משכנתא צמודת מט"ח למי זה מתאים

רכישת דירה או נכס נדל"ן אחר, כרוכה בהשקעה גדולה של ממון, רכישת מט"ח או מכירה שלו לצורך השלמת התשלום עבור הנכס ויחד עם כל אלה תשומת לב מרובה. במרבית המקרים, הרכישה איננה יכולה לצאת לפועל בלי שהרוכשים יצטרכו לקחת הלוואה כל שהיא, או משכנתא. ואולם לפני נטילת משכנתא לרכישת נכס, חשוב לבדוק מהו מסלול המשכנתא המועדף, בכפוף למגבלות של בנק ישראל. מהם סוגי המשכנתא הקיימים? למי מתאים לקחת משכנתא צמודת מט"ח ואיזה אחוז מהלוואת המשכנתא כדאי לקחת במסלול הזה? בשורות הבאות נעסוק בהלוואת משכנתא צמודת מט"ח, למי היא מתאימה ומה היתרונות שלה.

משכנתא צמודת מט"ח למי זה מתאים

סוגי משכנתא ומסלולי משכנתא קיימים

הבנקים או חברות וגופים חוץ בנקאיים המציעים הלוואת משכנתא, מציעים גם מגוון מסלולים להחזר ההלוואה. עם המסלולים הללו ניתן למנות באופן כללי את המסלולים צמודי הריבית והמדד, או את המסלולים שאינם צמודים. משכנתא בריבית משתנה צמודה למדד, היא הלוואה שההחזרים החודשיים שלה בתחילת הדרך הם הנמוכים ביותר. זאת, כיון שאת הסיכון לעליית מדד וריבית, נוטלים על עצמם הרוכשים. גם ריבית קבועה והצמדה למדד טומנת בחובה סיכון מסוים לרוכשים, שבא לידי ביטוי בהחזרים החודשיים. מנגד, משכנתא לא צמודה בריבית קבועה תתחיל בהחזרים גבוהים למדיי. ההחזרים הללו מגלמים את העובדה שהגוף שהעניק את המשכנתא, נטל על עצמו סיכונן מחושב, שההחזרים הגבוהים הם חלק ממנו. המשכנתאות יממנו לא יותר משבעים וחמישה אחוזים ממחיר הנכס, בעוד שאת השאר יממנו הרוכשים בעצמם, בין אם באמצעות רכישת מט"ח ותשלום דולרי למוכרים ובין אם באמצעות העברת תשלום אחרת.

 

סוגי המשכנתא – סקירה קצרה ותמציתית

משכנתא צמודה למדד בריבית משתנה – כל שינוי בריבית או במדד המחירים לצרכן, יגרור עליית ריבית.

משכנתא לא צמודה בריבית משתנה – אמנם אין הצמדה למדד, אבל כל שינויים בריבית של בנק ישראל ישנו את גובה ההחזר.

משכנתא לא צמודה בריבית קבועה – ההחזרים החודשיים יהיו גבוהים, כי לגוף המלווה אין אפשרות להעלות את ההחזרים בהתאם לעליית המדד או הריביות במשק.

 

משכנתא צמודת מט"ח למי היא מתאימה

משכנתא צמודת מט"ח מתאימה לרוכשי נדל"ן שההכנסה החודשית שלהם מתקבלת במט"ח – אנשי הייטק, או אנשים שחלק מהזמן עובדים בחו"ל. בנוסף, לווים המבקשים לפזר סיכונים, יכולים להשתמש במשכנתא הזאת באמצעי מצוין למטרה הזאת. אמנם יש מידה של סיכון במשכנתא כזאת, אבל מצד שני ירידת שער הדולר או האירו עשויה להניב תועלת רבה לנוטלי משכנתא מהסוג הזה. זאת, כיוון שהיא תקטין באופן מיידי את התשלום החודשי בגין החזר משכנתא. מעוניינים לדעת עוד על רכישת מט"ח ועל מסלולי משכנתא משתלמים? צרו קשר כעת והמקצוענים שלנו יחזרו אליכם בהקדם. הם יסייעו לכם בבחירת המשכנתא המתאימה עבורכם וילוו אתכם לאורך כל הדרך עד לסגירת העסקה, קבלת ההלוואה והשלמת הרכישה של הנכס.

סימון של כסף ובית

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם