מה חשוב לדעת על תהליך גיוס עובדים?

הקמה של עסק חדש לגמרי, פתיחה של תקן לתפקיד חיוני בארגון וצורך בהחלפת עובד שעזב אלה תרחישים שמצריכים היכרות מעמיקה עם תהליך גיוס עובדים. מדריך זה יציג בפניכם את המידע המלא בנושא, כדי שתוכלו ליישם את ההליך באופן שמתאים לצרכי הארגון ולדרישות התפקיד. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתצאו מומחים בנושא.

 

הדבר הראשון: צריך להגדיר באופן מדויק את התפקיד

יש כמה דברים בסיסיים שעליכם לדעת, רגע לפני שתתחילו בתהליך הגיוס. הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא הגדרה מלאה של התפקיד שיוצא למתעניינים. אם אינכם יודעים מאיפה להתחיל, כדאי שפשוט תענו על השאלות הבאות ותחברו את התשובות לפסקה שלמה שתציג את כל המידע הרלוונטי:

  1. אילו כישורים ויכולות נדרשות מהעובד שמתעניין בתפקיד?
  2. מהי רמת הידע הדרושה?
  3. האם יש צורך בלימודים בתחום או ניסיון? – אם כן, תפרטו ככל הניתן בנושא

התשובות לשאלות הללו יאפשרו לזהות את העובד האידיאלי שתרצו לקבל למקום העבודה. זו העת לכתוב לעצמכם את תכונות האופי שצריכות להיות לעובד (שמרו אותן לעצמכם כמובן ואל תיידעו את העובדים שיגיעו לראיון העבודה). מדובר לצורך הדוגמא בסבלנות, יכולת עבודה בתנאי לחץ, חשיבה מחוץ לקופסא ועוד.

ראיון חבר פאנל עם המבקש

הדבר השני: עליכם לבדוק שהשכר המוצע תואם לשוק

ארגונים רבים תוהים לא פעם לגבי חוסר התעניינות במשרה שפרסמו מזה זמן רב. תרחיש נפוץ זה נובע בדרך כלל מאי התאמה של השכר שהוצע על ידם, לעומת זה שניתן לעובדים במשרות דומות בארגונים מתחרים. זו העת לציין בפניכם שתצטרכו לבדוק מראש את השכר הממוצע, כדי שתוכלו לקבל עובדים מנוסים, מיומנים ובעלי ניסיון שיתוגמלו בהתאם. נזמין אתכם לערוך את הבירור תוך כניסה לאתר הייבוב שמרכז את כל הפרטים הרלוונטיים על גיוס עובדים.

 

הדבר השלישי: תחליטו מראש על אופן ההעסקה

העובדים הפוטנציאליים שיפקדו את הראיונות שלכם, צפויים להציע לכם שירותים עצמאיים. אתם צריכים להחליט מראש אם יש לכם צורך בפרילנסרים או בעובדים שכירים. יש מי שמעדיפים להעסיק עובדים עצמאיים, משום שהעסקה זו נחשבת למשתלמת לארגון מבחינה כלכלית.

 

הדבר הרביעי: תחליטו מראש על אפיקי פרסום

בשלב זה יש בידיכם את האינפורמציה המלאה שתאפשר להתחיל בתהליך גיוס עובדים. זה הזמן לחשוב על אפיקי הפרסום הרלוונטיים (לדוגמא: אתרי דרושים, פרסום ממומן ברשתות החברתיות ועוד). נציין שהבחירה צריכה להיעשות תוך היכרות עם פלטפורמות הפרסום השונות. שכן, אלה מתאימות את עצמן לקהלי יעד שונים.

 

לסיום

עד כאן המידע החיוני שעליכם להכיר בכל הנוגע להליך גיוס עובדים לארגונים. כעת אתם יודעים מה עליכם לעשות בכל שלב, כדי לבצע הליך מקצועי ומדויק שיוביל אתכם לעובדים המתאימים ביותר מכל הבחינות. נאחל בהזדמנות זו שתבצעו את הליך הגיוס בקלות ושתאיישו את המשרות הפנויות תוך זמן קצר.

קורות חיים של המבקש

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם