"שקלים, שקלים עלינו נופלים" – האם רשות המיסים חייבת לכם כסף?

תשלום המיסים השונים הוא חלק משגרת החיים של כולנו, גם אם אנחנו לא כל כך שמחים מכך. אך בעוד שכולנו מכירים ומודעים, באופן כזה או אחר, לחובת תשלום המיסים שלנו, הרי שייתכן ותופתעו לשמוע כי ייתכן בהחלט ורשות המיסים חייבת לכם כסף. כיצד זה קורה ואיך נדע בדיוק האם רשות המיסים חייבת לנו כסף? 

 

מהי גביית מס יתר?

סביר להניח כי כולנו מכירים את חובת תשלום המיסים שלנו כאזרחים במדינת ישראל וגם אם אנחנו לא בדיוק שמחים מכך, הרי שכולנו פועלים, באופן ישיר או דרך המעסיק, להסדרת תשלום המיסים שלנו. אך בלא מעט מקרים, ייתכן בהחלט כי אנחנו משלמים מס יתר.

חבות המס השנתית שלנו מחושבת על בסיס מממוצע המשכורות של שנת המס הקודמת, כאשר גם נקודות הזכות, המקנות הנחה בתשלום המס לעומדים בקריטריונים מסוימים, מצטרפות אף הן לחישוב הסופי. היות ומדובר על שיטת חישוב משוערת וכן על נקודות זכות שאנחנו לא תמיד מודעים / מעדכנים לגביהן, הרי שייתכן ואנחנו משלמים יותר מס מהנדרש.

 

גביית מס יתר – זה הכסף שלנו!

המס העודף שאנחנו משלמים אינו מוחזר לנו בצורה אוטומטית, כאשר עלינו להגיש בקשת החזר מס מסודרת לרשות המיסים. למעשה, על פי דו"ח מבקר המדינה, רשות המיסים חייבת לאזרחי ישראל יותר מ – 3 מיליארד שקלים (!) בגין גביית מס עודף.

היות ואנשים רבים חוששים לפנות אל רשות המיסים מיוזמתם, הן בשל הבירוקרטיה המתישה והן בשל החשש מפני גילויים על 'חובות נשכחים', וודאי תשמחו לדעת כי ניתן לבצע בדיקת החזר מס לפי תעודת זהות ובאופן פשוט ונוח במיוחד.

 

אולי גם לכם מגיע כסף שלא ידעתם?

במידה ואתם שואלים את עצמכם איך לבדוק אם מגיע לכם כסף שלא ידעתם, כדאי שתדעו כי ניתן לבדוק את זכאותכם לקבלת החזר מס באמצעות 2 דרכים עיקריות – בדיקה עצמאית ולא מחייבת באמצעות סימולטורים שונים לבדיקת החזר מס (אחד מהם אף של רשות המיסים עצמה) ובדיקה מעמיקה עם חברה מקצועית העוסקת בתחום החזרי מס.

 

בדיקת החזר מס עם חברה מקצועית

החזר מס ממוצע יכול להגיע לאלפי שקלים ולכן, מומלץ לבצע את בדיקת הזכאות עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום, אשר מלבד הבדיקה עצמה, תסייע לכם גם בכל תהליך ההחזר עצמו, החל משלב הגשת בקשת החזר המס, דרך איסוף המסמכים הרלוונטיים ועד קבלת ההחזר ישירות לחשבון הבנק שלכם.

 

לסיכום

ראינו אם כן כי בשל אופן חישוב המס ונקודות הזיכוי השונות, ייתכן בהחלט ושילמנו יותר ממס ממה שאנחנו אמורים לשלם בפועל, כך שרשות המיסים חייבת לנו כסף. כדי לוודא באופן וודאי אם מגיע לנו החזר מס, ההמלצה הרווחת היא להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה, אשר תלווה אתכם לאורך כל התהליך, עד לקבלת ההחזר ישירות לחשבון הבנק שלכם.

רשות המס

 

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם