהם צריכים לעשות ביטוח משכנתא, היא לבחור חברת ביטוח ככה סתם, רק בגלל המחיר. חשוב להבין: כבר היו לא מעט מקרים שבהם אנשים היו צריכים להפעיל את חברת הביטוח כדי לקבל כיסוי ופיצוי, אך חברת הביטוח לא ענתה, התחמקה ובסוף לא נתנה שירות טוב וסיוע כלכלי. לכן, אם אתה לא רוצה למצוא את עצמך במצב הזה, אנחנו מאוד ממליצים לך לבדוק דרך איזו חברה אתה רוצה לעשות את ביטוח המשכנתא שלך. אומנם אף אחד לא רוצה לשלם על הביטוח הזה סכומים מאוד גבוהים, אך מצד שני, אם הסכום הנמוך שחברה מסוימת מציעה לך יבוא על חשבון המענה הרציני והמקצועי בזמן אמת, זה לא כדאי.

 

כמה זה באמת יכול לעלות?

כמובן שאפשר להבין מדוע אתה רוצה לדעת כמה יעלה לך הביטוח, וחשוב להבין שיש מספר גורמים שיכולים להשפיע על השאלה הזאת. לדוגמה, מה השווי של הדירה שאתה עומד לקנות ואיך השמאי העריך אותה? בנוסף, גם השאלה לאיזו חברת ביטוח תחליט לפנות תשפיע בסופו של דבר על עלות הפוליסה. כדאי להתחיל להתעמק בדברים האלה עוד היום ולא מומלץ לדחות זאת לרגע האחרון. הבנק רוצה לראות שיש לך ביטוח כתנאי לקבלת ההלוואה שלה אתה זקוק ולכן חשוב לעשות את הדברים בנחת ולבחור את חברת הביטוח הכי טובה שיש כבר עכשיו.

 

ביטוח משכנתא

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם