הלוואת גישור למשכנתא

מרבית הלוואות המשכנתא בישראל הן הלוואות במודל רגיל יחסית, הלווה מקבל סכום כסף גדול לצורך רכישת הדירה הרלבנטית, בהתאם לתנאי ההחזר שסוכמו מראש הלווה משלם לבנק המלווה בכל חודש תשלומים המהווים חלק מההלוואה בתוספת ריבית והצמדה (על פי המסלול הספציפי).

אך ישנם מקרים מיוחדים בהם אנשים מבקשים לרכוש דירה חדשה – לרוב כפתרון של שיפור דיור לעומת דירה קיימת – ויש להם את הכסף הנדרש להשלמת העסקה, אך הכסף הזו לא זמין בנקודת הזמן המסוימת. לכן הבנקים מציעים פתרון של הלוואת גישור למשכנתא – הלוואה המגשרת על הפער התזרימי הזה ומאפשרת להשלים את העסקה.

כמובן, כפי שיוסבר מיד על מהות המסלול הזה, שהלוואת גישור למשכנתא אינה פתרון המתאים לכל אחד והיא אף לא זמינה לכל אחד. אך עבור אלו הנופלים לקטגוריות המתאימות, זהו פתרון אידיאלי במקרים רבים ולעיתים אף הפתרון היחיד.

הלוואת גישור למשכנתא

הסבר כללי של ההלוואת גישור משכנתא

הלוואת גישור למשכנתא היא הלוואה שמטרתה סיוע לאנשים היודעים בוודאות כי יקבלו במועד מסוים בעתיד הקרוב סכום כסף, כאשר ייעודה הוא גישור על הפער בין מועד רכישת הנכס לבין קבלת הסכום בפועל. בצורה זו מתקבל מימון מיידי ומלא של הסכום הרלבנטי והלווים יכולים לרכוש את הדירה שרצו, לבנות בית וכיוצא באלו.

ברוב המקרים, הלוואת גישור למשכנתא נלקחת מהבנקים המסחריים כאשר הלווים רוצים למכור דירה או בית קיימים ולרכוש במקום הנכס הקיים נכס חדש ומשופר – כאשר הגישור הוא על פער הזמנים שבין רכישת הנכס החדש לבין מכירת הנכס הישן או קבלת התמורה בעד המכירה.

בנוסף, יש מצבים אחרים בהם הלוואת גישור תתאים לצורך רכישת נכס נדל"ן למגורים. למשל כאשר הלווים יודעים כי במהלך תקופה מסוימת משתחרר להם חיסכון משמעותי אך הם רוצים לנצל הזדמנות רכישה של נכס כבר כיום.

כמובן שהבנק לא מאשר הלוואת גישור למשכנתא לכל מי שמבקש מסלול כזה, הבנק דורש לראות הוכחה רשמית וברורה כי הלווה אכן יקבל את הסכום הדרוש להחזר ההלוואה – בין אם מדובר על נכס קיים בבעלות הלווה, שחרור חיסכון בסכום מתאים וכדומה. אי אפשר לקבל הלוואת גישור כזו על בסיס ירושה צפויה או רווחי הון פוטנציאליים.

תנאי החזר ההלוואה

כאשר מדובר על הלוואת גישור למשכנתא, הכוונה היא שהמימון התקבל מהבנק הוא לתקופה קצרה יחסית, אי אפשר לצורך העניין לקחת הלוואת גישור לדירה לתקופה של 20 שנה כמו במשכנתא רגילה. תקופה מקובלת היא 1-2 שנים.

יש כאלו הקוראים להלוואות גישור אלו הלוואות בלון, מונח מקובל למרות שלא תמיד מדובר על אותו סוג מימון. בהלוואות גישור, הלווים יכולים להיות במסלול בו במהלך תקופת ההלוואה הם משלמים תשלומים חודשיים רק של הפרשי הריבית וההצמדה (אם יש הצמדה) על קרן ההלוואה, ואילו את הקרן עצמה מחזירים בתשלום אחד בסיום התקופה.

לחילופין הלווים יכולים להיות במסלול "גרייס מלא" (הלוואת גרייס = הלוואת חסד) שבו לא משלמים כלל תשלומים חודשיים, אלא בסיום תקופת ההלוואה מחזירים לבנק את הקרן בתוספת ריבית והצמדה בתשלום אחד חד פעמי. כמובן שכאשר בוחרים במסלול של גרייס מלא /בלון מלא, שבו מחזירים את הקרן והפרשי הריבית וההצמדה בתשלום אחד חד פעמי, חשוב מאוד לוודא מראש שישנה היכולת הכלכלית לעמוד בתשלום גבוה יחסית. זאת מכיוון שהריבית, כאשר מוסיפים אותה באופן מרוכז, עשויה להסתכם בסכומים גבוהים.

להלוואות גישור לדירה יש מסלולים אפשריים שונים, למשל הלוואות צמודות מדד בריבית רבוע או משתנה, מסלולים שקליים בריבית קבועה, הצמדה למט"ח ועוד.

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם