משכנתא לידועים בציבור

זוגות רבים המוגדרים כידועים בציבור לא מודעים לזכאותם לקבל סיוע מטעם המדינה בעת רכישת המשכנתא. תהליך בקשת המשכנתא הינו ארוך ומסובך כשלעצמו, ולא תמיד קל להתמצא בדקויות ובשלבים השונים. מטרת מאמר זה היא לעשות לכם סדר בתהליך שיבטיח את מימוש חלומכם – קבלת משכנתא כידועים בציבור.

משכנתא לידועים בציבור

האם מדינת ישראל מפלה את זכויות הידועים בציבור לבקשת משכנתא?

ידוע שבישראל המעמד אינו זהה בין זוגות נשואים לזוגות ידועים בציבור. בעבר, גם זכויות של ידועים בציבור הקשורות לסיוע בהשגת דיור לא היו שוות ערך לזכויותיהם של נשואים, אך כיום חלו שינויים רבים מבחינת חקיקה בנושא, אשר צמצמו את הפער בין מעמד הנשואים לבין מעמד הידועים בציבור באופן משמעותי.

 

רכישת משכנתא לידועים בציבור: צעד אחד צעד

אם לא רציתם או לא יכולתם להינשא מסיבות כאלו ואחרות, האם הדבר בהכרח פוסל אתכם מזכאות לקחת משכנתא? התשובה היא לא. בתור ידועים בציבור ניתן לקחת משכנתא, אך כדאי ואף חשוב לדעת ולהכיר את התהליך על בוריו.

הליך בקשת המשכנתא לידועים בציבור עלול להישמע כבירוקרטיה מעיקה ומסובכת עבור מי שאינם בקיאים בתחום, אך עם הכוונה נכונה ועיון מעמיק במדריך זה, תגלו שהשד לא נורא כל כך, ושרכישת דירת החלומות שלכם נמצאת ממש בהישג יד.

 

זכאות לסיוע לידועים בציבור: כל הפרטים שלא ידעתם

החלטתם מאיזה בנק אתם רוצים לקחת את המשכנתא? מעולה! כעת עליכם לפנות לאותו הבנק ולבקש אישור עקרוני לקבלת המשכנתא. בתור ידועים בציבור, מומלץ במקביל להליך זה לברר את זכאותכם לסיוע במשכנתא מטעם משרד הבינוי והשיכון. אם תתגלו כזכאים, תוכלו לקבל משכנתא מסובסדת בנוסף למשכנתא הבנקאית או במקומה, דבר אשר יכול להקל עליכם רבות מבחינה כלכלית.

 

האם ידועים בציבור זכאים למשכנתא מסובסדת מטעם המדינה?

החלטתם להגיש בקשה לסיוע דרך משרד הבינוי והשיכון – החלטה חכמה! כיצד נקבע האם אתם זכאים? ידועים בציבור זכאים לקבל סיוע, כאשר המועד שבו התחלתם לנהל משק בית משותף, הינו המועד הקובע את תחילת הזכאות. גובה המשכנתא נקבע בכפוף למספר פרמטרים: מספר שנות הנישואין (במקרה שלכם, תחילת ניהול משק בית משותף), מספר הילדים שלכם ומספר האחים והאחיות של כל אחד מבני הזוג.

כלל פרמטרים אלו מחושבים בשיטת ניקוד אשר קובעת את הציון הסופי שקיבלתם, וקובע את גודל המשכנתא אליה אתם זכאים מטעם משרד הבינוי והשיכון. כדאי לברר בעצמכם את גודל הסיוע לו אתם זכאים כדי להגיע בקיאים כמה שיותר בעת בקשת המשכנתא.

 

בין אם תרמתם למדינה ובין אם אתם רוצים להפריח את הנגב: מגיעות לכם תוספות והטבות

במסגרת הזכאות לסיוע, יתכן ואתם זכאים למגוון תוספות והטבות במשכנתא שלכם. בגין שירות צבאי או לאומי, וגם בגין שירות מילואים פעיל, מתקיימת זכאות לתוספת במשכנתא. גם במקרה והחלטתם לעבור לדרום הרחוק ולרכוש דירה באזור הנגב, אתם זכאים לתוספת הלוואה.

תכנית משתלמת נוספת נקראת "תכנית 10 פלוס", במסגרתה – אם אתם עומדים בתנאים מסוימים כמפורט כאן – אתם יכולים לקבל תוספת משכנתא בסך 132,000 שקלים! סכום לא מבוטל, וכדאי לבדוק האם אתם עומדים בתנאים כדי לממש את תכנית זו.

 

השלב הבא: פתיחת תיק משכנתא לידועים בציבור

כעת, בין אם הוכרתם כזכאים לסיוע ובין אם לא, עליכם להגיש בקשה לקבלת "אישור עקרוני" לקבלת המשכנתא מהבנק. הבנק ינפיק לכם אישור עקרוני אשר יכלול את סכום המשכנתא, תקופתה, שיעור הריבית, סכום ההחזר ועוד. כעת עליכם לבחור את מסלולי ההלוואה מהם תורכב המשכנתא שלכם ואת הדרך לתשלום המשכנתא שלכם, ולבסוף – לפתוח תיק משכנתא.

 

יועצי משכנתא לידועים בציבור: כדי שלא תרגישו לבד

בשלבים אלו, יותר ממומלץ להיעזר בשירותי ייעוץ מבעלי מקצוע בתחום אשר יפרסו בפניכם את שלל האפשרויות. לכל מסלול הלוואה יש יתרונות וחסרונות ומובן מאליו שאתם רוצים להיות בטוחים שאתם לוקחים את ההחלטה הנכונה באשר למשכנתא שלכם ולאופן בו אתם מחזירים את התשלומים שלה. המלצה זו נכונה גם לגביכם, כידועים בציבור, וגם לגבי זוגות נשואים, כך שלא תרגישו לבד בדילמות שלכם.

 

 מזל טוב! סוף סוף קיבלתם משכנתא!

כלל האישורים ניתנו, כלל המסמכים הוגשו. כעת, בתור ידועים בציבור, קיבלתם את כספי המשכנתא ורכשתם את דירת החלומות שלכם. תהליך ארוך, אמנם, אך אין ספק שמשתלם להיות בקיאים בפרטיו כדי לוודא שאתם, כידועים בציבור, מממשים את שלל זכויותיכם.

 

לסיכום

ידועים בציבור עוד לא נהנים מזכויות שוות לחלוטין כמו זוגות נשואים, אך אין זו סיבה לכך שלא יוכלו לממש את הזכויות הבסיסיות שמגיעות להם, כגון בקשת משכנתא או בקשה לסיוע וסבסוד מטעם המדינה.

מאמר זה פרס בפניכם את השלבים שבדרך להגשמת המטרה: החל מההחלטה לאיזה בנק לגשת, הבירור לגבי תנאי הסיוע מטעם המדינה, נהלי פתיחת תיק ואף פתרונות ייעוץ עם גורמים מקצועיים חיצוניים שיבטיחו שתקבלו את ההחלטה הטובה ביותר. דירת החלומות שלכם, אם במרכז הארץ, בנגב או בגליל – נמצאת ממש בהישג יד. החלום כבר לא נראה כבלתי אפשרי.

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם