תאונות דרכים על אופנוע

הפקקים הרבים ועלויות הדלק הגבוהות, מביאים לא מעט אנשים להשתמש באופנוע דו גלגלי המהווה כלי תחבורה נוח, יעיל וחסכוני. אך לצד יתרונות אלו, מדובר בכלי מסוכן ולא בטוח במיוחד, באופן ההופך אותם למועדים לפורענות בכל הקשור לתאונות דרכים ופגיעות גוף

 

אופנועים ותאונות דרכים

השימוש באופנוע הפך לנפוץ אצל לא מעט אנשים, המעוניינים להתנייד בקלות ובמהירות וכן לחסוך את עלויות הדלק הגבוהות לעומת הרכבים הפרטיים. אך לצד יתרונות אלו, אופנוע נחשב לכלי תחבורה מסוכן למדי, הן בשל העובדה כי לא קיימת מעטפת המגינה על הרוכב והן בשל השכיחות הגוברת של תאונות עצמיות כתוצאה מהחלקת האופנוע.

תאונות הדרכים הן מגיפה של ממש, כאשר הנתונים הסטטיסטיים מצביעים על אלפי פצועים ומאות הרוגים מידי שנה. מתוך כלל תאונות הדרכים, תאונות אופנוע הן בעלי פוטנציאל הרסני ביותר, כאשר רוב התאונות מסתיימות בפגיעות גוף חמורות במיוחד.

 

ביטוח האופנוע

הסיכונים הרבים הגלומים בנהיגה על אופנוע, הביאו את חברות הביטוח לייקר בצורה משמעותית את פוליסות הביטוח של האופנועים, באופן המביא חלק מהרוכבים שלא לבטח כלל את האופנוע (פעולה המהווה עבירה על החוק) או לבטח את האופנוע רק בביטוח חובה.

למרות השיקול הכלכלי, אין צורך להרחיב בחשיבות עריכת הביטוח לאופנוע, שנועד להעניק כיסוי ורשת ביטחון כלכלית לרוכב האופנוע במקרה של תאונת דרכים ומאפשרות לו לתבוע עם עורך דין לתביעות חברות ביטוח את פוליסת הביטוח ולקבל את הפיצויים המגיעים לו.

 

תביעות אופנוע מול חברות הביטוח

חברות הביטוח המעוניינות למכור את פוליסות ביטוח האופנוע, מציעות לציבור רוכבי האופנועים מגוון אפשרויות ומסלולי ביטוח ייחודיים, הנראים במבט ראשון מפתים במיוחד, בעיקר אם מתבוננים בפרמיה המוזלת למדי.

אך למעשה, עלות ביטוח נמוכה אינה פרמטר עיקרי בכדאיות הביטוח, במיוחד בהשוואה לפרמטרים העיקריים – התנאים והכיסויים הביטוחיים, אשר יחייבו את חברת הביטוח להעניק כיסוי ולשלם פיצויים במקרה של תביעה. לכן, חשוב לעיין היטב בתנאי הפוליסה, על תנאיה וחריגיה ובמקרה הצורך אף להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתביעות מול חברות ביטוח.

 

הפעולות החשובות שעליכם לעשות לאחר תאונת אופנוע

פיצויים בגין תביעות נזקי גוף לאחר תאונת אופנוע יכולים להגיע למאות אלפי שקלים והם נקבעים בהתאם לפרמטרים שונים, שהעיקריים מביניהם הם: חומרת הפגיעה, השפעתה על יכולת ההשתכרות של הנפגע ועוד.

כדי למקסם את סיכויי הצלחת התביעה ולקבל את מלוא הפיצויים המגיעים לכם, חשוב לפנות מיד לאחר התאונה לקבלת טיפול רפואי וכן לדווח למשטרה. מומלץ לצלם את הזירה ולאסוף ראיות ועדויות רלוונטיות ככל האפשר, זאת לרבות שמירת כל המסמכים הרפואיים הנלווים וקבלות בגין ההוצאות הרפואיות.

 

תאונות דרכים על אופנוע – סיכום

תאונות דרכים על אופנוע כרוכות לרוב בפגיעות גוף משמעותיות, באופן המחייב כל רוכב אופנוע לרכוש פוליסת ביטוח מתאימה, הנמדדת על פי הכיסויים ולא רק על פי הפרמיה. כדי לממש את הפיצויים המגיעים לכם, חשוב לפנות בהקדם לעו"ד המתמחה בתביעות מול חברות הביטוח וכן לאסוף את כלל הראיות, העדויות והמסמכים הרפואיים הרלוונטיים.

תאונות אופנוע

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם