סיוע בהחזר משכנתא

סיוע בהחזר משכנתאכשאנו מתחייבים על משכנתא לכמה עשורים אנו נוטלים על עצמנו התחייבות ארוכת טווח. לעתים בזמן החתימה על המשכנתא אנו מצויים במצב בו נראה לנו שהחזר המשכנתא לא יקשה עלינו כלכלית בעתיד.

בסך הכל מדובר בסכום שגם כך היינו משקיעים בהשכרת דירה אלמלא היינו קונים אחת. אבל המציאות טופחת על פני רבים מאיתנו. קניית דירה היא עסק יקר ומחייב יציבות כלכלית תמידית בכדי לעמוד בתשלומים ובפריסה אליה התחייבנו בזמן החתימה מול הבנק.

היות וקשיים בהחזר המשכנתא נהפכים עם השנים לבעיה תכופה ונפוצה יותר החלה מגמה של סיוע בהחזר משכנתא מטעם גורמים שונים. סיוע בהחזר משכנתא מסייע לכל הגורמים על ידי מציאת פשרה בין הבנקים לאזרח הקטן. להלן מספר אפשרויות לסיוע בהחזר משכנתא.

סיוע בהחזר משכנתא

ועדה של משרד השיכון ומשרד האוצר

ועדה זו דנה בנסיבות כל אחד מהמקרים שהוגשו בפניה, של לווים שמתקשים בהחזר המשכנתא בזמן נתון. הוועדה מורכבת מנציגי משרד השיכון, נציגי משרד האוצר ונציגי הבנק נותן ההלוואה. לוועדה יש הכוח לסייע בפריסת תשלומים, בתשלומים עצמם ואף לבטל את החוב.

נתונים סטטיסטיים מראים כי רב הפניות מקבלות סיוע בהחזר משכנתא מסוג זה או אחר. עם זאת קיימים קריטריונים שהוועדה דורשת כנתוני פתיחה. למשל, הגדרת המשכנתאות הנידונות כמשכנתאות זכאות, כלומר כאלה שניתנו על ידי משרד השיכון ללווים הזכאים לסיוע.

זכאות למשכנתא בתנאים מיוחדים נקבעת על פי מספר קריטריונים שונים.

סיוע מובטח לקשישים נזקקים

סיוע מטעם משרד השיכון לקשישים מעל גיל 70 שחייבים במשכנתא ועומדים בקריטריונים שונים כגון קיצבת זקנה, הגדרת הסף העליון של מחיר הדירה וכמובן הגדרות גיל.

קשישים שיש בבעלותם נכס יכולים לפנות לבקשת משכנתא הפוכה, הלוואה ללא תשלומי החזר כנגד הנכס שבבעלותם המעניקה כ-40-60 אחוזים מערך הנכס בתמורה להחזר לאחר פטירת הלווים.

סיוע לגרים באזורי עדיפות לאומית

סיוע בהחזר משכנתא ניתן גם לגרים באזורי עדיפות לאומית על מנת לעודד התיישבות בהם. דוגמאות לאזור שכזה כוללות את הנגב, הערבה, ישובי קו העימות והגולן.

גודל הסיוע מותאם למשפחה על פי קריטריונים קבועים מראש. בצורה זו מעודדת הממשלה יישוב אזורים צפופים פחות שדורשים \\\\'הפרחה\\\\' או אזורים בעלי חשיבות מדינית.

נתונים נוספים המשפיעים על גודל סיוע בהחזר משכנתא ועל גודל הריבית

נתונים אלה כוללים שירות מילואים, זמן מגורים בארץ, מספר ילדים, מספר שנות נישואין, היות המבקש עולה חדש ועוד. לכל אחד מהפרמטרים ניקוד מסויים ועל פי הניקוד המצטבר נקבע גודל הסיוע. כך, לדוגמא, אדם בעל שלושה ילדים, שגר בארץ עשר שנים ויותר ונשוי עשרים שנה יקבל יותר נקודות זכות ויותר סיוע מאדם שנמצא בארץ חמש שנים, נשוי שנה ללא ילדים. חישוב נקודות הזכאות ניתן לביצוע באתר משרד השיכון.

כפי שניתן לתאר הקריטריונים לעיל תקפים לגבי לא מעט רוכשי דירות בארץ, וזאת במטרה לסייע לאזרחים להיות בעלי דירות ונכסים בארץ ובמקביל למנוע מצב בו המשכנתאות שלוו האזרחים לא מוחזרות לבנקים כלל.

סיוע בהחזר משכנתא מסייע לאוכלוסיות מקבוצות שונות בארץ לרכוש דירה באחד האזורים בארץ בתנאים נוחים יחסית לשאר האנשים שלא עתרו בבקשת סיוע בהחזר משכנתא. עם זאת יש להדגיש כי נתון הפתיחה הנדרש הוא הגדרת הגורם המבקש סיוע כחסר דירה כלומר אדם שלא היתה לו מעולם דירה שרשומה תחתיו. ללא נתון זה אין הגורם רשאי לסיוע כלל.

לסיכום היה ואתם מרגישים שהנטל הכלכלי של החזר המשכנתא מתחיל לדחוק את רגליכם ושאחיזתכם בדירה נחלשת מסיבה זו אחרת שווה לבדוק- אולי אתם עומדים בקריטריונים של זכאי החזר משכנתא. במקרה שכזה טובים הסיכויים שהמדינה על משרדיה תסכים להעניק לכם הטבות שיסייעו לכם להחזיר את החוב לה בתנאים נוחים בהרבה.

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם