משכנתא למשפרי דיור

יש לכם דירה? השקעתם בה כסף? התחלתם לשלם משכנתא? אבל אתם מרגישים שאתם צריכים דירה חדשה. אולי האזור לא מספיק טוב או המשפחה מתרחבת וצריך דירה עם חדר נוסף. אולי אתם פשוט רוצים דירה משודרגת שאתם מרגישים שהגיע הזמן שתהיו הבעלים שלה ושאתם יכולים להרשות לעצמכם כלכלית. איך מתקדמים מכאן?

מוכרים את הדירה הקודמת ואז רוכשים דירה חדשה? עדיין לא סיימתם לשלם משכנתא על הדירה הראשונה ואתם תוהים מה עושים עימה? האם יש דרך שתסייע לכם לממן את הקנייה של הדירה החדשה? את התשובות לשאלות האלו תוכלו למצוא כאן.

משכנתא למשפרי דיור

מס רכישה על דירה נוספת

כאשר קונה דירה חדשה ובבעלותך דירה קיימת אתה מחויב בתשלום מס רכישה נוסף. המדינה רוצה להשפיע על שוק הדיור בארץ ולמנוע קנייה לא מרוסנת של דירות על ידי משקיעים. לכן כאשר יש לך דירה קיימת ואתה רוכש דירה חדשה, המדינה עלולה להכיר בך בתור משקיע ולאלץ אותך לשלם מס רכישה נוסף. ככל שהדירה יותר יקרה כך מתייקר מס הרכישה.

רשויות המס מכירות בכך שלא כל מי שקונה דירה שנייה הוא משקיע אלא יכול להיות בתהליך של קניית דירה חדשה. לכן יוענק לכם פטור של שנה וחצי מתשלום מס ועד תום תקופה זו תינתן לכם הזדמנות למכור את הדירה הראשונה שלכם ולהימנע מתשלום מס נוסף.

בדיקה מהירה בנתוני רשות המיסים בישראל תראה, למשל, שעל דירה שעולה כ– 1,500,000 ₪, תצטרכו לשלם 6% מס רכישה (77,0077) אם לא תמכרו את הדירה הראשונה לפני סיום התקופה של שנה וחצי.

 

מה עושים עם משכנתא?

אתם רוצים לקנות דירה חדשה ועדיין יש לכם משכנתא על הדירה הנוכחית שלא סיימתם לשלם? ישנו פתרון לכך שנקרא "גרירת משכנתא". ניתן להגיש בקשה לבנק להעביר את המשכנתא הקיימת באותם תנאים שהסכמתם עליהם עם הבנק לראשונה (ריבית, תקופה).

התהליך הבירוקרטי של בקשה מסוג זה זהה לתהליך הבקשה למשכנתא שהגשתם לדירה הראשונית שלכם. בנוסף לכך, תוכלו לבקש משכנתא על הדירה החדשה. יש לשקול את תהליך גרירת המשכנתא אם תנאי השוק הקיימים יכולים להעניק לכם תנאים טובים יותר אם תיקחו משכנתא חדשה. במקרה כזה יהיה עדיף לכם לשלם את המשכנתא הנוכחית ולקחת משכנתא חדשה לחלוטין על הדירה החדשה.

 

הלוואת גישור

אופציה נוספת, שתסייע לכם לממן חלק מעסקת הדירה החדשה במקרה שעדיין לא מכרתם את דירתכם הנוכחית, היא "הלוואת גישור". הלוואה זו נחשבת הלוואה לטווח קצר (בין חודשיים לשנים בודדות), בה תשלם כל חודש ריבית ורק בסיום תקופת ההלוואה תתבקש להחזיר את קרן ההלוואה בתשלום יחיד.

אם בחוזה של הדירה החדשה נדרש תשלום ראשוני של אחוז מסוים מהערך הכולל של הדירה, הלוואת גישור תוכל לסייע כאן. תוכלו למשכן את הדירה ולקבל את הסכום הנחוץ לשם מימוש העסקה אם אתם מעריכים שתצליחו למכור את הדירה לפחות תוך שנתיים למשל.

יש לקחת בחשבון שאחוז הריבית על הלוואה מסוג זה עשוי להיות גבוה יחסית עקב הסיכון היחסי הכרוך בה.

 

לעשות את הצעד

אלו כמה מהכלים שאנחנו יכולים להציע לכם כדי להתחיל ולהפוך את החלום למציאות. כפי שהבנתם, המדינה והבנק מספקים לכם אופציות מימוניות שיסייעו לכם לשפר את מצב הדיור שלכם. המלצתנו – תמשיכו לקרוא, להתייעץ, לעקוב ולהתעניין. כאשר יהיה בידיכם כל המידע, הצעד הראשון לרכישת דירה חדשה יהיה פחות מרתיע.

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם