למה חשוב להביא יועץ בטיחות לעסק שלך?

בטיחות היא אחריות קולקטיבית של כולנו, אבל המומחיות לייצר את הבטיחות הזאת לקהל המבקרים ולעובדים שלנו, נמצאת בידיים של דמות מקצועית אחת – יועץ הבטיחות. כדי להגן עלינו במצבי חירום, ולוודא את תקינות המתקן ואמצעי הבטיחות שבו – יועץ הבטיחות יבדוק מא׳-ת׳ את שלל האלמנטים השונים. אז בואו נבין ביחד איך, ומה החשיבות שלו בעסק שלך.

 

מה בעצם עושה יועץ בטיחות אש?

אם לא ידעתם זאת קודם – יועץ בטיחות אש הוא תפקיד קריטי שנמצא גבוה בהיררכיה התכנונית. היועץ הוא הסמכות לדרישות המלאות של מערכות האש, הוא הדמות שמחליטה ראשונה, ואחריה שאר היועצים יתיישרו לתחומי האחריות שלהם.

 

מה החשיבות של התפקיד?

יועץ בטיחות אש יכול להפעיל את שיקול הדעת שלו, בתוך סבך התקנות וההוראות, ולתת את הדעת על דרגת ואישורי הבטיחות של עבודות שטח, מפעלים, או חללי עבודה. הבדיקות שלו, שמתבצעות (לרוב אחת לשנה, אם כי במקרים מסוימים פעם בחצי שנה, שומרות על בטיחות העובדים והמבקרים כאחד.

יועץ בטיחות אש

בדיקות לפני קבלת רישיון עסק

כל בעל עסק, בין אם בשלבי ההקמה או במהלך שיפוץ, רוצה לרוץ ולמהר לקבל קהל די להתחיל לייצר הכנסות בהקדם האפשרי. מצד שני, אסור לתת לחיפזון הזה לגרום לנו לאבד את הראש בנושאי בטיחות. על פי החוק, כל מבנה או ארגון, בין אם פרטי או מוסדי, נדרש ליועץ בטיחות אש. סטנדרט גבוה זה של בטיחות מאפשר לנו להיות בטוחים שכשאנחנו יוצאים לדיסקוטק או אולם אירועים, אנחנו יכולים להיות רגועים, בידיעה שהמבנה מוכן למקרה חירום, שלא יקרה.

 

מה בודק יועץ בטיחות אש?

מדלת הכניסה ועד יציאת החירום, יועץ בטיחות אש אחראי לכל החלל בנושאי אש ובטיחות, מא׳ ועד ת׳.
בין הדרישות שהוא יבדוק נמצאות: הגבלות תפוסת קהל, תקינות גלאי עשן, מערכות כיבוי אקטיביות כמו ספרינקלרים ומטפים, לוחות החשמל, תאורות חירום, ובדיקות נוספות.

 

למה חשוב להביא יועץ בטיחות בעצם?

בואו נגיד שפספסנו, אולי לא ידענו, או חשבנו שיהיה בסדר, והתחלנו את השיפוץ המבני שלנו מבלי לקבל התייחסות של יועץ בטיחות. בזמן פיקוח על בטיחות המבנה אנחנו עלולים לקבל רג׳קטים יקרים, שיעלו לנו ביותר זמן, כסף ועבודה מאשר אם היינו בודקים את העניין מראש. להתקרב לפתיחה החגיגית רק כדי לגלות שאנחנו צריכים לפרק את התקרה ולבנות מחדש את הספרינקלרים, או שהמסדרון שלנו צר מדי וצריך להתחיל גיבוס מחדש – זה יהיה אתגר לא פשוט כלכלית, רגשית ופרקטית.

 

חיי אדם מעל הכל

אולי בטיחות אש היא לא הנושא המעניין ביותר בהקמת עסק חדש, אבל אין לזלזל בה. תקנות הבטיחות, והבקיאות של יועץ הבטיחות בהן, הן קודש הקודשים של חיי אדם בעסק שלנו, מבקרים ועובדים כאחד. הקפדה על הכללים שיציב היועץ לא רק תגן על ציוד וחיי אדם, אלא אף תהווה אספקט חשוב בקבלת רישיון עסק. לכן כל עסק, גם שלכם, חייב להתייעץ עם יועץ ביטחון בשלבי השיפוץ או ההקמה שלו.

מערכת אש

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם