בנק טפחות למשכנתאות

אתר זה אינו קשור ל- בנק מזרחי טפחות, לפניכם מידע בלבד אודות בנק מזרחי טפחות

אחד השחקנים הותיקים והחזקים בשוק המשכנתאות הישראלי הוא בנק טפחות למשכנתאות שכבר עשרות שנים מתמחה במתן הלוואות לרכישת נכסי נדל"ן למגורים לשוק הפרטי.

הבנק היה שייך לקבוצת בנק מזרחי בבעלות מלאה במשך שנים רבות אך נוהל בצורה נפרדת ועצמאית, בשנת 2005 קבוצת מזרחי שינתה את אופי פעילותה ובנק טפחות למשכנתאות מוזג במלואו אל תוך בנק מזרחי. המיזוג יצר את הבנק הרביעי בגודלו בישראל שכיום נקרא בנק מזרחי טפחות.

בנק טפחות למשכנתאות

מוביל בשוק המשכנתאות

למרות המיזוג של טפחות למשכנתאות עם בנק מזרחי והעובדה שכיום אין פעילות נפרדת בסניפים נפרדים של טפחות, הבנק עדיין נותר, ואף התחזק, גורם מרכזי בשוק המשכנתאות.

על פי נתונים פיננסיים מזרחי טפחות מספק כמעט שליש מהמשכנתאות בישראל, כאשר את כל הפעילות עדיין מרכז המותג טפחות למשכנתאות אלא שהוא פועל יחד עם פעילות בנק מזרחי הרגילה.

הניסיון הרבה של טפחות למשכנתאות בשוק ובשירות הספציפי של הלוואות לרכישת נכסים למגורים בשילוב עם החוזק הפיננסי של בנק מזרחי יוצרים יציבות גדולה חשובה מאוד לכל פעילות של הקבוצה, יציבות וחוזק שתורמים לשקט נפשי של לווי משכנתאות.

אחזקה נוספת של קבוצת מזרחי מתחום המשכנתאות הייתה בנק אדנים למשכנתאות, בנק קטן שסיפק שירותי משכנתאות לשוק הפרטי בהיקפים מצומצמים. בשנת 2009 גם פעילות בנק אדנים מוזגה אל תוך בנק מזרחי טפחות המאוחד כאשר המותג טפחות למשכנתאות לוקח על עצמו את פעילות אדנים במלואה. שני מהלכי המיזוג הם תוצאה של שינויים ארגוניים של קבוצת מזרחי, שינויים שמטרתם התייעלות, חיזוק הקבוצה ומיתוג אחיד יותר.

 

בעלי קבוצת מזרחי טפחות

מאז מכירת אחזקות המדינה בבנק מזרחי, אחזקות שנוצרו כתוצאה מהלאמת הבנק במשבר מניות הבנקים של 1983, בעלי השליטה בקבוצה היא קבוצה של משפחת וורטהיים ועופר.

איש העסקים מוזי וורטהיים מחזיק באחוזי שליטה שווים למשפחתו של סמי עופר שמחזיקה במניות הבנק על ידי חברת עופר נכסים. את חלק המניות הגדול שנותר מחזיקים כמה בעלי עניין קטנים והציבור כי קבוצת מזרחי טפחות היא כמובן חברה ציבורית שנסחרת בבורסה.

מגוון מסלולי משכנתאות של טפחות למשכנתאות

פעילות המשכנתאות, בהובלת טפחות למשכנתאות, היא כאמור גדולה וחזקה וקיימות הרבה אפשרויות לווים מבחינת סוג ומסלול המשכנתא. כמו בכל בנק למשכנתאות עיקר ההבדלים נובעים משינויים בסוג הריבית, האם יש הצמדה כלשהי וסוג פירעון המשכנתא.

  • ריביות: משתנה, קבועה, פריים (ריבית בנק ישראל בתוספת 1.5%), ליבור (ממוצע ריביות בנקים בלונדון).
  • הצמדת המשכנתא: לממד המחירים לצרכן, לשער מט"ח (לרוב דולר או אירו), ללא הצמדה.
  • סוג פירעון ההלוואה: החזרים חודשיים קבועים, תשלומים חודשיים יורדים, החזר שוטף, החזר בלון (החזר חודשי רק של הריבית והחזר מלא בסוף התקופה), החזר חודשי גמיש ועוד.

טפחות למשכנתאות הוא מרכזי בשוק בישראל ורצוי לקבל מהבנק הצעה למשכנתא.

הכתבה עזרה לכם?
שתפו אותו עם החברים