איך לבחור בין קרנות הפנסיה שהן ברירת מחדל בשוק?

המילים "קרן פנסיה ברירת מחדל" אולי נשמעות קצת מפחיד, אבל בפועל – מאד פשוטות, ובעיקר מאד חשובות.

בוא להבין אחת ולתמיד מה זה אומר, ואיך אתה מרוויח מזה.

איך לבחור בין קרנות הפנסיה שהן ברירת מחדל בשוק?

מה הן קרנות פנסיה ברירת מחדל?

כיאה לשוק התחרותי בארץ קיימות אין ספור סוכנויות לביטוח פנסיוני המתחרות ביניהן על לקוחותיהן באמצעות הצעת חוזים ודמי ניהול משתלמים יותר. עם זאת, לפני מספר שנים משרד האוצר חקר ומצא כי האחוז הנגבה מן העובדים המגובים על ידי ארגונים גדולים וחזקים הוא נמוך יותר מזה הנגבה מעובדים שהם חלק מארגון קטן או עצמאיים לגמרי. לכן, על מנת לעזור ולדאוג לעובדים שאין להם הפחתה של דמי טיפול, העניק משרד האוצר בשנת 2016 את אפשרות הניהול של קרנות פנסיה ברירת מחדל לארבעת החברות הזוכות במכרז: אלטשולר שחם, הלמן אלדובי, מיטב דש, ופסגות. חברות אלו יציעו למבוטחים שלהם, דרך מקום העבודה, דמי ניהול מופחתים וקבועים לעשר שנים מיום תחילת ההעסקה:

סוכנות לביטוח דמי ניהול נצברים דמי ניהול עבור הפקדה
אלטשולר שחם 0.1% 1.49%
הלמן אלדובי 0.1% 1.49%
מיטב דש 0.05% 2.49%
פסגות 0.0905% 1.68%

 

אז אם יש ארבע חברות, מי בוחר איזו הכי משתלמת ואיך בוחרים?

בעת התחלת עבודה אצל מעסיק חדש העובד יכול לבחור בין ארבעת קרנות הפנסיה המוגדרות כברירת מחדל. במידה והעובד לא הודיע למעסיק על העדפה כלשהי, על המעסיק לבחור בשבילו באחת מהן אלא אם כן קיים בעבור החברה הסכם מוזל עם חברה שאינה מארבעת החברות הזוכות במכרז. ניתן לצפות באחוז דמי הניהול אשר נקבעו עבור כל סוכנות לביטוח ובהתאם לכמות ההכנסה הצפויה מאת המעסיק ניתן להחליט על איזו מבין הארבעה תביא לידי חיסכון גדול יותר ודמי ניהול משתלמים יותר אשר יביאו להפרשה גדולה יותר לקרן של העובד. ההצטרפות לקרנות אלו עבור עובדים ותיקים לא תיעשה באופן אוטומטי ויש לפנות אל המעסיק על מנת לבצע את המעבר לקרן פנסיה ברירת מחדל. בנוסף, עובד בעל בעיות בריאותיות אשר מנעו ממנו הצטרפות לקרנות פנסיה אחרות יוכל להצטרף לאחת קרנות הפנסיה ברירת מחדל ללא כל בעיה.

 

ובקיצור?

קרן הפנסיה של כל אחד מאתנו חשובה ביותר היות והיא מהווה את מקור המחיה שלנו בעת יציאה לגמלאות. דמי הניהול יכולים להוות אחוז גבוה מאד מהאחוז שאמור להיכנס לקרן הפנסיה ובכך העובד יכול לצאת "מופסד". לכן, חשוב ביותר בעת התחלת תקופת העסקה לבדוק מול המעסיק אילו קרנות פנסיה הוא מציע ולהשוות את דמי הטיפול בהן לדמי הטיפול של קרנות ברירת המחדל ובהתאם לכך לקבל החלטה שתחמיא במידה הכי רבה לקרן הפנסיה שלו.

 

קרן משתלמת

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם