משכנתא לתושבי חוץ

בשנים האחרונות יותר ויותר תושבי חוץ מבקשים לרכוש בישראל נדל"ן למגורים, ולכן רבים מהם זקוקים לקבל משכנתא לתושבי חוץ.

אותם תושבי חוץ רוכשים את הדירות והנכסים ממגוון סיבות, חלקם רוצים דירה בישראל שתהיה זמינה לחופשותיהם בארץ, חלקם רוכשים דירות לילדים או קרובי משפחה אשר מתגוררים בישראל והרבה מהם רוכשים נכסים למטרות השקעה.

רוב תושבי החוץ שמבקשים לקבל משכנתא לתושבי חוץ מגיעים מארה"ב, צרפת ובריטניה, כמובן שישנם תושבי חוץ ממדינות נוספות אך שלוש המדינות האלו מאכלסות קהילות יהודיות גדולות מאוד ובעלות אמצעים לרוב ולכן הם מהווים את רוב הרכישות של נדל"ן למגורים בישראל של תושבי חוץ.

משכנתא לתושבי חוץ

משכנתא לתושבי חוץ – לא רק במרכז

בניגוד למה שנהוג לחשוב, אותם תושבי חוץ שמבקשים לקבל משכנתא לתושבי חוץ לא מרכזים את רכישותיהם רק בתל אביב. כיום ניתן לראות רכישות מסיביות יחסית של נדל"ן למגורים גם בירושלים, נתניה, רעננה, קיסריה, הרצליה, מודיעין, אשדוד, נהריה (בעיקר צרפתים) ועוד, כמובן שתל אביב מהווה את הרוב מבחינת משכנתא לתושבי חוץ אך הבלעדיות שלה בתחום זה כבר אינה מוחלטת.

בנוסף לפיזור הגיאוגרפי שניתן לראות מבחינת משכנתא לתושבי חוץ כיום, אותם תושבי מדינות זרות מגיעים עם הון עצמי רב יותר לעומת אזרחי ישראל ולכן הם רוכשים לרוב דירות ונכסים יקרים לעומת הממוצע בשוק. עובדה זו גם תורמת לעליית מחירי הנדל"ן בישראל וגם גורמת לפריחה בשוק דירות היוקרה בישראל.

משכנתא לתושבי חוץ – נתונים טכניים

תושבי חוץ שמבקשים לקבל מימון לרכישת נדל"ן למגורים בצורת משכנתא מגיעים ממערכת כלכלית אחרת ושונה מזו שקיימת בישראל ולכן הם לרוב לא בקיאים בכל הבירוקרטיה וההליכים הספציפיים שקיימים בישראל, אפילו אם מדובר על אזרחי ישראל שירדו מהארץ. הבנקים מקבלים בברכה תושבי חוץ שמבקשים משכנתא לתושבי חוץ כי מדובר על אנשים בעלי אמצעים לרוב והיקף המשכנתאות גבוה יחסית מבחינת הסכומים.

על מנת לקבל משכנתא לתושבי חוץ עדיין יש צורך להראות היסטוריה פיננסית כלשהי ממדינת המקור של הלווים – עליהם להציג טפסי בנק מתאימים שמראים את רמת הכנסתם ומצבם הפיננסי על פי דרישות הבנק או הגורם המלווה. כמובן שגם משכנתא לתושבי חוץ מחייבת שעבוד של הנכס לטובת הבנק עד החזר ההלוואה, אך בשונה ממשכנתא רגילה לתושבי ישראל במקרה של משכנתא לתושבי חוץ אי אפשר לעקל הכנסות או להשפיע על הכנסות שמחוץ לישראל.

אם הלווים מבקשים משכנתא לתושבי חוץ במסלול דולרי (כי הכנסתם היא לרוב במט"ח ולא בשקלים) אז הבנקים מציעים הצמדה לשער הליבור ולא על פי השער היציג של בנק ישראל. שער הליבור נקבע על פי שער חליפין של הדולר מול הליש"ט וזהו שער תנודתי ובעל רמת סיכון גבוהה יחסית, לכן גם אם ההכנסה אינה בשקלים, ניתן לקחת משכנתא לתושבי חוץ במסלולים של ריבית משתנה וכדומה שעשויים להיות משתלמים יותר.

בנקים שמתמחים במתן משכנתא לתושבי חוץ

כל הבנקים המסחריים בישראל מציעים משכנתאות לציבור הרחב בישראל, רובם גם מציעים אפשרות של משכנתא לתושבי חוץ, אך ישנם כמה בנקים למשכנתאות אשר מתמחים בתחום זה של משכנתאות לתושבי מדינות זרות. בנקים אלו הם:
•    בנק דיסקונט
•    בנק ירושלים
•    הבנק הבינלאומי

בנקים אלו מציעים מערך שירות ומכירות בשפות זרות לצרכי קבלת משכנתא לתושבי חוץ בנוחות, דיסקונט מפעיל מערך באנגלית וצרפתית והבינלאומי באנגלית בלבד למשל ובנק ירושלים מתמחה בין היתר בניהול חשבונות עו"ש עבור תושבי חוץ. בנקים אלו מתמחים בהענקת ייעוץ משכנתא לתושבי חוץ מתוך אסטרטגיה וניסיון ארוך שנים.

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם