תכנון תקציב הכולל משכנתא – איך לעשות זאת נכון

אם אתם מתכננים לקנות בית או לבנות, מרבית הסיכויים שאין לכם את כל סכום הכסף הדרוש ותצטרכו לקחת משכנתא.

את המשכנתא מומלץ לתכנן מראש שכן מרגע שלקחתם אותה ועד 30 שנה קדימה תשלמו עליה סכום קבוע כל חודש והיא תהיה חלק בלתי נפרד מהתקציב שלכם ולכן כדאי לכם לעשות סקר שוק בכל מה שקשור למשכנתא והשאיפה שלכם היא לשלם

כמה שפחות ריביות ועמלות.

 

המצב הכלכלי הנוכחי לעומת העתיד

במרבית המקרים המצב הכלכלי שלכם בזמן לקיחת המשכנתא הוא פחות טוב ממה שאמור להיות בעתיד. אתם זוגות צעירים/משפחה צעירה, רק סיימתם לימודים והתחלתם עבודה, אין לכם עוד ותק ומעולם לא קיבלתם קרן השתלמות ולכן חשוב שבעשר השנים הראשונות, סכום המשכנא חייב להיות נמוך מההכנסה הכוללת שלכם ואתם עוד צריכים לקחת בחשבון הוצאות שוטפות נוספות, כלומר, סה"כ ההוצאות שלכם, כולל המשתכנא לא יעלה על ההכנסות שלכם. רעיונות לתכנון התקציב אפשר לראות באתר פיננקה.

 

ביטוחים נוספים

אם זאת הפעם הראשונה שאתם לוקחים משכנתא אז כדאי שתדעו שהבנק מחייב אתכם לעשות ביטוח למשכנתא והוא כולל בתוכו ביטוח דירה המכסה נזקים שונים (כדאי לבדוק אילו נזקים הוא מכסה) וגם ביטוח חיים שמכסה מוות חס וחלילה של אחד מבני הזוג כך שאי אפשר לשלם את המשכנתא. התשלום החודשי על הביטוח הוא קבוע והוא נמשך לכל אורך המשכנתא, כאמור, עד 30 שנה. כך שאתם מתכננים טבלת החזרי משכנתא, תוסיפו לסכום החודשי גם את הביטוחים.

 

הוצאות קבועות נוספות למשכנתא

אחרי שיש לכם את הסכום החודשי של המשכנתא והביטוח, אתם יכולים להוסיף לתכנון התקציב גם את ההוצאות הקבועות השוטפות כמו: מים, גז, חשמל, ארנונה, ועד בית אם יש, ביטוחי רכב והוצאות קבועות על אוכל (קניות בסופר+אוכל בחוץ) וביגוד. גם ההוצאות הנ"ל הן קבועות ולא משתנות הרבה בדר"כ כך שלפני שאתם מתכננים מותרות תחשבו כמה כל חודש אתם מוציאים על הדברים הנ"ל.

 

הוצאות תלויות מצב משפחתי

בין אם אתם משפחה עם ילדים, זוג צעיר או רווקים ישנם הוצאות שקשורות למצבכם המשפחתי. אם יש לכם ילדים, אז ההוצאות הקבועות שלכם יכללו גנים (לתינוקות עד גיל 3) או משפחתונים, קניות לילדים כמו טיטולים, מגבונים , אוכל לתינוקות ומוצרי תינוקות. לילדים גדולים יש הוצאות של חוגים, תשלומים לבתי הספר וצהרון אם יש. עבור זוגות צעירים ורווקים אין עדיין את כל ההוצאות האלה אז סיכוי גדול שתוכלו לחסוך כל חודש סכום מסויים במידה וההוצאות שלכם על עצמכם לא גדולות מידי כמו חדר כושר, חוגים, נסיעות לחו"ל או יציאה למסעדות ומקומות בילוי נוספים.

לסיכום, אין ספק שתכנון תקציב זאת משימה לא פשוטה במיוחד אם יש תוספת משכנתא אך עם היד על הדופק וצפייה תמידית בדפי החשבון ופירוטי הויזה תוכלו לעשות זאת.

 

מחשבון ובית

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם