אתם מתגרשים ויש לכם משכנתא משותפת? כך תתמודדו עם זה

לאחרונה אנו שומעים על עלייה ניכרת במספר מקרי הגירושין. תרחיש זה הוביל אותנו לכתיבת סדרת מדריכים מקיפה בנושא שמציגה בכל פעם סוגיה נפוצה שמתרחשת בעקבות פרידה בין בני זוג. הפעם נעסוק בגירושין שבאים לידי ביטוי כאשר יש משכנתא משותפת ברקע. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתגלו את המידע שיקל על ההתמודדות עם המצב המורכב.

 

קודם כל – עליכם לחזק את התקשורת הבין אישית

סביר להניח שאתם יודעים שגירושין זה לא הליך פשוט, במיוחד במידה והוא מתרחש כשיש צורך בהתמודדות עם נכס משותף שיש עליו משכנתא. תרחיש שכזה מצריך קודם כל תקשורת פתוחה בין בני הזוג ושיתוף פעולה. שכן, יש צורך בעבודה משותפת שתוביל לפתרון הבעיה, כך ששני הצדדים יהיו מרוצים. אם אתם חווים קושי מבחינה זו, עליכם למצוא את דרך הישר שתוביל אתכם לשיח משותף. אחרת, תצטרכו להתמודד עם מצב מורכב עוד יותר.

לחזק בין אישי

פנו לעורך דין לדיני משפחה

עליכם לפנות בהקדם האפשרי לקבלת ייעוץ מקצועי מצד עורך דין טל טאוב ושות' שידוע כטוב ביותר בתחום. יש לו ניסיון רב והוא יכול להדריך אתכם בכל הנוגע להיבטים המשפטיים שבאים לידי ביטוי בעת גירושין שמתרחשים עם משכנתא משותפת. בתור התחלה, אתם צפויים לעיין ביחד עם עורך הדין בהסכם המשכנתא, כדי שניתן יהיה להכיר בפרטים הבאים מקרוב:

  • אחריות התשלום
  • זכויות הבעלות
  • קנסות פוטנציאליים שעשויים לבוא לידי ביטוי בעת פירעון מוקדם

לאחר יישום שלב זה, עורך הדין יציג בפניכם את אפשרויות הפעולה המתאימות.

 

אפשרות מספר 1 – מכירה של הנכס

יש בני זוג שרואים באפשרות זו כמתאימה עבורם. נסביר שמדובר במכירה של הנכס המשותף, כדי שניתן יהיה לשלם את המשכנתא במלואה ולחלק בסופו של דבר את ההון העצמי שיישאר בין בני הזוג (בהתאם לחלק הבעלות).

 

אפשרות מספר 2 – מחזור משכנתא

עורך הדין עשוי להציע שאחד מבני הזוג ירכוש את החלק השני של הנכס תוך מחזור המשכנתא על שמו. חשוב לציין שמדובר בתהליך מורכב שמצריך עמידה בקריטריונים שנקבעים על ידי הבנק. כך שאם תבחרו באפשרות זו, תצטרכו לבדוק את העניין באופן מעמיק.

 

אפשרות מספר 3 – המשך בעלות משותפת

בני זוג שנפרדים ביחסים טובים, בוחרים בדרך כלל לשמור על בעלות משותפת בנכס, כך שבעצם, הם יחלקו את תשלומי המשכנתא העתידיים. נדגיש שמדובר באופציה שמתאימה למי שמצליחים לשמור על קשר טוב ואמון הדדי.

 

השורה התחתונה

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את אופן ההתנהלות שצפוי לכם במידה ותתגרשו עם משכנתא משותפת. בשלב זה אתם יודעים מה עשוי לקרות בהמשך, אז נותר לכם רק לפנות לעורך דין מוסמך שילווה אתכם לאורך הדרך, כדי שתגיעו לבחירה הנכונה עבורכם. נאחל שיהיה בהצלחה ושתגיעו להסכמות במהירות.

גרושה

מה היה לנו עד עכשיו?

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים

אוהד ויס יועץ משכנתאות
אהד ויס - יועץ משכנתאות

משכנתא אינפו:
יועצי המשכנתאות הטובים בישראל

1. משאירים פניה באתר

2. מקבלים שיחת ייעוץ ראשונית

3. מקבלים ייעוץ משכנתאות וליווי במידת הצורך

נשמח לעזור לך!

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ליצירת קשר בוואצפ אנא רשמו את המספר שלכם