טיפים ללקיחת משכנתא

טיפים ללקיחת משכנתא


הלוואת משכנתא היא משמעותית וגדולה מאוד ולכן יש צורך לבחון את הנושא ברצינות ולעומק על מנת לקבל את ההצעה הטובה והמתאימה ביותר עבורכם, מסלול משכנתא שתוכלו לעמוד בו ותשלמו לאורך השנים כמה שפחות מעבר להחזר ההלוואה עצמה.

טיפים ללקיחת משכנתא

הבעיה הישראלית – כמה לשלם כל חודש?

בישראל אופיינית טעות קריטית בלקיחת משכנתאות ומבחינת טיפים ללקיחת משכנתא יכול להיות שהחשוב מכולם הוא לא להחליט על החזרים חודשיים גבוהים מדי.

הישראלים ממהרים ורוצים לסיים את ההחזרים כמה שיותר מהר ולכן מתחייבים להחזרים שהם מרבית הכנסת המשפחה – בסביבות 30%-35%. הנתון הנכון והמומלץ על ידי כלכלנים ומומחים לכלכלת משפחה הוא מקסימום 15% מההכנסה. ההחזרים החודשיים הגבוהים מדי גורמים להיכנס למשיכת יתר שמשמעותה תשלום ריביות גם במסלול זה וחוסר איזון כלכלי של המשפחה לאורך שנים. קחו משכנתא עם החזרים נמוכים יחסית ולאורך יותר שנים כך שתוכלו להמשיך להתקיים בכבוד.

 

לבדוק יכולות לממן את הרכישה

לפני חיפוש הדירה ותחילת התהליך של בחירת משכנתא חשוב לשבת עם יועץ משכנתא מקצועי ולבחון מראש את יכולות המימון של המשפחה מבחינת סכומי הון עצמי, החזרים חודשיים אפשריים ועוד – כל אלו על מנת לקבוע האם בכלל ניתן לקבל את המשכנתא.

בחירת מסלולים

חלק חשוב נוסף של טיפים ללקיחת משכנתא הוא הבחירה במסלול המשכנתא הנכון. הדבר מאוד מבלבל וקיימים כיום כשלושים מסלולים שונים, כאשר השינויים הם בריביות, בהצמדה, בהחזרים ובתמהיל השיטות שמציע כל מסלול וחשוב לעשות השוואת משכנתאות מקיפה בטרם בוחרים את האחת.

חשוב מאוד לבחון לעומק עם מקצוענים את הנתונים הכלכליים של המשפחה:

  • הכנסות עכשוויות וצפויות
  • הוצאות
  • חסכונות או סכומים גדולים שצפויים להתקבל

כמו כן יש להחליט על רמות סיכון רצויות, רמת חיים, עתיד כלכלי ועוד.

 

ריבית המשכנתא

טיפים ללקיחת משכנתא לא יכולים להיות שלמים בלי אזכור של נושא הריבית, המרכיב המשמעותי ביותר על עלות המשכנתא. כל הבנקים למשכנתאות מתחרים על הלקוחות והתחרות עזה, חשוב לבחור תמהיל משכנתא אחד ולקבל הצעות מחיר ספציפיות מכל הבנקים על אותו תמהיל. כל שינוי קטן בריבית יחסוך לכם עשרות אלפי שקלים.

 

זכאות משרד השיכון

לכל משפחה שמחפשת לרכוש דירה בעזרת משכנתא מומלץ מאוד לברר מראש האם הם זכאים להקלות והטבות בקבלת משכנתא מטעם משרד השיכון, אפשרות שעלולה לחסוך המון. הזכאות מושפעת מכמה גורמים כמו אזורים גיאוגרפיים, מצב משפחתי, שירות צבאי, רמות הכנסה ועוד ויש לבחון את הנושא כמו שצריך.

 

אפשרות להקפאת המשכנתא

מבחינת טיפים ללקיחת משכנתא מאוד מומלץ לבדוק מראש האם הבנק מאפשר להקפיא לתקופות מסוימות את ההחזרים החודשיים, למשל למקרי פיטורים או מחלה קשים שעלולים להכביד מאוד על המשפחה מבחינת החזר המשכנתא.

 

הוזלת ביטוח המשכנתא – לא חייבים בבנק

כל משכנתא מחייבת רכישה של פוליסת ביטוח משכנתא (חיים ומבנה), הקפידו לבחון אפשרויות להוזיל סעיף זה בהוצאות החודשיות ולרוב רכישה לא דרך הבנק זולה יותר.

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם